برای جلوگیری از پیری پوست صورت چه کار کنیم؟

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
برای جلوگیری از پیری پوست صورت چه کار کنیم؟
همه ما نشانه هایی از پیری پوست را می دانیم که چند مورد آن مانند چین و چروک ها، لکه ها و نقاط رنگی را می توان اشاره کرد که از برجسته ترین موارد محسوب می شوند.

همه ما نشانه هایی از پیری پوست را می دانیم که چند مورد آن مانند چین و چروک ها، لکه ها و نقاط رنگی را می توان اشاره کرد که از برجسته ترین موارد محسوب می شوند. این ها همگی نشانه هایی هستند که به مرور زمان به دلیل تابش بی از حد نور خورشید به وجود آیند و تقسیم های نابجای سلولی را به وجود بیاورند و در صورت مشاهده این نشانه ها ممکن است که شما فورا بخواهید سریعا از از آنها خلاص شوید یکی از این راهها که در میان زنان کشورهای اروپایی و آسیای شرقی رواج دارد تغذیه مناسب پوست و حرکات ورزشی است که مانع از چروک می شود.

اول از همه می خواهیم واقعیتی را به شما بگوییم که آن این است که اگر می خواهید از کرم های ضد پیری استفاده کنید، باید سبک و شیوه زندگی سالمی را دنبال کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که بتواند در تاثیرگذاری این کرم موثر باشد.

به نحوی می توان گفت که پوست ما انعکاسی از سلامتی بدنمان می باشد و این به خودی خود می تواند بسیار واضح باشد که باید یک رژیم غذایی سالم متشکل شده از میوه ها، سبزیجات، پروتئین ها، غذاهای با کیفیت و چربی های ضروری بدن را داشته باشید.

همانطور که بارها و بارها در این بخش از بهداشت و سلامت گفته شد یکی دیگر از عوامل بروز این مشکلات، عدم ورزش می باشد که یکی از مهمترین عوامل محسوب می شود و توصیه می شود حتما در کنار رژیم غذایی تان از تمرین و ورزش بهره مند شوید چراکه اگر این دو مورد را دنبال نکنید نشانه های پیری از آنچه که از قبل فکرش را می کردید می تواند بیشتر و زودتر در شما به وجود بیایند و خطرات و مشکلات جبران ناپذیری را به وجود بیاورند.

سلنیوم و اسید آلفا لیپوئیک در حالی که هر دوی آنها آنتی اکسیدان های قوی هستند و می توانند از پوست محافظت کنند، باید در طی تحقیقاتی در یک بازه آماری از انسانها، تاثیرگذاری آن مورد بررسی قرار گیرد.

تغییرات سبک زندگی

بهترین روش های جوانسازی خانگی آن هایی هستند که سبک زندگی شما را به سمت یک سبک زندگی سالم ببرند. سبک زندگی به کلیه عادات و فعالیت های شما در زندگی روزمره گفته می شود. از غذاهای مصرفی گرفته تا نحوه ی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی. هرچه سبک زندگی شما سالم تر باشد، پوست تان نیز سالم تر و جوان تر خواهد ماند.البته ما نمی گوییم که دنبال راه های جوانسازی پوست نگردید یا روش های مختلف را امتحان نکنید. اصل مطلب این است که تمامی آن راه ها بدون داشتن سبک زندگی سالم، دردی از شما دوا نمی کنند. تغییرات سبک زندگی کم هزینه ترین، موثرترین و بهترین روش های جوانسازی خانگی هستند؛ و البته از همه دشوارتر. به هر حال شما باید عادت های خود را عوض کنید و احتمالاً مالیدن عسل، آووکادو و پودرنارگیل به صورت تان کار آسان تری است. این هم از مصائب دنیای امروزی است.تغییرات سبک زندگی و توصیه هایی که در ادامه این مقاله می خوانید می توانند تا حد امکان پیری پوست شما را به تعویق بیندازند، سلامت پوست شما را بازیابی کنند و تاثیرات مثبتی بر ظاهر پوست تان داشته باشند.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

صنعت لوازم مراقبتی پوست در دنیا، یک صنعت مولتی میلیارد دلاری است. انواع محصولات مراقبتی پوست به شما وعده می دهند که پوست تان را جوان می کنند یا با علایم پیری پوست مقابله می کنند.اخیراً کسب وکار پردرآمدی در حوزه طبابت سنتی و روش های گیاهی و طبیعی برای جوانسازی پوست با انواع ادویه جات و میوه ها نیز باب شده است. در هر سایت غیرتخصصی و تخصصی انواع ماسک ها با ترکیبات مختلف وجود دارند که اکثراً هم تاثیر چندانی نمی گذارند.بدانید که بهترین روش جوانسازی پوست لزوماً نباید با یک محصول گران قیمت باشند یا ترکیبی از یکسری مواد عجیب و غریب که فروشنده آن ادعا می کند معجونی است که در تاریخ به دست فراموشی سپرده شده و او آن را دوباره کشف کرده است! خوردن غذاهای مفید یک راه ساده برای داشتن پوستی سالم و جوان است.محصولات مراقبتی موضعی (یعنی مواردی که روی پوست می مالید) خوب هستند ولی پیری پوست در لایه های عمیق تر پوست و در سطح سلول ها اتفاق می افتد. آنچه می خورید به اندازه ی آنچه به پوست خود می زنید اهمیت دارد. رژیم غذایی خوب، سلامت و جوانی پوست شما را از درون برایتان به ارمغان می آورد.مواد مغذی مورد نیاز پوست را نمی توانید با کرم ها، لوسیون ها، روغن ها یا ماسک های پوستی تامین کنید. مواد مغذی باید از راه خون به پوست برسند.

غذاهای دوستدار پوست

پژوهش ها نشان داده اند که برخی از خوراکی هایی برای سلامت پوست مفیدند. مصرف این غذاها می تواند یکی از بهترین روش های جوانسازی خانگی باشد:

انبه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات از اجزای ساختاری پوست مثل کلاژن محافظت می کنند.

گوجه فرنگی می تواند در پیشگیری از سرطان پوست موثر باشد. مطالعات روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که مصرف روزانه گوجه فرنگی تا ۵۰ درصد از خطر سرطان پوست ناشی از اشعه UV می کاهد.

رب گوجه فرنگی به مقاومت پوست دربرابر آفتاب کمک می کند. در پژوهشی، افرادی که روزانه ۴۰ گرم رب گوجه می خوردند، ۴۰ درصد کمتر از دیگران دچار آفتاب سوختگی می شدند. لیپکوپن (همان رنگدانه ای که به گوجه فرنگی رنگ قرمز می بخشد) نقش مهمی در خواص مفید گوجه برای پوست دارد.

روغن زیتون به کاهش سرعت پیری نوری (photo aging) کمک می کند. تابش آفتاب به مرور زمان می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند چروک های پوستی، لکه های تیره و تغییرات رنگدانه ای شود. روغن زیتون به پیشگیری از این موارد کمک می کند.

پوست زیبا

فلاوانول های کاکائو که در شکلات تلخ یافت می شوند می توانند به کارکرد بهتر پوست کمک کنند. دانشمندان کشف کردند که این ماده می تواند در کاهش زبری و پوسته پوسته شدن موثر است، باعث افزایش رطوبت درونی پوست و هیدراته شدن آن می شود و می تواند به مقاومت پوستی در برابر اشعه فرابنفش بیافزاید.

چای سبز برای پوست خاصیت های زیادی دارد. موادی که در چای سبز یافت می شوند پلی فنول ها نام دارند که می توانند به جوانسازی سلول های پیر پوستی کمک کنند. حتی گفته می شود که چای سبز در بهبود زخم ها و برخی بیماری های پوستی (مثل شوره سر یا پسوریازیس) نیز موثر است.

چای سفید خواص ضدپیری و ضد سرطان دارند. پژوهشی نشان داد که ترکیبات موجود در چای سفید می تواند از پوست در برابر آسیب های وارد شده از سوی التهابات و سلول های سیستم ایمنی محافظت کند.

امگا ۳ که در ماهی های روغنی، گردو، تخم کدو و روغن ذرت یافت می شود می تواند از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کند.

سویا می تواند در بهبود چین های پنجه کلاغی که در گوشه ی خارجی چشم خانم های یائسه ظاهر می شود، موثر باشد.

ورزش

شاید تصور كنید ورزش كردن كمترین اثر را روی سفت شدن ماهیچه ها و لاغر شدن صورت دارد.، اما اشتباه می كنید. یكی از بهترین راهكارها برای لاغر شدن صورت، ورزش مرتب است. ایروبیك یكی از این ورزش هاست؛ به ویژه آنهایی كه حركاتی هم برای صورت دارند. پیاده روی راهكار دوم برای لاغر شدن صورت است. تعرق ایجاد شده در حال پیاده روی، یكی از مهم ترین عوامل برای لاغر شدن است. شنا ورزش دیگری است كه علاوه بر لاغر كردن صورت، باعث سفت شدن عضله های آن می شود. به این ترتیب خطر افتادگی پوست، ماهیچه های صورت به ویژه غبغب به حداقل می رسد.

سونا درمانی

زمانی كه به سونا می روید، بعد از چند دقیقه كه در سونا نشسته و صورت كمی عرق كرد، دو انگشت اشاره را به صورت افقی زیر چانه بگذارید. بعد از سمت پایین به بالا دو انگشت را متناوبا به سمت بالا حركت بدهید. این كار به لاغر شدن غبغب و سفت شدن آن كمك می كند. می توانید همراه تان در شیشه كوچكی كمی آب لیموترش تازه ببرید. در حین ماساژ در سونا از آب لیموتر برای ماساژ استفاده كنید تا پوست صورت تان كیفیت بهتری پیدا كند. با باز شدن منافذ پوست در سونا، تركیب های مفید لیموترش تاثیربیشتری روی پوست خواهند داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (47 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (26 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!