اشتباهات رایج در خشک کردن موها با سشوار

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
اشتباهات رایج در خشک کردن موها با سشوار
خشک کردن موی خیس به صورت طبیعی مفیدترین راه می باشد اما بهترین راه حل نیست.بارها در مورد معایب استفاده از سشوار شنیده ایم اما به دلیل اینکه دوست داریم موهای مانزیبا شود و حالت دلخواه مان را بگیرد و یا بدلیل نبود وقت، عجله داشتن و یا سردی هوا وترس از سرماخوردگی مجبور به استفاده از دستگاه های خشک کن برقی می شویم.

خشک کردن موی خیس به صورت طبیعی مفیدترین راه می باشد اما بهترین راه حل نیست.بارها در مورد معایب استفاده از سشوار شنیده ایم اما به دلیل اینکه دوست داریم موهایمانزیبا شود و حالت دلخواه مان را بگیرد و یا بدلیل نبود وقت، عجله داشتن و یا سردی هوا وترس از سرماخوردگی مجبور به استفاده از دستگاه های خشک کن برقی می شویم. بهترین راهخشک کردن برای چنین افراد ترکیب روش طبیعی و استفاده از سشوار به صورت صحیح است.

اشتباهات رایج در خشک کردن موها با سشوار

تقسیم بندی نکردن موها

اولین اشتباهی که ممکنه در خشک کردن موها انجام بدید، تقسیم بندی نکردن مو هست. رعایت این نکته میتونه این کار رو خیلی ساده تر کنه. ابتدا موهاتون رو شانه بکشید و بعد به چند بخش، تقسیم کنید. مطمئنا خشک کردن دسته های باریک از مو بسیار ساده تر از خشک کردن کلی موها خواهد بود. بهتره برای جدا کردن موها از کلیپس مو استفاده کنید تا این تقسیم بندی کاملا مشخص باشه و روند کار بهتر و سریعتر پیش بره.

انتخاب نادرست شانه و برس مو

برس و شانه مو تاثیر خیلی زیادی در خوش حالت شدن موها داره. بهتره از برس های فلزی و سنگین برای خشک کردن مو با سشوار استفاده نکنید. زیرا این مدل برس ها در اثر حرارت سشوار خیلی گرم شده و باعث میشن تا گرمای بیش از حدی به موها برسه و ممکنه باعث آسیب دیده شدن موها بشن. بهتره برای این کار به سراغ شانه هایی که فاصله دندانه های آن از هم زیاد هست بروید.

خشک کردن موهای خیلی مرطوب و خیس

بهترین کار این هست که قبل از خشک کردن مو با سشوار، ابتدا آب اضافی موهای خیس رو به طور کامل بگیرید و بعد خشک کردن موها رو شروع کنید. با این کار هم از ریزش مو جلوگیری خواهید کرد، هم مدت زمان خشک کردن مو کم میشه و هم اینکه موها بعد از خشک شدن حالت وز شدگی و پف کردده نخواهند داشت!

استفاده از درجه حرارت بالا سشوار

توصیه میشه برای شروع خشک کردن مو ابتدا از درجه کم و متوسط شروع کنید و وقتی که موها مقداری خشک شدند، سپس درجه حرارت خشک کن رو زیاد کنید. با این ترفند نه تنها گره های مو راحت تر باز خواهند شد بلکه از خشک شدن بیش از حد موها هم جلوگیری میشه.

نگه داشتن سشوار در یک جهت و موقعیت

برای خشک کردن موها با سشوار، حرکت دادن مداوم سشوار بر روی قسمت های مختلف موی سر از اهمیت زیادی برخوردار هست و کمک میکنه تا موها بهتر خشک شوند. پس به هیچ عنوان سشوار رو در یک نقطه روی سر نگه ندارید.

ماسک مو

چگونه می توانم به طور موثر و امن از سشوار استفاده کنم؟

همانطور که بیان شد، بهترین راه برای خشک کردن موهای شما بدون آسیب، استفاده ی ترکیبی از خشک کردن هوا به وسیله ی هوا و سشوار است. حال باید دید که چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که از سشوار خود به درستی استفاده می کنید؟ همه چیز بستگی به فاصله ی قرارگیری سشوار با مو های شما و میزان گرمای مورد استفاده دارد. ممکن است به نظر پیچیده باشد، اما با پیروی از این مراحل ساده، می توانید این تکنیک را به سرعت انجام دهید و در مراقبت از مو های خود کوشا باشید.

1. پس از شستشوی موهایتان اجازه دهید تا به میزان 75 درصد از آن به وسیله ی هوا خشک شود. مدت زمان این کار در افراد مختلف متفاوت است و به طول و ضخامت موهای فرد بستگی دارد.

2. سشوار خود را روشن کنید و درجه ی آن را روی سردترین درجه ی ممکن تنظیم کنید.

3. سشوار را حداقل 15 سانتی متر دور تر از موهای خود قرار دهید و با باد آن سعی کنید موهایتان را خشک کنید.

4. سعی کنید سشوار را به صورت مداوم حرکت دهید و توجه کنید که فاصله ی آن با موهایتان کم نشود. این کار را تا خشک شدن کامل مو ادامه دهید.

5. در انتها موهای خود را به فرم دلخواه حالت دهید.استفاده از این روش به شما شانس داشتن موهای سالم و حفاظت از مو را می دهد و در عین حال که موهای خود را به روش طبیعی خشک می کنید، با استفاده از سشوار به این عمل سرعت می دهید.

نکته:

1. از بستن موی خیس جدا خودداری کنید.

2. از حوله های نخی و میکروفایبر برای خشک کردن مو استفاده کنید .

3. با موی خیس هرگز نخوابید .

4. از برس کشیدن موی خیس جدا خودداری شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (73 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (40 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فرهاد مجیدی : به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود/ من از علی دایی گران‌تر بودم
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر و غیر روحانیِ رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!