چطور از اتو مو برای صافی مو استفاده کنیم؟

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چطور از اتو مو برای صافی مو استفاده کنیم؟
داشتن موهایی صاف، یکی از جذاب ترین مدل ها برای کسانی است که موهایی مجعد و یا فر دارند. صاف کردن مو ها به کمک اتوی مو کار سختی نخواهد بود اگر کمی دقت، صبر و حوصله را چاشنی آن کنیم.

داشتن موهایی صاف، یکی از جذاب ترین مدل ها برای کسانی است که موهایی مجعد و یا فر دارند. صاف کردن مو ها به کمک اتوی مو کار سختی نخواهد بود اگر کمی دقت، صبر و حوصله را چاشنی آن کنیم. یک اشتباه در استفاده از این وسیله می تواند منجر به سوختن مو و یا پوست شده، و آن را ضعیف کند. در ادامه گام به گام و به صورت تصویری با هم نحوه استفاده از دستگاه اتو مو را مرور خواهیم کرد.ابتدا موهایتان کامل شسته و تمیز کنید. در صورتی که مو از قبل دارای موادی مانند اسپری حالت و دهنده و یا چربی و یا گرد وغبار باشد، هم باعث کدری مو می شد و هم به سطح اتو مو آسیب می رساند. سپس شروع به خشک کردن مو نمایید. اکنون موهای خود را به آرامی برس بکشید. با این کار تمام گره های مو باز شده و اسپری حرارتی به طور یکنواخت در تمام نقاط مو توزیع می شود. هنگامی که حدود ۸۰% مو خشک شد از اسپری حرارتی، برای محافظت از موی سرتان در برابر داغی اتو، استفاده کنید و مجددا به طور مختصر برس کشی کنید تا مواد اسپری در تمام نقاط مو پخش شوند. بجای اسپری می توانید از مقدار کمی روغن آرگان نیز استفاده کنید. حال مجددا موها سشوار بکشید تا خشک شوند.

چطور از اتو مو استفاده کنیم؟

ابتدا از لایه های پایینی مو و دسته های کوچک، شروع کنید. این دسته ها نباید بیشتر از ۵ سانتی متر ضخامت داشته باشند. اگر دسته های بزرگی از مو جدا کنید، حرارت به لایه های زیرین آن نمی رسد و صاف نمی شود. دسته های خیلی نازک هم جدا نکنید چون باعث می شود حرارت زیادی به موها وارد شود.

دسته ای که جدا کرده اید، بین دو قسمت اتو مو قرار دهید.اتو را تا جایی که می توانید نزدیک به ریشه مو، روی موها قرار دهید و به آرامی آن را به طرف نوک موها بکشید. حرکت دست شما باید آرام و بدون کشیدن مو باشد.این مراحل را برای همه دسته های مو در لایه زیرین انجام دهید. سپس لایه میانی و لایه بالایی را اتو بکشید.اگر موی شما با این حرارت، صاف نشد، دمای اتو را کمی بالاتر ببرید. اتو کشیدن را چند بار پشت سر هم روی یک دسته از مو تکرار نکنید چون باعث آسیب رسیدن به مو می شود.بلند شدن بخار از موها موقع اتو کشیدن، تا حدی طبیعی است ولی دود کردن موها، طبیعی نیست و باید اتو کشیدن مو را متوقف کنید.

فر کردن مو با اتو

کاربردهای اتو مو فقط به صاف کردن مو خلاصه نمی شود. با استفاده از اتو مو می توانید به راحتی موهای خود را فر کنید. می توانید فر درشت، ریز و متوسط ایجاد کنید.برای این کار، ابتدا موهای خود به چهار قسمت دسته بندی کنید. دسته ای از لایه زیرین مو جدا کنید و آن را دور یک صفحه اتو بپیچید و مدتی در همان حالت نگه دارید. به این ترتیب می توانید فرهای زیبایی ایجاد کنید.

افزایش حجم مو با اتو

اگر می خواهید موهایی صاف و در عین حال پر حجم داشته باشید، لایه های بالایی مو را نه به طرف پایین بلکه به طرف بالا اتو کنید. وقتی می خواهید اتو را از سمت ریشه به نوک موها بکشید، موها را به طرف سقف و بالای سر خود نگه دارید و اتو را به سمت بالا بکشید. برای این کار، لازم نیست اتو کشیدن مو را از نزدیکی ریشه مو شروع کنید.

نکات مهم در مورد اتو کشیدن مو

  • مراقب دمای اتو باشید. اگر موهای نازک و شکننده دارید، از دماهای پایین تر شروع کنید.
  • حتما موهای خود را دسته بندی کنید و دسته های خیلی نازک یا خیلی ضخیم از موها جدا نکنید.
  • بعد از اتو کشیدن مو از محصولات مرتبط با حفاظت از مو، مثل سرم ها و اسپرهای مخصوص استفاده کنید. این محصولات در واقع روش های مراقبت از مو محسوب می شوند و درخشندگی آن را بیشتر می کنند. همچنین، باعث کاهش وز مو می شوند

نکته

سرکه سیب و آب

استفاده از سرکه سیب برای سم زدایی بدن و کمک به فرآیند هضم نقش مفید است. از طرف دیگر شما می توانید برای صاف شدن مو ها بدون استفاده از اتو مو نیز از آن استفاده کنید. این ماده خوراکی باعث تنظیم اسیدیته مو می شود، با شوره سر می جنگد و باعث رشد سالم، قوی و ابریشمی مو های شما می گردد.

  • ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) سرکه سیب و یک پیمانه آب (۲۵۰ میلی لیتر) تهیه کنید.
  • سرکه سیب را با استفاده از میزان آب موجود رقیق کنید.
  • سپس این محلول را بعد از شستشوی مو ها با شامپو روی کف سر بریزید.
  • اکنون صبر کنید تا مو در معرض هوا خشک شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (75 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (43 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فرهاد مجیدی : به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود/ من از علی دایی گران‌تر بودم
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر و غیر روحانیِ رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!