دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

مراحل چرخه چهار ساله بیت کوین 

چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1400
برخی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که بیت کوین یک چرخه 4 ساله قیمت دارد که هر بار بعد از هاوینگ با یک رشد زیاد قیمت روبه‌رو می‌شود. ما در این مقاله صحت این موضوع را بررسی می کنیم.

هنوز هیچ کس نمی داند که ارزش ذاتی بیت کوین چه میزان است و چگونه می توان آن را محاسبه کرد ، این باعث می شود ویژگی های منحصر به فرد سرمایه گذاری بیت کوین و معیارهای ناشناخته استفاده از تکنیک های سنتی ارزیابی ، غیرممکن باشد. بسیاری از نظر ارزش بنیادی آن اختلاف دارند ، که اغلب مبتنی بر نظریه های اثبات نشده و منطق آزمایش نشده است.

تعیین قیمت ذاتی این نوع دارایی کار ساده ای نیست و به عوامل مختلفی از جمله کارایی آن ، هزینه استخراج ، چشم اندازهای آینده این رمزارزها ، ارزش بازار ارز دیجیتال و این عوامل بستگی دارد.

با توجه به اتفاقات پیشین تا به امروز، داشتن بیت کوین در یک بازار گاوی به نوعی یک تصمیم خارق العاده برای سرمایه گذاران به حساب می آید. بنابراین بیایید نگاهی به پیشینه زمینه های قیمتی بیندازیم که باعث شده اند تا بیت کوین به نقطه اوج جدیدی در بازارهای گاوی برسد. ما عملکرد قیمتی بیت کوین را به ۲ طریق تحلیل می کنیم:

  • با بررسی کردن نمودار قیمت ۱۲ ماه اخیر این ارز دیجیتال
  • از طریق نگاهی اجمالی به زمینه های مختلف قیمت پس از رویداد هاوینگ.
    چرخه چهار ساله بیت کوین

چرخه چهار ساله بیت کوین

کندل استیک های دوازده ماهه نمودار قیمت بیت کوین روندی تکراری را به نمایش می گذارند. هر یک از کندل های دوازده ماهه یکی از مراحل خاص از چرخه بازار این ارز را نشان می دهند. در این بخش به تفکیک هر یک از این مراحل می پردازیم:

۱.نقاط اوج

این کندل، ماهیت صعودی که موجب رسیدن بیت کوین به یک نقطه اوج جدید در تمام دوران می شود را نشان می دهد. در این مرحله از بازار، سرمایه گذاران بسیار خوش حال هستند و در عین حال به شدت ترس از دست دادن دارایی های خود را نیز تجربه می کنند. همین احساسات شدید و کنترل نشده باعث می شوند تا سرمایه گذاران در زمان بالا بودن قیمت ها خرید کنند. این امر موجب طولانی تر شدن زمان روند گاوی بازار شده و قیمت ها را به نقاط اوج نمایی جدید می رساند. این مرحله به مرحله صعود نیز معروف است و در طی آن بیت کوین به اوج جدیدی از قیمت خود نسبت به تمام دوران می رسد.

۲.اصلاحات

به دنبال خوش حالی منجر شده از کندل دوازده ماهه که از آن صحبت کردیم، این مرحله به اصلاح کردن دیدگاه بیش از اندازه مثبت نگرانه و گرایشات بیش از حد موجود در بازار می پردازد. در همین زمان است که به دلیل فشارهای ناگهانی حاصل از فروش، قیمت بیت کوین به صورت قابل توجهی به خاطر سرمایه گذاران سودجو نزول می کند. در این هنگام بیت کوین پس از طی کردن یک چرخه رشد نمایی، فرایند بازیابی و اصلاح سالم را تجربه می کند.

۳.انباشت و بازیابی

پس از اعمال اصلاحات طولانی مدت در قیمت، قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرده و روند فروش آن بسیار کم می شود. در این زمان خریداران معامله کننده وارد صحنه می شوند و این ارز دیجیتال را با قیمت بسیار مقطوعی انباشت می کنند. همین نوع از خریداران موجب شکل گرفتن فرم جدیدی از تقاضاها برای بیت کوین می شوند. این مرحله در اصل نهایت فرصت مالی برای سرمایه گذاران بیت کوین به حساب می آید زیرا منفعت حاصل از سرمایه گذاری در این زمان بسیار بیشتر از خطر احتمالی نزول قیمت ها است.

۴.تداوم

در این زمان دوره نزول قیمت ها پایان یافته و زمانی فرا رسیده است که از دیدگاه همگان دوره صعودی آغاز شده است زیرا افزایش میزان قیمت ها به شکل ادامه داری در تداوم است. در محتوای کندل استیک های دوازده ماهه بیت کوین همواره پیشینه این مرحله به شکل از بین رفتن فشار حاصل از فروش بوده است (برای مثال می توان به حالت مقاومت اشاره کرد که در طی آن فروشندگان با توجه به صعود و افزایش قیمت ها از فروش دست می کشند؛ این سطح با استفاده از یک خط افقی مشکی مشخص می شود). در این مرحله است که کندل دوازده ماهه حول آن سطح بسته و ترسیم می شود و این سطح مقاومت قیمتی، یک قدم تکنیکی مهم در تغییر روانشناختی بازار در مرحله مذکور به حساب می آید.

این سطح در واقع کلید روانشناختی و نقطه عطفی است که در نتیجه آن احساسات شدید در بازار به وجود آمده و منجر به شروع دوره جدیدی از خرید می شود. با به پایان رسیدن دوره نمایش داده شده توسط یک کندل دوازده ماهه، زمانی فرا می رسد که روانشناسی بازار در این نقطه کلیدی از فروش به خرید تغییر پیدا می کند.

آیا هاوینگ جرقه رشد قیمت بیت کوین است؟

بیت کوین تا سال 2020 دو دوره رشد قابل توجه قیمت را تجربه کرده بود. هر دو دوره بعد از هاوینگ بیت کوین (نصف شدن پاداش بلوک) به ترتیب در سال ها ی 2012 و 2016 اتفاق افتاد. بنابراین منطقی بود که طرفداران ارزهای دیجیتال پیش بینی می کردند که وقتی پاداش بلوک در ماه می 2020 دوباره به نصف کاهش یابد، دوباره یک افزایش مشابه قیمت در بازار ارزهای دیجیتال رخ می دهد.

اما کاون با این نظریه مخالف بود و معتقد بود که چرخه 4 ساله برای بیت کوین وجود ندارد بلکه از اولین روزهای بیت کوین می توان مجموعه ای از رشد و سقوط پی در پی را برای چندین دوره طولانی مشاهده کرد و این روند با رشد بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر ادامه می یابد.

شایان ذکر است که نظر کاون در مورد بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال صعودی است. وی در گذشته اظهار داشت که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ممکن است طی چند سال آینده از 11 تریلیون دلار بیشتر شود و بیت کوین به قیمت بیش از 100000 دلار برسد.

چرخه چهار ساله بیت کوین

بحران مالی جهانی و چرخه چهار ساله بیت کوین

بحران مالی جهانی به احتمال زیاد روی ارزش آینده بیت کوین تأثیرگذار است؛ البته تأثیر آن هنوز به طور کامل مشخص نشده است. کاملاً محتمل است که جهان به زودی شاهد یک دوره طولانی تورم ، بیکاری زیاد و رشد اقتصادی کم باشد. ارزهای دیجیتال نیز قرار است در چنین فضایی فعالیت کنند.

همه گیری ویروس کرونا نیز باعث بحران اقتصادی بیشتر در جهان شده است و خیلی از کشور ها برای رفع نیاز ها ی خود اقدام به چاپ پول فیات کرده اند. با توجه به اینکه بانک ها ی مرکزی اکنون مشتاق چاپ مقادیر زیادی ارز فیات برای تحریک اقتصاد خود هستند، به احتمال زیاد بیت کوین با افزایش سرمایه گذاری توسط کسانی که مایل به محافظت ازش ثروت خود در برابر تورم هستند، روبه رو خواهد شد. از طرف دیگر هم اقتصاد ضعیف تر ممکن است میل افراد به سمت سرمایه گذاری در فضاهای پر ریسک مثل ارز دیجیتال را کاهش دهد.

در حال حاضر حوزه ارزهای دیجیتال در حال ورود به شرایطی است که قبلاً مشابهی نداشته است.

با وجود همه این اتفاقات، مسائل اقتصادی، توسعه و پیشرفت تکنولوژی بدون وقفه ادامه دارد. این واقعیت همچنین باید در هنگام تجزیه و تحلیل پتانسیل رشد Bitcoin طی چند ماه آینده مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت، فناوری بلاکچین برای استفاده گسترده در زمینه ها یی مانند خدمات مالی و اینترنت اشیاء (IOT) همچنان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد. این تحولات می تواند به طور چشمگیری بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)