ممنوعیت انتقال دانشجویان ایرانی از سال ۲۰۱۹ به دانشگاه‌های پزشکی

  شنبه، 10 شهریور 1397 ID  کد خبر 12159
ممنوعیت انتقال دانشجویان ایرانی از سال ۲۰۱۹ به دانشگاه‌های پزشکی
ساعد نیوز: معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ مشغول تحصیل در دانشگاه های خارجی می شوند تا پایان تحصیل نمی توانند به دانشگاه های داخلی منتقل شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی در افتتاحیه شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی گفت: افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر دوره تحصیل نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند و پس از تحصیل اگر در دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشند می توانند به کشور بیایند.

وی گفت: برنامه هایی برای حذف کنکور سراسری در مجلس شورای اسلامی بحث شده، وزارت بهداشت همانند سایر دستگاه ها تابع قوانین کشور است و این قوانین را با برنامه ریزی برای حفظ کیفیت آموزش اجرا می کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اقدامات متعددی طی چند سال گذشته در راستای تحول در آموزش علوم پزشکی انجام شده که بخشی از این اقدامات در راستای تحول آموزش دستیاری بوده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از برنامه های وزارت بهداشت برای دستیابی به مرجعیت علمی سخن گفت و اظهار داشت: کشور ما ظرفیت های بسیار خوبی در آموزش تخصصی و فوق تخصصی دارد و می تواند با برنامه ریزی هدفمند به یک مرجع آموزش تخصصی در منطقه تبدیل شود.

وی از راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: در این مرکز از ابتدای تأسیس در طی ۲ سال تعداد قابل توجهی طرح تحقیقاتی تصویب شده و در حال اجرا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم پاسخگویی حوزه آموزش به نیازهای جامعه سخن گفت و بیان کرد: برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت تا ۵ سال آینده برای تمام مقاطع از جمله مقطع تخصصی و فوق تخصصی انجام شده است.

وی از بازنگری برنامه آموزشی رشته های مختلف با همکاری دانشگاه ها و اعضای هیات های ممتحنه خبر داد و گفت: به مناطق آمایشی کشور این اختیار داده شده تا متناسب با نیازهای بومی خود بتوانند ۲۰ درصد برنامه های آموزشی را تغییر دهند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به توسعه ماموریت گرایی در دانشگاه های علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: ماموریت های روشنی باتوجه به ظرفیت های دانشگاهها و مناطق به آنها واسپاری شده و باتوجه به ماهیت این ماموریت ها که توسعه دانش در زمینه های مختلف است اعضای هیات های ممتحنه می توانند نقش چشمگیری در اجرای این ماموریت ها در کشور داشته باشند.

وی بر اهمیت ارتقای اخلاق حرفه ای در گروه های علوم پزشکی، خصوصا در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی تاکید کرد و گفت: برنامه راهبردی توسعه اخلاق پزشکی کشور تدوین و ابلاغ شده است و کمیته ملی اخلاق در آموزش پزشکی به منظور برنامه ریزی برای توسعه اخلاق حرفه ای در بین دانشجویان علوم پزشکی ایجاد شده و در حال فعالیت است.

لاریجانی با اشاره به اقداماتی که در زمینه توسعه مجازی سازی در آموزش علوم پزشکی، گفت: درصدد هستیم تا دانشجویان در تمامی نقاط کشور بتوانند از درس های اساتید برجسته در دانشگاههای مادر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۱۵ بیمارستان آموزشی اعتباربخشی شده اند گفت: آموزش های تخصصی نیز در کشور باید اعتباربخشی شود و سعی کنیم به سمت انطباق بیشتر این آموزش ها با استانداردهای بین المللی حرکت کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از استقبال داوطلبان کنکور برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: بحث هایی در مجلس شورای اسلامی برای تغییرات در کنکور سراسری شده است. وزارت بهداشت نیز همانند سایر دستگاهها تابع قوانین بالادستی کشور است و با همکاری این مراجع بالادستی برنامه ریزی های لازم را برای اجرای قوانین می کند.

وی از تقاضای تعداد زیادی از دانشجویان رشته های علوم پزشکی که در دانشگاههای خارجی مشغول به تحصیل هستند برای ورود به کشور و ادامه تحصیل سخن گفت و افزود: ما باتوجه به تغییرات ارزی تسهیلاتی برای افرادی که از قبل مشغول به تحصیل شده اند فراهم کرده ایم. 

لاریجانی افزود: با تصویب شورای عالی برنامه ریزی افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل از ایران خارج می شوند تا آخر دوره تحصیل نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند و پس از تحصیل اگر در دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشند می توانند با ارزیابی های ویژه و کسب شرایط لازم وارد کشور شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (610 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (61 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان