مراحل تعویض ایربگ یا کیسه هوای ماشین

  دوشنبه، 24 شهریور 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
مراحل تعویض ایربگ یا کیسه هوای ماشین
 بدن افراد با وجود کمربند ایمنی، هنگام تصادف تحت فشار و تکان کمتری قرار می‌گیرد و کیسه‌هوا نیز به ثابت بودن سر و گردن کمک می‌کند؛ بنابراین تعویض ایربگ خودرو را در مدت زمان‌های لازم، جدی بگیرید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کیسهٔ هوا یک وسیلهٔ ایمنی مدرن در برخی از خودروهاست که در زمان تصادف خودرو پر از باد شده و به شکل بالش بین سرنشین و بدنه خودرو در نقش حفاظی نرم قرار می گیرد. برخی از پژوهش ها نشان می دهد که اگر کمربند ایمنی بسته شود کیسهٔ هوا تا ۸ درصد امکان مرگ سرنشین را می کاهد. کیسه های هوا هر ساله در حال ارتقا کارایی می باشد. امروزه کیسه های هوا بعد از برخورد خودرو با موانع سخت در کسری از ثانیه باد شده و بین سر و بدن سرنشینان با اجزاء داخل خودرو حائل می شود. در این میان کمربند ایمنی با ایجاد شتاب منفی روی بدن مسافرین، باعث کاهش یافتن ضربه وارده می شود.

اهمیت نحوه تعویض ایربگ را جدی بگیرید؛ زیرا بستن و باز کردن آن، کار بسیار حساسی است. کوچک ترین اشتباهی در این فرایند، می تواند منجر به عملکرد نادرست ایربگ خودرو هنگام تصادف شود؛ ایمنی سرنشینان را به خطر بیندازد و حتی با جان آن ها بازی کند. بنابراین اولین و آخرین توصیه ما به شما، سپردن مراحل تعویض کیسه هوا ماشین به یک متخصص است و لطفا بدون دانش تخصصی، اقدام به انجام آن نکنید.

باز و بسته کردن ایربگ پراید:

  1. کابل منفی باطری ماشین را قطع و سه دقیقه صبر کنید.
  2. مجموعه کنسول را جهت بررسی واحد کنترل ایربگ باز کرده و در صورت نیاز از قطعات نو استفاده کنید.
  3. کانکتورACU را جدا کرده و ضامن قفل سوکت را آزاد کنید.
  4. پیچ های ایربگ را با آچار باز کرده و آن را خارج کنید.
  5. ایربگ جدید را بدون هیچ گونه ضربه ای در محل خود قرار داده و در نهایت پیچ و مهره ها را سفت کنید.

نکات مهم تعویض کیسه هوا ماشین

اگر خودتان، قصد جابجایی ایربگ جدید با قدیم را دارید؛ حتما به نکات زیر توجه کنید. همچنین دانستن این موارد به شما کمک می کند تا هنگام مراجعه به متخصص، دقت او را ارزیابی کنید تا از صحت انجام فرایند تعویض مطمئن شوید.

  • هرگز ایربگ نو داخل جعبه را به صورت وارونه نگهداری نکنید.
  • ایربگ نو را با کمک دو دست از جعبه آن خارج کنید و هرگز با یک دست، این کار را انجام ندهید.
  • کیسه هوا باید با دقت جابجا شود؛ زیرا انداختن آن روی زمین یا ورود هر فشاری به قطعه ممکن است که آن را دچار مشکل و حتی بلا استفاده کند.
  • تمام قطعات تعویضی، باید کیفیتی در حد قطعه های نو داشته و استاندارد باشند.
  • هرگز از ایربگ دست دوم که از ماشین دیگری باز شده، استفاده نکنید.
  • پیش از هرگونه اقدامی برای تعویض ایربگ خودرو، برق آن را قطع کنید.
  • پیش از شروع کار، سوئیچ را در حالت خاموش قرار دهید.
  • کابل منفی باتری ماشین را جدا و سپس شروع به تعویض کیسه هوا کنید.
  • بهتر است که برای تعمیر ایربگ، فرمان را در حالت ۹۰ درجه قرار دهید.
  • مدار سیم کیسه هوا را تعمیر نکنید؛ در صورت نیاز تمام آن ها باید نو و تعویض شوند.
  • برای جلوگیری از خوردگی پیچ ها از ابزارهای مناسب و دقیق استفاده کنید.
  • هنگام تعویض، ابتدا پیچ سمت راستی و سپس پیچ سمت چپی پشت فرمان را باز کنید؛ برای بستن آن ها هم همین روال را انجام دهید. زیرا در غیر این صورت امکان آسیب رسیدن به سیستم بوق خودرو وجود دارد.
  • باز و بسته کردن پیچ قطعات به علت شرایط قرارگیری آن ها کمی دشوار است؛ پس نیاز به قدرت و صبر زیادی دارد.
  • تعویض ایربگ ماشین منجر به باز شدن فرمان می شود که فرصت خوبی برای تمیز کردن قطعات داخل فرمان و بوق خودرو هم است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (336 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس