خشک کردن موها با سشوار

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
خشک کردن موها با سشوار
برای حفاظت از مو در برابر آسیب‌ها باید سعی کنیم درست‌‌ترین روش را برای خشک کردن مو‌ها انتخاب کنیم.‌‌ترکیب دو تکنیک مختلف برای خشک کردن مو‌ها نتایج خوبی به شما خواهد داد. خشک کردن موها طبق عادات روزانه و با روش‌های غلط آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

برای حفاظت از مو در برابر آسیب ها باید سعی کنیم درست ترین روش را برای خشک کردن مو ها انتخاب کنیم. ترکیب دو تکنیک مختلف برای خشک کردن مو ها نتایج خوبی به شما خواهد داد. خشک کردن موها طبق عادات روزانه و با روش های غلط آسیب های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.در اینجا به شما می گوییم که چگونه استفاده ی درست از سشوار می تواند موهایی سالم را به شما هدیه دهد و در عین حال مراقبت از مو نیز به خوبی انجام شده باشددر ابتدا به چند اشتباه رایج اشاره می کنیم که اغلب در زمانی که می خواهیم موهایمان به صورت طبیعی به وسیله ی جریان هوا خشک شوند، رخ می دهند. این اشتباهات باعث می شود موهایمان مجعد و بد حالت شوند و یا آسیب ببینند.· اگر موهای شما بلند و سنگین می باشد، استفاده از این روش (روش طبیعی) ممکن است باعث کشش موها، فشار بر ریشه ی مو و و در نهایت می تواند باعث شکستگی و نازک شدن آن شود.

برای حفاظت از مو سعی کنید با موهای خیس نخوابید، زیرا موهای مرطوب بسیار آسیب پذیرتر از موهای خشک است. بنابراین قبل از رفتن به رختخواب از خشک بودن موها مطمئن شوید.از استفاده از کرم ها و ژل های خشک کننده بر روی موها جلوگیری کنید. زیرا این مواد علاوه بر اینکه کمکی در مراقبت از مو نمی کنند، بلکه ممکن است موهای شما را چرب و کثیف کنند.درست است که استفاده ی بیش از حد از محصولات بهداشتی و آرایشی برای مو ضرر دارد، اما سعی کنید حداقل از یک محصول مناسب و متناسب با موهای خود برای حفاظت از موی خود استفاده کنید.

خشک کردن مو با جریان هوای طبیعی برای موهای شما یک روش عالی بوده و صدمات ناشی از گرمای سشوار را ندارد. اما این روش نیاز به زمان داشته و هر چه موهای شما پر پشت تر و بلندتر باشد، زمان خشک شدن موها طولانی تر نیز می شود.

همانطور که همه شما می دانید، خشک شدن موهای شما در هوا می تواند مدتی طول بکشد. موهای شما برای مدت طولانی متورم می شوند که فشار بیشتری به پروتئین هایی که موهای شما را حفظ نمی کنند می آورد. این فشار می تواند به شکستگی مو منجر شود، که هیچ یک از ما آن را نمی خواهیم.

همچنین در هنگام خشک شدن طبیعی مو، ممکن است وسوسه شوید موهای خود را با حوله مالش هید. این سایش باعث می شود موهای شما شکسته شوند. برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنیم از دستمال یا حوله میکروفایبر استفاده کنید تا آب اضافی را از موهای شما بگیرد.ممکن است شما در هنگام خیس شدن موهایتان وسوسه شوید که موهای خود را شانه بزنید، اما این کار باعث می شود که موهایتان کشیده شوند، در نتیجه باعث آسیب و شکسته شدن می شود. با این وجود، عدم شانه زدن روی مو و بیرون رفتن باعث گره خوردن موهای شما خواهد شد و حتی پتانسیل بیشتری برای شکستگی مو ایجاد می کند.وقتی در ماه های سرد زمستان عجله دارید، وسوسه انگیز است که با موهای هنوز خیس به بیرون بروید، اما یخ زدن موهایتان چیز وحشتناکی است. وقتی موهای شما یخ زد، می تواند منجر به شکستگی عمده شود. مطمئن شوید که موهای شما قبل از بیرون رفتن کاملاً خشک است.در این شرایط بسیاری از افراد استفاده از سشوار را برای خشک کردن موهایشان انتخاب می کنند که در این انتخاب، باید به نکاتی توجه نمود وگرنه باعث آسیب بیشتری به موهایتان می شوید.

ماسک مو

قدم اول: آماده کردن موها

بعد از اینکه مرحله شست و شوی موها با شامپو و نرم کننده تمام شد، باید موها رو به آرومی با یک پارچه نخی و یا تیشرت نخی قدیمی خشک کرده و آب اضافی موها رو بگیرید. حالا باید موهاتون رو که هنوز مرطوب هست رو به دو قسمت (چپ و راست) تقسیم کنید. حالا سشوار رو در کمترین دما و بالاترین قدرت باد تنطیم کنید. بهتره سشواری رو انتخاب کنید که حداقل دارای سه درجه برای تنطیم گرما باشه.

قدم دوم: خشک کردن موها رو شروع کنید

برای خشک کردن موها باید سشوار رو پایین نگه دارید به گونه ای که دسته سشوار به سمت پایین بوده و دهانه آن به سمت بالا باشد و قسمت پایین موها رو به آرومی با حرکت دادن سشوار و با استفاده از یک برس یا مو پیچ، خشک کنید.

قدم سوم: تغییر دادن جهت سشوار

وقتی قسمت پایین مو کمی خشک شد، باید جهت سشوار رو تغییر بدید و اون رو به گونه ای بگیرید تا دهانه سشوار به سمت پایین باشه. حالا از بالا شروع به خشک کردن موها کنید. به آرومی به قسمت های پایینی مو برسید. این کار رو برای هر دو طرف موها انجام بدید تا زمانی که احساس کنید موهای قسمت بالایی سر کاملا خشک شده اند. در هنگام خشک کردن موها، استفاده از برس یا شانه مو رو فراموش نکنید.

برای اینکه موها رو به راحتی خشک کنید، ابتدا موهای سمت راست رو به طور کامل با گیره جمع کنید و سپس خشک کردن موها رو از سمت چپ شروع کنید. اگر موهای پرپشتی دارید، بهتره موها سمت چپ رو هم به چند دسته تقسیم کنید و موها رو به شکل لایه لایه خشک کنید تا حالت پف کرده و وز برای موها ایجاد نشه.

قدم چهارم: مراحل را تکرار کنید

مراحل بالا رو برای سمت راست موها نیز انجام بدید و سپس با نگه داشتن دسته سشوار در بالای سر نگه دارید و با دمیدن هوای گرم سشوار بر روی ریشه موها، این قسمت از مو رو نیز به خوبی خشک شود. برای خشک کردن ریشه مو باید درجه سشوار رو بر روی درجه متوسط تنظیم کنید و بیشتر از 30 ثانیه روی ریشه مو متمرکز نشوید زیرا ممکنه حرارت و گرمای سشوار باعث آسیب دیدن ریشه مو بشه.

قدم پنجم: صاف کردن موها

بعد از اینکه موها به طور کامل خشک شدند، با یک برس پهن، موها رو شانه بکشید تا حالت صاف و یکدست برای موها ایجاد بشه.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (325 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (110 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (77 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (52 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (16 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (11 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر)
تیتر امروز   
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403