مانیکور ناخن + نکات مهم

  پنجشنبه، 17 تیر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
مانیکور ناخن + نکات مهم
مانیکور یکی از روش‌های مراقبتی زیبایی برای دست‌ها، انگشت‌های دست و ناخن‌های دست است که باعث تقویت ناخن ها می شود. این کار ممکن است در خانه یا در اسپا یا در سالن‌های زیبایی انجام شود.

مانیکور (به انگلیسی: Manicure) یک کار زیبایی آرایشی و بهداشتی بر روی ناخن های دست است که در خانه یا سالن زیبایی انجام می شود. مانیکور شامل پر کردن، شکل دادن به لبه ناخن، کشیدن و قطع کردن پوست مردۀ صفحۀ ناخن، درمان، ماساژ دست و استفاده از لاک ناخن است. هنگامی که این کار بر روی پا و ناخن های پا انجام شود، پدیکور (به انگلیسی: Pedicure) نامیده می شود.

انواع مانیکور:

مانیکور آمریکایی

مانیکور فرانسوی

در مانیکور آمریکایی، ابتدا کل ناخن به رنگ صورتی طبیعی (یا با برق ناخن) رنگ می شود و بعد قسمت جلویی ناخن ها به رنگ بژ در می آید.

مانیکور فرانسوی:

مانیکور فرانسوی French Manicure، یک روش مانیکور (لاک ناخن زدن) است. این ایده ابتدا در پاریس به وجود آمد و مایه اصلی آن، استفاده از رنگ صورتی و طبیعی خود ناخن به علاوه خطی از رنگ سفید در قسمت جلو است. این ترکیب، یادآورنده رنگ طبیعی ناخن است. قسمت جلویی ناخن سفید می شود و بقیه آن با برق ناخن، رنگ صورتی می گیرد.

تاریخچه مانیکور فرانسوی:

مانیکور فرانسوی ممکن است به قرن ۱۸ برگردد و در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ بسیار معمول بوده است. دلیل انتخاب این مدل، سادگی و ظاهر طبیعی و بسیار تمیز ناخن است.

مانیکور یکی از روش های مراقبتی زیبایی برای دست ها، انگشت های دست و ناخن های دست است که باعث تقویت ناخن ها می شود. این کار ممکن است در خانه یا در اسپا یا در سالن های زیبایی انجام شود. مانیکور ناخن شامل مراحل مختلفی است از جمله سوهان کشیدن و شکل دادن به ناخن، برداشتن پوست اضافی و کوتیکول ناخن، ماساژ دست ها، روش های درمانی مختلفی مثلا پارافین تراپی و… البته این خدمات در اسپاها و آرایشگاه های مختلف، متفاوت است و هر کدام را که بخواهید می توانید انتخاب کنید. در نهایت ممکن است کار مانیکور با خدماتی مثل لاک زدن حرفه ای ناخن ها تکمیل شود.

در بسیاری از نقاط دنیا این کار باید توسط افراد متخصص و دارای مجوز انجام شود چون بخش های مختلف آن با پوست در ارتبط است و شامل بریدن قسمتی از پوست های مرده می شود. به همین دلیل باید در محیطی کاملا بهداشتی و توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود. در غیر این صورت احتمال انتقال آلودگی ها از طریق ابزارهای مورد استفاده و محیط وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد انواع عفونت شود.

مزایای مانیکور ناخن

ماساژ دادن دست باعث می شود که جریان خون در این قسمت از بدن بهبود پیدا کند. استفاده از انواع لوسیون ها در مانیکور رشد ناخن را بیشتر می کند و باعث افزایش انعطاف پذیری و استحکام آن می شود. ضمن اینکه رطوبت ناخن را تامین می کند و باعث حفظ رطوبت در آن می شود. پس، بسیار مهم است که اسپا یا سالن خوبی را برای مانیکور انتخاب کنید که از مواد مرغوب و طبیعی برای مراقبت از دست های شما استفاده کنند. استفاده از مواد شیمیایی قوی، باعث آسیب رسیدن به پوست می شود و ناخن ها را به مرور زمان شکننده تر می کند.

در مانیکور از موم های پارافینی، روغن های مخصوص و لوسیون های درمانی برای ماساژ دست و تمیز کردن پوست از سلول های مرده استفاده می شود. بعد از مانیکور دست هایی زیبا و ناخن هایی مرتب خواهید داشت و اگر این کار را دائما هر چند وقت یک بار تکرار کنید از مزایای طولانی مدت آن برای بهبود شرایط پوست دست و ناخن ها بهره مند می شوید.

مراقبت های بعدی

به لاک ناخن ها دست نزنید: کندن لاک و خراش دادن آن یکی از عادت های بد برخی خانم ها است که ممکن است ریشه عصبی و وسواسی داشته باشد. برای داشتن لاک بادوام و مانیکور و پدیکور زیبا این عادت را ترک کنید.

هنگام نظافت دستکش لاستیکی بپوشید: هنگام شستن ظرف ها یا انجام کارهایی که ممکن است به لاک ناخن ها صدمه بزند دستکش لاستیکی بپوشید تا هم رطوبت سطح دست حفظ شود و هم لاک ناخن شما دوام بیشتری داشته باشد.

هر هفته لاک ناخن ها را پاک کنید: لاک ناخن دست و پا نباید مدت زیادی روی آن باقی بماند چون ممکن است باعث تغییر رنگ ناخن ها شود. پس ضروری است که حداقل هرهفته لاک ناخن را پاک کرده و چند روزی به ناخن ها استراحت دهید سپس مجددا مراحل مانیکور و پدیکور را تکرار کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (619 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (72 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان