دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ماجرای تلخ تنها فیلی که در تاریخ محکوم به اعدام شد! 

سه شنبه، 13 تیر 1402
ساعدنیوز: مری یک فیل بود که در سال 1903 در باغ وحش تامپا در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد اما در 13 سپتامبر 1916 اعدام شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز، مری یک فیل بود که در سال 1903 در باغ وحش تامپا در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. او به‌طور معمول در شرایط خوبی رشد کرد، اما در سن 5 سالگی به خاطر رفتار ناشایستش در قطاری که به نمایش در می‌آمد، دستگیر شد.

پس از آن، مری به عنوان یک جاذبهٔ نمایشی به فروش رفت و به همراه همراهانش به سراسر کشور سفر کرد. اما در سال 1916، در یک شهرستان در ویرجینیا، مری دو کارگر خدماتی را به طور ناگهانی حمله کرد و یکی از آنها را به باد کشید. این اتفاق باعث شد تا مقامات محلی مری را به دلیل خطرناک بودن او به اعدام محکوم کنند.

مری در 13 سپتامبر 1916 با استفاده از یک دستگاه اعدام به نام "چرخ اعدام" که برای نخستین بار در تاریخ به‌کار گرفته شده بود، اعدام شد. با این حال، روند اجرای دستگاه به خوبی پیش نرفت و مری به طور ناکارآمد و دردناکی اعدام شد.

این اتفاق منجر به فروش محرمانه و قاچاق فیل‌ها در سراسر کشور شد و در نتیجهٔ آن، محرمانه‌سازی همچنان به عنوان یک مسئلهٔ بزرگ در صنعت نمایش است.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کراتین کار" ها حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
حال و هوای فروشگاه لباس ورزشی علی دایی در روز افتتاحیه +عکس/ از حضور افتخاری رضا گلزار و امیر جعفری تا سید جواد هاشمی و ......
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
(فیلم) تشویق پزشکیان در مجلس بعد از صحبت های صادقانه او پشت تریبون مجلس / خداوکیلی وقتی از روی کاغذ می‌خونم خودم خرابش می‌کنم ...
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی