معنی عبارت های درج شده روی بدنه خودرو چیست؟

  دوشنبه، 28 فروردین 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
معنی عبارت های درج شده روی بدنه خودرو چیست؟
در این مطلب از ساعد نیوز قصد داریم تا عبارت های درج شده روی برخی از خودروی امروزی را برای شما همراهان عزیز معنا کنیم. با ما همراه باشید.

معموالا در حوزه خودرو به عبارات انگلیسی نامفهومی برخورد کرده اید. عباراتی که اغلب به‌صورت مخفف و بدون هیچ‌گونه معنی و توضیحی به‌عنوان یک آپشن و ویژگی مهم از سوی شرکت عرضه‌کننده، معرفی می‌شوند. در این مقاله شما را با برخی از عبارت های روی بدنه خودرو آشنا می‌کنیم.

آشنایی با عبارت های روی بدنه خودرو

حتما برای شما هم پیش آمده است که در ترافیک هستید و نوشته های رو خودروی جلویی توجه شما را جلب کند در حالی که معنی آن را نمی دانید. معمولا علاوه بر لوگوی کارخانه سازنده و نام خودرو، عبارت های دیگری که بیانگر ویژگی های همان خودرو هستند نیز وجود دارد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با نوشته های روی خودرو بیشتر آشنا کنیم.

4*4 – 4WD – AWD

در واقع تمام این عبارت ها به معنی چهارچرخ متحرک بودن اتومبیل است. در اتومبیل های 4WD یا همان 4*4 ( four-wheel drive) نیروی موتور به صورت پیش فرض به چرخ های عقب انتقال داده می شود و در صورت نیاز قابلیت چهارچرخ متحرک نیز فعال خواهد شد. خودروهای وانت بزرگ و آفرود معمولا از این دسته هستند. در سیستم all-wheel drive) AWD) که بروزتر از 4WD است، نیروی موتور به صورت پیش فرض به همه ی چرخ ها انتقال داده می شود و توسط سیستم هوشمند در شرایط مختلف نیرویی که به هر چرخ تعلق می گیرد. این سیستم بیشتر در خودروهای شهری پیشرفته تر استفاده می شود.

hybrid

یک خودروی هیبریدی، یک موتور الکتریکی دارد که آن را را با موتور بنزینی برای حرکت خودرو ترکیب می کند. خودروهای هیبریدی صدای بسیار کمی دارند و با توجه به اینکه از انرژی الکتریکی برای حرکت استفاده می کنند، آلودگی خیلی کمی برای محیط زیست دارند. همچنین موتور بنزینی در مواردی که قدرت بیشتری نیاز باشد وارد عمل خواهد شد. این سیستم انرژی را از طریق ترمز و چرخش چرخ ها باز می گیرد و در مواقع لزوم می توانید مانند یک موبایل آن را به برق متصل کنید.

hybrid

limited

خودرو سازها ممکن است نسخه ی محدودی را برای یک نوع از اتومبیل های خود معرفی و به بازار عرضه کنند. این خودرو ها معمولا از لحاظ ویژگی هایی مانند موتور، بدنه، امکانات و… نسبت به خودروهای معمولی تفاوت داشته باشند.

turbo – T

یک موتور توربو شارژر که در محاوره توربو گفته می شود، یک سیستم است که با دمیدن هوای اضافی فشرده به محفظه احتراق افزایش بهره وری و توان خروجی یک موتور معمولی را به همراه دارد. افزایش چشمگیر شتاب، قدرت و سرعت از مزایای این سیستم است.

LX – ELX – SE – EX – EX و…

پسوندهایی هستند که در یک خودرو، ویژگی های آن را مشخص میکنند و برای هر کارخانه خودرو سازی و هر خودرو معنای متفاوتی دارد. برای مثال در سمند پسوند LX بیانگر نوع ارتقا یافته این خودرو نسبت به نمونه معمولی و قدیمی آن می باشد ولی در پژو پارس این پسوند بیانگر استفاده از موتور TU5 پژو 206 در این خودرو به عنوان پیشرانه می باشد.

blue drive

اتومبیل های هیوندای ازسیستم فناوری جدیدی به نام Blue Drive برای کمک به بهبود مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای سمی اگزوز استفاده می کنند. خودروهایی که این عبارت را دارند به معنی بهره مندی آن ها از سیستم است.

CNG

Compressed natural gas به معنی دوگانه سوز بودن خودرو می باشد. یعنی این خودرو در شرایط مختلف، از گاز طبیعی فشرده به جای بنزین استفاده می کند.

سخن پایانی

خودرو در کشور ما یک کالای سرمایه‌ای است و نسخه‌های دست دوم نیز به اندازه خودشان قیمتی به حساب می‌آیند، پس ریسک خرید آنها بالا محسوب می‌شود.بر همین اساس هرگز نباید بی‌گدار به آب بزنید و بهتر است اطلاعات خود را در حوزه خودرو اعم از بدنه ،کلاس های خودرو و... افزایش دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (317 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (48 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) کیک دو بعدی زیبا و هنری دخترهای رضا صادقی برای بابای خوش صداشون در روز پدر / فقط قیافه سگ بولداگشون 😂 (4 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) 4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس