دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

معلم بلاگرها اعمال قانون می‌شوند 

یکشنبه، 11 شهریور 1403
کد خبر: 406397
ساعدنیوز: معلم بلاگرهایی که پای حریم خصوصی دانش‌آموزان را به فضای مجازی باز کرده‌اند با تصویب یک قانون به زودی تعیین و تکلیف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، فارس نوشت:

«ترک تحصیل کردم.حتی جرات نداشتم از خونه بیام بیرون، می‌خواستم خودم رو بکشم.» این جملات بیژن دانش‌آموز تنکابنی است که معلمش سر کلاس درس از او فیلم گرفت و پخش کرد.
موسی‌الرضا کفاش، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، شنبه در گفت‌و گو با ایسنا خبرداده است که تعیین تکلیف معلم بلاگرها روی میز شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و قانون ماده واحده این موضوع پس از بررسی و اصلاح، تصویب و ابلاغ می‌شود.

3 ماه پیش ‌به منظور استفاده صحیح از فضای مجازی و حل معظل معلم بلاگرها، به درخواست برخی از اولیا و به دستور وزیر سابق آموزش و پرورش قانون ماده‌واحده حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان تنظیم شد.

طبق این ماده کسی حق ندارد وارد حریم خصوصی دانش آموزان شود و از طریق صوت، کلیپ، تصویر، عکس، چیزهایی را منتشر کند که به نوعی به شرایط روحی و روانی دانش آموز صدمه بزند. این کار ممنوع است و اگر مشاهده شود، افراد به مراجع قانونی معرفی خواهند شد و باید پاسخگو باشند.

کارشناسان آموزشی معتقدند اگرچه برخی معلم بلاگرها با سواستفاده از دانش‌آموزان تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده جذب و اقدام به تبلیغات و درآمدزایی کرده‌اند اما برخی از معلم‌بلاگرها نیز با خلاقیت و با حفظ چارچوب شیوه‌های نوینی در آموزش ایجاد کرده‌اند.

کارشناس حوزه آموزش و پرورش ابراهیم سحرخیز معتقد است که باید به شکل مورد به مورد تصمیم‌گیری و برخورد کرد. «اینکه به‌صورت کلی فعالیت معلم بلاگرها را ممنوع کنیم، باتوجه به فعالیت مفید برخی از معلم‌ها در فضای مجازی رویه درست و سنجیده‌ای نیست.»

کارشناس دیگر آموزش و مرورش موسی‌الرضا کفاش نیز معتقد است که حضور معلمان در فضای مجازی یک تیغ دولبه است و تصویب یک ماده واحده «قرار نیست اجازه فعالیت صحیح معلمان که باعث ارتقای سطح آموزشی می‌شود را از بین ببرد. »

کارشناس نظام آموزشی نرگس ملک‌زاده راهکار حل معظل‌های ایجاد شده را تهیه دستورالعمل و بخشنامه‌ و چارچوب فعالیت بلاگری در کلاس درس می‌داند و می‌گوید که برای چنین فضای نیز باید دستورالعملی وجود داشته باشد و در هنگام عدم رعایت هنجارها و موازین اخلاقی، اقدامات قانونی لازم در دستور کار قرار گیرد. به طوری که معلم‌هایی که خارج از ساعت کلاس و با رعایت چارچوب‌ها در راستای آموزش بهتر فعالیت می‌کنند تشویق شوند و معلمانی که از فضای کلاس و دانش‌آموزان سواستفاده می‌کنند توبیخ شوند.

  برچسب ها: بلاگر مدرسه

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
لطف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در حق آقازاده سید محمد خاتمی / پول پراید پسر خاتمی چطوری جور شد؟
8 میوه مفید برای رشد سریع مو/ بنظرتون استفاده از قرص‌های مکمل ارزونتر و بصرفه‌تره یا این میوه‌ها؟+ عکس
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
کشف مقبره‌های 2 هزارساله «اسب و انسان» در شرق قزاقستان
مسعود پزشکیان: همیشه در نماز می‌گوییم صراط مستقیم؛ ولی تحمل شنیدن یک نظر مخالف را نداریم+ویدیو
پذیرایی درجه یک و مخصوص از شیدا مقصولو همسر مورایس در اولین سفر به کشور همسرش؛ یک تکه میوه دراگون با پرتقال و زیتون با پوره سیب زمینی و ماهی گریل شده+عکس
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی