معرفی چند نوع از ماسک های ژلاتین برای پوست

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی چند نوع از ماسک های ژلاتین برای پوست
ژلاتین یک ماده طبیعی است که به طور معمول در پخت و پز به عنوان پایه ای برای دسر و قوام بخشیدن به برخی دستورالعمل های غذایی استفاده می شود.ژلاتین به واسطه محتوای بالای مواد مغذی ضروری، به ویژه پروتئین ها، شناخته شده است.

ژلاتین یک ماده چسبنده است که از کلاژن به دست می آید و کلاژن نیز از برخی قسمت های بدن حیوانات مانند :استخوان های ، غضروف و غیره بدست می آید . این ماده عمدتا در دستورالعمل های غذایی ، محصولات دارویی و آرایشی مفید واقع می شود.قطعا همه ما برای درست کردن ژله و دسر از ژلاتین استفاده کرده ایم. ژلاتین از استخوان و پوست های حیوانی بدست می آید و یک ماده کلاژن ساز و جوان کننده برای پوست به شمار می رود.ژلاتین می تواند با موادی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید هستند مخلوط شده و هرشخصی طبق نیاز های خود از آن استفاده کند.

یکی از ساده ترین ماسک ها با ژلاتین ترکیب آن با آب گرم است. این ماسک می تواند آلودگی ها را از سطح پوست پاک کند و منافذ پوست را پاکسازی نماید.کافیست مقداری ژلاتین را با آب حل کنید و آن را به پوست صورت خود بزنید. کمی صبر کنید تا سفت شود سپس با آب خنک بشویید.در مدت زمانی که ماسک روی صورتتان است از صحبت کردن و خوردن غذا پرهیز کنید. زیرا این ماسک روی صورت تان سفت می شود و باعث کشیدگی پوست و چروک شدن آن می شود.

ژلاتین یک ماده طبیعی است که به طور معمول در پخت و پز به عنوان پایه ای برای دسر و قوام بخشیدن به برخی دستورالعمل های غذایی استفاده می شود.ژلاتین به واسطه محتوای بالای مواد مغذی ضروری، به ویژه پروتئین ها، شناخته شده است. این مواد مغذی فواید سلامت بسیاری را برای شما به ارمغان می آورند.ژلاتین برای پوست انسان نیز خوب است. این ماده از فرآیند بازسازی و بازتولید پوست پشتیبانی می کند. افزون بر این، ژلاتین به حفظ سطوح کلاژن پوست کمک می کند، که این کار از بروز نشانه های پیری زودرس پیشگیری می کند.ژلاتین از خواص سفت کنندگی، پاکسازی و آبرسانی سود می برد. به واسطه این خواص، ژلاتین شرایط پوست را بهبود می بخشد، در شرایطی که ناخالصی های باقی مانده در منافذ پوست را از بین می برد. بافت غلیظ ژلاتین در این زمینه بیشترین نقش را ایفا می کند. ژلاتین بدون ایجاد مشکل به پوست می چسبد. به طور همزمان، این ماده به از بین بردن دانه های سر سیاه کمک می کند.

ماسک سفت کننده پوست با ژلاتین

در یک کاسه، ۲ قاشق چای خوری پودر ژلاتین را به ¼ فنجان آب گرم اضافه کنید. قبل از اضافه کردن ۲ قاشق چایخوری آب لیمو تازه، آن را به شدت مخلوط کنید تا یک ژل درست شود و سپس صبر کنید مخلوط خنک شود. مقداری از این ژل را روی پوست خود بمالید، از تماس با چشم ها خودداری کنید. اجازه دهید ماسک برای ۱۵ دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس با آب سرد بشوید.

ماسک ژلاتین و گلیسیرین

ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری + گلیسیرین ۱ قاشق چایخوری + ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتونژلاتین را با مقدار بسیار کمی آب به شکل خمیر دربیاورید و در چند ثانیه در مایکروفر حرارت دهید. درون آن روغن زیتون و گلیسیرین می ریزیم و تا یک دست شدن به هم می زنیم. پس از آماده شدن مخلوط یک لایه از آن را روی پوست می مالیم و پس از ۲۰ دقیقه ماسک را برداشته و پوست را با آب ولرم می شوییم.

ماسک شیر و ژلاتین برای سفید شدن پوست

این مورد از بهترین ماسک های پیل آف (ماسک جدا شدنی) برای سفید کردن پوست است. اسید لاکتیک سلول های مرده و آلودگی های پوست را به طور موثر از بین می برد و پوستی شاداب و درخشان باقی خواهد گذاشت. می توانید برای از بین بردن مو های زائد، به این ماسک زردچوبه هم اضافه کنید. دو قاشق پودر ژلاتین را با دو قاشق شیر مخلوط کنید و چند ثانیه داخل مایکروفر بگذارید تا نرم شود. با قلم موی آرایشی به صورتتان بزنید و صبر کنید تا سفت شود. مانند چسب از روی صورت جدا می شود.

ماسک مو

ماسک پودر زغال و ژلاتین برای جوش های سرسیاه

این ماسک می تواند جایگزین خوبی برای نوارهای پاکسازی جوش های سرسیاه باشد. ماسک زغال فعال و ژلاتین پوست را از جوش های سرسفید و سرسیاه به طور کامل پاکسازی می کند. همچنین از بروز جوش صورت هم جلوگیری می کند. یک قاشق ژلاتین را در دو قاشق آب داغ حل کنید و مقداری پودر ذغال فعال به آن اضافه کنید. این ماسک را با قلم مو روی صورتتان بگذارید و بعد از سفت شدن از صورتتان جدا کنید.

جوش شیرین و ژلاتین برای کاهش منافذ پوست

این ماسک برای از بین بردن سلول های مرده روی پوست مفید است. به خصوص برای کسانی که پوست مستعد جوش دارند. جوش شیرین همچنین سایز منافذ پوست را کاهش داده و پوست را شاداب می کند.

ماسک عسل و ژلاتین برای پوست های خشک

این ماسک پیل آف بسیار مغذی و مرطوب کننده بوده و برای پوست های خشک و حساس مناسب است. عسل پوست را نرم و لطیف کرده و التهابات پوستی را آرام می کند. همچنین این ماسک برای خشکی پوست ناشی از آفتاب سوختگی مفید است. می توانید به این ماسک مقداری روغن زیتون نیز اضافه کنید تا از مزایای رطوبت رسانی به پوست آن بیشتر بهره ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (47 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (26 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!