دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ماجرای جالب مادر و پسری که همکلاسی و هم دانشگاهی بودند 

سه شنبه، 23 آبان 1402
کد خبر: 362543
ساعد نیوز: مادر و پسری که در سال 2015 از سوریه فرار کرده بودند، با هم در انگلیس مدرک دانشگاهی گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الحره گزارش داد که مانال رووه 47 ساله و پسرش بلال باتوس 18 ساله دوره علوم پزشکی را در دانشگاه ناتینگهام ترنت، پشت سر گذاشتند در حالی که هردو در یک دانشگاه و یک کلاس تحصیل می‌کردند. بلال می‌گوید که مادرش در شیمی بسیار خوب است، اما مادرش، مانال، می‌گوید انگلیسی پسرش بسیار خوب است بنابراین هردو به یکدیگر کمک می‌کنند.

آن‌ها در سال 2015 به دلیل جنگ های داخلی از سوریه فرار کردند، تا آن لحظه، جنگ واقعی به نظر می‌رسید، اما شروع موشک باران خانه های مسکونی همه چیز را جدی تر کرد.

مانال، که به عنوان تکنسین آزمایشگاه در یک بیمارستان محلی کار می‌کند، یادآور می‌شود:" وحشتناک بود، بیشتر کسانی که کشته میشدند غیرنظامی بودند". چهار سال بود که جنگ ادامه داشت و ادامه آن باعث خروج خانواده های بسیاری به ویژه خانواده مانال از کشور شد.

آن‎ها از مرز ترکیه عبور کردند و یک سال در آنجا زندگی کردند و سپس در سال 2016 تحت برنامه اسکان مجدد به منطقه گیدلینگ ناتینگهام‌شایر منتقل شدند. در آن زمان هیچکدام از آن‌ها نمی‌توانستند انگلیسی صحبت کنند، اما همه آن‌ها تحصیل را دوباره از سر گرفتند و برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش کردند. بلال طی سه سال GCSE (دوره آموزشی متوسطه) را گذراند، در دو سال دیگر، وی مدرک Btec in Science به همراه A-Levels در زبان عربی و جامعه شناسی دریافت کرد.

در همین حال، مانال مطلع شد که اگر می‌خواهد در آزمایشگاه یا بیمارستانی در انگلستان کار کند، به مدرکی از یک دانشگاه انگلیسی نیاز دارد تا با مدرکی که از دانشگاه دمشق گرفته است همخوانی داشته باشد. بلال نیز پس از ملاقات مکرر با مادرش در بیمارستان در سوریه، زیست پزشکی را انتخاب کرده بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 27 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه
ویراستاری تخصصی مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به جشن تولد ساده و خودمونی سوفیا دختر نازِ منوچهر هادی و یکتا ناصر در هواپیما +عکس/ خلاقیت آقای کارگردان در تهیه کیک متفاوت برای گوشگله پیدر😍
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
کاخ 4000 ساله با معماری پیچیده در کرت کشف شد!
فیلم+ آیا تا حالا دست تکون دادن یه خرچنگ به یه آدم رو دیدین؟/چه تقلیدی هم میکنه یعنی واقعیه؟
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی متن
(تصاویر) گوشه ای از خسارات سنگین سیلاب در جاده کندوان، جاده چالوس