آیا آب داغ برای پوست مضر است؟

  پنجشنبه، 17 تیر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
آیا آب داغ برای پوست مضر است؟
آیا دوش آب داغ برای پوست مضر است؟ این سوالی است که بار ها از خود پرسیده ایم. بعد از یک روز کاری سخت، وقتی مغز شما از کار افتاده و احساس خستگی شدیدی در بدن دارید، یک دوش آب گرم باعث از بین رفتن تمام خستگی شما می شود و پس از آن یک خواب راحت به ارمغان خواهد آورد.

آیا دوش آب داغ برای پوست مضر است؟ این سوالی است که بار ها از خود پرسیده ایم. بعد از یک روز کاری سخت، وقتی مغز شما از کار افتاده و احساس خستگی شدیدی در بدن دارید، یک دوش آب گرم باعث از بین رفتن تمام خستگی شما می شود و پس از آن یک خواب راحت به ارمغان خواهد آورد. پس چگونه می توان گفت که مضر است؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده خواهد شد.

درست است که دوش آب گرم باعث بهبود گرفتگی عضلات می شود، اما باعث از شسته شدن چربی پوست شده و آن را خشک و خشن می کند. و اگر زیاد تکرار شود، باعث قرمزی، خارش و حتی پوسته پوسته شدن می شود. همچنین چربی، پروتئین و اسید های چرب طبیعی پوست را از بین می برد. این روغن های طبیعی پوست است که لایه محافظی روی پوست در برابر آلودگی ها و رادیکال های آزاد ایجاد می کند، و در صورت از بینن رفتن آن پوست مستعد آلودگی های باکتریایی و عفونی و آسیب در برابر نور آفتاب و اشعه ها خواهد شد. از طرف دیگر پوست بدون لایه محافظ چربی و پروتئین باعث می شود پوست واکنش نشان داده و چربی بیشتر و اضافه تری تولید کند که باعث روغنی و براق شدن پوست شده و منافذ را می بندند.

با اینکه شستشو با آب سر فواید زیادی برای پوست دارد، اما عادات قدیمی به سختی ترک می شوند به خصوص هنگام زمستان. بنابراین آب را ولرم کرده به طوری که نه سرد و نه گرم باشد. این بهترین دمای آب برای دوش است که هم احساس آرامش بخشیده و هم از خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد.

آب گرم و دمای بالا باعث گشاد دائمی شدن رگ ها و مویرگ ها خواهد شد که این امر موجب قرمزی پوست و بروز بیماری رزاسه می شود.کارشناسان دیگر نیز در این مورد اتفاق نظر دارند و می گویند آب داغ می تواند با از بین بردن چربی های محافظ صورت، پوست آن را خشک کند وحتی باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست شود.دوش آب گرم می تواند باعث ایجاد و تشدید شبکه های مویرگی شکننده در گونه ها شود، در نتیجه شبکه های مویرگی غیرجذاب و قابل مشاهده ای ایجاد می کند و باعث بدتر شدن وضعیت پوست می شود.

با این حال یک خبر خوب وجود دارد و آن اینکه اگر هنوز دوست دارید صورت خود را در حمام بشویید، نباید زمان شستشوی آن بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشد و دمای آب باید به اندازه دمای آب استخر گرم باشد. پوست صورت ممکن است در صورت تماس زیاد با آب خشک شود؛ بنابراین قاعده کلی شستن صورت این است که زمان شستشو طولانی نبوده و حتما از آب ولرم استفاده شود که در این صورت خطر اتساع مویرگ ها کمتر می شود. تا زمانی که شما مایل باشید این تغییرات ساده را هنگام دوش گرفتن انجام دهید، در واقع می توانید از برخی مزیت های شستشوی صورت بهره مند شوید؛ به گونه ای که رطوبت و آب گرم باعث لایه برداری ملایم از سطح پوست و تمیز شدن کامل آن می شود؛ همچنین احتمال پخش شدن جوش ها در مکان هایی مانند خط موی شما را کاهش می دهد.

شستن صورت

- صورت خود را قبل از خواب بشویید. این مورد بیشتر در مواردی که پوست آرایش شده است توصیه می شود، چرا که این مواد وارد منافذ پوست شده و باعث مسدود شدن آنها و جذب این مواد به داخل پوست می شود.

- سیگار کشیدن نه تنها برای سلامتی Health مضر است بلکه به پوست هم آسیب می رساند. استعمال سیگار منجر به تسریع روند چین و چروک در پوست می شود.

- کمبود خواب هم می تواند برای پوست بسیار مضر باشد چرا که منجر به ایجاد استرس در فرد شده و این مورد به پوست آسیب جدی می رساند. به همین علت کارشناسان به افراد توصیه می کنند در شبانه روز ۷ تا ۸ ساعت بخوابند، زیرا در شب سلول های آسیب دیده پوست ترمیم می شوند.

- همچنین استفاده از وسایل آرایشی آلوده به پوست آسیب می رساند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (52 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان