آموزش لازم برای سوهان زدن ناخن

  پنجشنبه، 17 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش لازم برای سوهان زدن ناخن
آیا می دانید مدل ناخن مناسب برای شما کدام است. در این مقاله چندین مدل را قرار داده ایم که هنگام کاشت ناخن یا سوهان کردن ناخن هایتان می توانید استفاده کنید.در حالی که زدن یک رنگ لاک زیبا ، زیبایی خاصی را به ناخن های شما اضافه می کند، اما ما به شما می گوییم که شکل ناخن ها هم مهم است.

آیا می دانید مدل ناخن مناسب برای شما کدام است. در حالی که زدن یک رنگ لاک زیبا ، زیبایی خاصی را به ناخن های شما اضافه می کند، اما ما به شما می گوییم که شکل ناخن ها هم مهم است. شکل ناخن شما پایه ای برای ایجاد انگشتهای زیبا به حساب می آید. علاوه بر انتخاب رنگ یا طرح شما، شکل مناسب ناخن نیز می تواند دست شما جذاب تر و زیباتر جلوه دهد.انتخاب بهترین شکل ناخن برای انگشتان دست شما یک کار مهم است که نباید از آن غافل شوید.هنگام انتخاب شکل ناخن، لازم است با گزینه های مختلف موجود آشنا باشید. اگرچه تعداد زیادی مدل موجود می باشد اما، پنج مدل کلیدی وجود دارد که باید بدانید. مربع، گرد ، بیضی، بادامی و بالرین اشکال اساسی هستند. برای تعیین دقیق اینکه کدام سبک برای شما مناسب تر است ، باید به فرم انگشت ، عرض بستر ناخن و طول ناخن توجه کنید.

4 فرم ناخن وجود دارد که شما قبل از شروع کردن به سوهان کشی ناخن ها باید فرم ناخن مورد علاقه تان را با توجه به فرم دست و انگشتان تان انتخاب کنید.

  • فرم ناخن گرد
  • فرم ناخن مستطیلی
  • فرم ناخن بیضی
  • فرم ناخن نوک تیز

روش سوهان کشیدن ناخن

از قسمت خارجی ناخن ها شروع کنید و به سمت وسط ناخن ها را سوهان بکشید, به یک جهت ناخن ها را سوهان بکشید زیرا سوهان کشیدن به دو جهت مخالف باعث شکنندگی ناخن ها میشود. حرکات سوهان را با فرمی که برای ناخن ها میخواهید تنظیم کنید و آنقدر این حرکت را تکرار کنید تا به فرم دلخواه تان برسید مثلا اگر ناخن های گرد دوست دارید گوشه های ناخن ها را بیشتر سوهان بزنید. سعی کنید سوهان زبری انتخاب کنید تا راحت تر به ناخن هایی با فرم دلخواه تان برسید.

برای اینکه ناخن ها سطح براقی داشته باشند بهتر است از بافر ناخن استفاده کنید, ماهی یکبار بافر ناخن بزنید کافیست. حالا با برق ناخن یا لاک های خوش رنگ زیبایی ناخن ها را تکمیل کنید.

آماده کردن لوازم برای سوهان زدن ناخن

یک سوهان مناسب انتخاب کنید: معمول ترین نوع سوهان ناخن، نوع فلزی سمباده ای است که کاربرد آن بسیار ساده است و قیمت پایینی دارد که در همه جا یافت می شود. این سوهان ها ابعاد متنوعی دارند و میزان سایندگی آن ها متفاوت است که هرچه شماره آن ها کمتر باشد یعنی زائده های درشت تری در سطح خود دارند و در یک حرکت مقدار بیشتری از ناخن را می سایند. سوهان با شماره ۲۲۰ تا ۳۰۰ مناسب ترین نوع سوهان برای ناخن های معمولی و سالم است. سوهان های شیشه ای بسیار موثرتر هستند و ناخن ها را زیباتر می کنند اما قیمت بالاتری دارند. به جای آن ها می توانید از سوهان های کریستالی استفاده کنید که قیمت پایین تری دارند اما به همان اندازه باکیفیت هستند. حتی الامکان سعی کنید از سوهان های فلزی استفاده نکنید چون باعث پوسته پوسته شدن ناخن ها می شوند. کارشناسان توصیه می کنند چند نوع سوهان با شماره مختلف در اختیار داشته باشید تا بتوانید ناخن ها را به بهترین شکل صاف کنید. سوهان های برقی هم استفاده راحت تری دارند و اگر قدرت خرید آن ها را دارید حتما این کار را انجام دهید.

در مورد فرم ناخن تصمیم بگیرید: قبل از آن که سوهان زدن ناخن را شروع کنید باید درباره فرم ناخن خود تصمیم بگیرید. شش فرم کلی برای ناخن وجود دارد که بسته به بلندی ناخن ها، فعالیت های روزانه، فرم انگشتان و دست و سلیقه و سبک شخصی می توانید یکی را انتخاب کنید:

  • فرم ناخن بیضی: فرم پایه ناخن فرم بیضی است که برای ناخن های کوتاه مناسب است. این فرم ناخن نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی ندارد و در حقیقت فرم طبیعی خود ناخن است که در قسمت وسط نسبت به کناره ها کمی گرد تر است.
  • فرم ناخن مستطیلی: این فرم ناخن سر نسبتا صافی دارد و در گوشه ها کمی تیز است و تقریبا به شکل مستطیل معمولی است. این فرم ناخن هم برای ناخن های کوتاه و هم ناخن های بلند مناسب است.
  • فرم ناخن بیضی مستطیلی: این فرم ناخن نه کاملا مستطیلی است و نه کاملا بیضی و در واقع ترکیبی از این دو فرم است یعنی فرم بیضی که سر صافی دارد یا فرم مستطیلی که گوشه هایش گرد شده است.
  • فرم ناخن گرد: ناخن گرد نسبت به ناخن بیضی فرم منحنی تری دارد و میزان گردی آن در کناره ها با نوک ناخن تقریبا برابر است. این مدل ناخن می تواند بلند یا کوتاه باشد.
  • فرم ناخن بادامی: این مدل ناخن برای ناخن های بلندتر مناسب است و در واقع نسبت به فرم بیضی و گرد نوک تیزتری دارد و به شکل بادام است.
  • فرم ناخن نوک تیز: حالت اغراق آمیزتر فرم بادامی فرم ناخن نوک تیز است که برای ناخن های خیلی بلند مناسب است.

دست ها را بشویید و کاملا خشک کنید: قبل از این که سوهان کشیدن ناخن ها را شروع کنید باید دستان خود را کاملا با صابون بشویید و تمیز کنید تا هرکونه آلودگی و کثیفی از دست ها و زیر ناخن های شما تمیز شود. اگر لاک ناخن دارید نگران آن نباشید، اتفاقا سوهان کشیدن روی ناخن های دارای لاک ساده تر است. اما می توانید قبل از سوهان زدن لاک ناخن را پاک کنید. پس از شستن دست ها آن ها را کاملا خشک کنید و با مرطوب کننده دست آن ها را مرطوب کنید. زمانی که دستانتان هنوز خیس است یا تازه از حمام بیرون آمده اید ناخن ها را سوهان نکشید چون در این حالت ناخن ها نرم و آسیب پذیر هستند و ممکن است بشکنند. پس زمانی ناخن ها را سوهان بزنید که کاملا خشک و محکم هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (639 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان