دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی 20 تا از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه 

یکشنبه، 25 تیر 1402
روسیه، کشور شگفتی‌ها و زیبایی‌هاست. جایی که دیدن جاذبه‌های بی‌همتایش برای هرکسی لازم است. این کشور پهناور با وجود طبیعتی بی‌نظیر، معماری خارق‌العاده در ساختمان‌ها و تاریخ پربارش، بزرگ‌ترین کشور در جهان شناخته می‌شود. مسکو و سن پترزبورگ شهرهای بزرگی هستند که بیشترین جاهای دیدنی روسیه را در خود دارند. با ما در ساعدنیوز همراه شوید.

روسیه در نزدیکی کشور ایران قرار دارد و به عنوان پهناورترین کشور دنیا شناخته شده است. این کشور با جاذبه‌ های تفریحی و گردشگری که دارد، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. روسیه تنوع فرهنگی بسیار زیادی دارد و با سفر به این کشور می ‌توانید مجموعه ای از فرهنگ ‌های مختلف را از نزدیک تجربه کنید. در کنار تجربه فرهنگ ‌های مختلف، شما می ‌توانید از مکان ‌های تاریخی و تفریحی این کشور دیدن کنید.این کشور با اینکه به دلیل شرایط جغرافیایی همیشه سرد است، اما در تمام طول سال شاهد گردشگران زیادی می ‌باشد. قبل از سفر به این کشور بهتر است اطلاعات کافی در مورد جاذبه‌ های گردشگری، شرایط آب و هوایی، فرهنگ جامعه و غیره در دست داشته باشید تا با خیالی آسوده به آنجا سفر کنید و از تماشای این جاهای دیدنی روسیه لذت ببرید. در این مقاله به معرفی 20 جاذبه گردشگری پرطرفدار پرداخته ایم تا شما را با این شگفتی ‌های تاریخی و طبیعی بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی 20 جاذبه گردشگری کشور روسیه


همانطور که قبلا گفته شد، روسیه با جاذبه ‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی خود، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. از ویژگی‌ های این کشور می‌ توان به وسعت آن اشاره کرد. این کشور با اقیانوس آرام شمالی، دریای خزر، دریای بالتیک، دریای سیاه و اقیانوس منجمد شمالی مرز آبی دارد. همچنین با 14 کشور اروپایی و آسیایی هم مرز می‌ باشد و با کشورهای اطراف دریای برینگ، دریای خزر، دریای سیاه، دریای ژاپن و دریای بالتیک مرز آبی دارد. بنابراین می ‌توان گفت از کشورهای اروپایی و آسیایی به راحتی می ‌توان به این کشور سفر کرد و از جاذبه ‌های آن دیدن کرد.

کلیسای جامع سنت باسیل - مسکو


در انتهای جنوبی میدان سرخ، کلیسای جامع سنت باسیل، نماد روسیه، قرار گرفته است. ترکیب آشفته‌ی رنگ‌ها، زمینه‌ها و شکل‌های این کلیسا، سرآمد سبکی است که تنها در سبک معماری روسی یافت می‌شود. ایوان مخوف (Ivan the Terrible) در سال 1552 قلعه‌ی نظامی تاتار (Tatar) در شهر کازان را تصرف کرد و در بزرگداشت پیروزی خود، دستور ساخت کلیسای تماشایی سنت باسیل را صادر کرد. کلیسای سنت باسیل به‌طور رسمی کلیسای شفاعت خوانده می‌شود. این شاهکار معماری از سال 1555 تا 1561 بنا شد و آن را نماد روسیه می‌دانند. نُه کلیسای اصلی در میان بی‌نظمی اشکال ظاهری آن نهفته است. برج بلند مرکزی، کلیسایی به نام شفاعت مادر خدا (the Intercession of the Mother of God) را در خود جای داده است. چهار گنبد بزرگ بر فراز برج‌های چهار کلیسای اصلی به نام‌های کلیسای سنت سایپریان و جاستینا (Sts Cyprian & Justina)، کلیسای تثلیث مقدس، «کلیسای شمایل نیکلاس قدیس، کارگر معجزه‌گر» و کلیسای ورود خداوند به بیت الحم قرار گرفته‌اند. درنهایت، چهار کلیسای کوچک در میانه این کلیساهای اصلی قرار دارند که هرکدام در بزرگداشت یک رویداد یا نبردی در جدال با کازان‌ها نام‌گذاری شده‌اند. بنا بر یک افسانه‌ قدیمی، ایوان مخوف معماران این کلیسا را نابینا کرد تا هرگز نتوانند بنایی مشابه آن را بسازند.


کلیسای کاتولیک مریم مقدس


این کلیسا به عنوان بزرگ ‌ترین مکان مذهبی کشور روسیه شناخته شده است. ساخت این کلیسا از سال 1901 تا 1911 طول کشیده است و معماری شگفت انگیزی دارد. معماری این بنا از سبک کلیساهای وست مینستر لندن و میلان الهام گرفته شده است. رنگ قرمز و ظاهر اسرار آمیز این کلیسا، هر بیننده ای را مجذوب خود می ‌کند.

کلیسای ناجی در خون


بر طبق روایت ‌های تاریخ، ناپلئون در جنگ جهانی تصمیم می ‌گیرد تا روسیه را نیز فتح کند. اما به علت وسعت زیاد این کشور، ناپلئون در این جنگ شکست می ‌خورد. مردم روسیه معتقد هستند که حضرت مسیح آنها را در این جنگ یاری داده است. بنابراین دولت روسیه تصمیم گرفت تا یک کلیسا به نام مسیح ناجی بنا شود. ساخت این کلیسا نزدیک به 40 سال طول کشید، اما با روی کار آمدن استالین، دستور داده شد تا کلیسا منفجر شود. پس از آن مردم روسیه این کلیسا را با دست خود مرمت کردند و امروزه به یکی از مکان‌ های دیدنی روسیه تبدیل شده است.

کاخ کرملین - مسکو


کرملین به‌عنوان مهم‌ترین مقر قدرت سیاسی روسیه به شمار می‌رود. این کاخ هسته‌ی اصلی شهر مسکو و سرتاسر کشور قلمداد می‌شود. تزارهای مستبد روس، دیکتاتورهای کمونیست و رئیس‌جمهورهای مدرن امروزی، از همین‌جا بهترین و ناگوارترین تصمیمات را برای روسیه گرفته‌اند. کاخ کرملین بر روی تپه‌ی بروویتسکی (Borovitsky) در ساحل شمالی رودخانه‌ی مسکو قرار گرفته و در میان دیوارهای بلند به طول 25،200 متر محصور شده است. میدان سرخ در بیرون دیوار شرقی قرار دارد. بهترین چشم‌انداز این کاخ را می‌توان از ساحل سوفیسکایا (Sofiyskaya) بر روی رودخانه‌ی مسکو تماشا کرد. قبل از ورود کیف‌های خود را به دفتر خدمات امانت بار در زیر برج کوتافیا در نزدیکی دفتر فروش بلیط باغ الکساندر به امانت بگذارید. با خرید بلیط ورودی می‌توانید از تمامی پنج موزه‌ی کلیسا و کاخ پتریاک (Patriarch) بازدید کنید. این بلیط شامل بازدید از موزه اسلحه‌خانه، نمایشگاه صندوق الماس یا برج ناقوس بزرگ ایوان نمی‌شود و شما باید هزینه آن را جداگانه بپردازید. بسیاری از مردم سعی می‌کنند تا در طول ماه‌های گرم سال از ماه آوریل تا اکتبر، حوالی ساعت دوازده از کاخ کرملین دیدن کنند تا بتوانند شاهد تعویض پست نگهبانی در میدان سوبورنایا (Sobornaya) باشند. این مراسم رژه پیچیده‌ای است که توسط چندین اسب و مردانی با لباس‌های تاریخی به اجرا در می‌آید. عکاسی در داخل موزه‌ی اسلحه‌خانه و ساختمان‌های کاخ سوبونایا (میدان کاتدرال) ممنوع است.

ستون‌ های سنگی


یکی از عجیب ‌ترین و مرموزترین مکان ‌های دیدنی کشور روسیه این ستون‌ های سنگی می ‌باشد. ستون ‌ها در محله کومی ‌واقع شده اند و در ساخت آن هیچ بشری دخالت نداشته است. این ستون ‌های طبیعی در حدود 42 متر طول و قدمتی 200 ساله دارند. البته سن دقیق این ستون ‌ها مشخص نیست و ممکن است قدمت بیشتری داشته باشند. به زبان مانسی که شاخه ای از زبان های روسیه می باشد، این صخره ها را منپاپانر نیز می گویند و معنی آن می شود کوه کوچک خدایان. افسانه های زیادی از سوی مردم روسی، کومی و مانسی در خصوص این سنگ های غول پیکر و نحوه تشکیل آن ها روایت می شود. عده ای معتقدند که مردم مانسی، این صخره های سنگی را ایجاد کرده اند، اما علت وجود این سنگ ها از نظر علمی این است که وزش بادهای خشن و سرد قطب شمال این صخره ها را که روی تپه ای بادخیز واقع شده بودند، در طول زمان طولانی دچار فرسایش کرده و به این شکل زیبا و حیرت انگیز در آمده اند، در حالی که مردم محلی اعتقاد دارند که در دوران دیرینه سنگی، گروهی از عشایر شمال سیبری برای این که با مردم مانسی به جنگ بپردازند و بر آن ها پیروز شوند، به این منطقه آمدند و به محض این که چشم آن ها به کوه های مقدس مانسی افتاد، تبدیل به سنگ شدند. بنابراین بنا به عقیده مردم محلی، این صخره های سنگی در اصل گروهی از سامویدهای قوی هیکل هستند که به این شکل در آمده اند.

میدان سرخ


یکی از دیدنی ‌ترین میدان ‌های شهر مسکو، میدان سرخ نام دارد. این میدان به نام کروسنایا پلوشاد نیز شناخته می ‌شود. میدان سرخ از دو جهت برای مردم روسیه اهمیت دارد، یکی اینکه به همه خیابان‌ های اصلی دسترسی دارد و دوم اینکه رنگ آن سرخ است. رنگ سرخ و زیبای این میدان، آن را بسیار جذاب و دیدنی کرده است. از این میدان می ‌توانید به کلیسای جامع سنت باسیل، آرامگاه لنین، کلیسای کازان، موزه دولتی تاریخ روسیه، کاخ کرملین و مرکز تجاری گوم دسترسی داشته باشید.

موزه صندوق الماس


اگر به طلا و جواهرات علاقمند هستید، تماشای این موزه را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. در این موزه سنگ ‌ها و جواهرات با قدمت تاریخی زیاد نگهداری می‌ شود. این موزه در قرن هجدهم به دستور پیتر اول ساخته شده است. در موزه صندوق الماس، تاج جواهرات نگهداری می ‌شود که بسیار کمیاب و با ارزش است. از جواهرات موجود در این موزه می ‌توان به تاج بزرگ ملکه، تاج پادشاه، طلای شیطان، الماس صورتی، تاج خوشه انگور و غیره اشاره کرد.

موزه مجسمه‌ های زیر آب


این موزه از عجیب ‌ترین جاهای دیدنی روسیه است. چرا که تنها افرادی که آموزش غواصی دیده اند می ‌توانند از این مکان دیدن کنند. نحوه ایجاد این موزه به این گونه بوده است که بعد از شکست کمونیست ‌ها و شوروی سابق، شخصی به نام برومنسکی، مجسمه ‌های افراد مشهور را به داخل دریا انداخت. به مرور زمان به تعداد این مجسمه‌ ها اضافه شد و این موزه به شکل امروزی خود به وجود آمد. در این موزه، مجسمه ‌های مشهوری چون لنین، استالین، بودا، یوری گاگارین، نپتون، مارکس، فلیکس، برج رادیویی مسکو، پل لندن و خدای دریا وجود دارد.

پارک گورکی - مسکو


پارک گورکی مفر و استراحت‌گاه اصلی شهر مسکو است. این پارک فضای سنتی و طبیعی حفاظت‌شده در یک جنگل شهری یا یک شهربازی معمولی نیست. نام رسمی آن، یعنی پارک مرکزی فرهنگی و تفریحی ماکسیم گورکی گویای همه‌چیز است. این پارک دقیقه فرهنگ و تفریح را در هر شکل و فرمی ارائه می‌دهد. پارک گورکی در دهه‌ی 1920 توسط معمار آوانگارد، کنستانتین ملنیکوف، به عنوان قطعه‌ای از آرمان‌شهر کمونیستی طراحی شد. فعالیت‌های تفریحی پارک گورکی شامل دوچرخه‌سواری، اسکیت سواری، والیبال ساحلی، ورزش‌های هیجان‌انگیز و شهری، تنیس روی میز و بولینگ روی چمن می‌شود. 13 مکان مخصوص کرایه اسکیت و دوچرخه در اطراف پارک قرار دارد. همچنین دکه‌های غذای فراوانی را در پارک خواهید یافت. طغیان استخرهای این مرکز تفریحی در زمستان، بزرگ‌ترین پیست پاتیناژ شهر را به وجود می‌آورند. به خاطر برگزاری نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های مختلف، آثاری هنری در سرتاسر پارک به چشم می‌خورند. موزه‌ی هنر معاصر داریا ژوکووا (Darya Zhukova) نقش مهمی را در به نمایش درآوردن این آثار بازی می‌کند.

دریاچه بایکال


یکی دیگر از جاذبه ‌های تفریحی و طبیعی روسیه، دریاچه بایکال نام دارد. این دریاچه آب شیرین با عمق 1700 متری و قدمت بیش از 25 میلیون سال، یکی از عمیق‌ ترین و بزرگ ‌ترین دریاچه‌ های جهان شناخته می ‌شود. دریاچه بایکال در جنوب شرقی منطقه ای به نام سیبری واقع شده است و با گونه ‌های متنوع گیاهی و جانوری، یکی از هیجان انگیز‌ترین مکان‌های دیدنی و تفریحی روسیه شناخته شده است. شما می ‌توانید در کنار این دریاچه ساعت‌ ها به استراحت بپردازید و به تماشای شگفتی ‌های گیاهی و جانوری بپردازید.

آلتای


اگر می ‌خواهید از نزدیک با فرهنگ سنتی روسیه آشنا بشوید، به این منطقه سفر کنید. آلتای از جمله مناطقی در روسیه می ‌باشد که از نظر فرهنگی و قومیتی دارای اهمیت بسیاری است. زمین این منطقه توسط کوه‌ های بلند آلتای احاطه شده است و دارای بیش از هزاران دریاچه بکر و مناطق سرسبز کوهستانی است. بخشی از این منطقه محافظت شده می ‌باشد و زیستگاه بسیاری از گونه ‌های حیات وحش است.

جزیره کیژی


جزیره کیژی یکی از میراث جهانی یونسکو می ‌باشد و با بافت سنتی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌ کند. این جزیره باریک و کوچک در وسط دریاچه اونگا قرار دارد و دارای طول 6 کیلومتر و تنها عرض یک کیلومتر می ‌باشد. جزیره کیژی مملو از پدیده‌ های دیدنی چوبی و سازه ‌های سنتی است. از دیگر جاذبه ‌های این جزیره می ‌توان به کلیسای چوبی رستاخیز اشاره کرد که قدمت آن به قرن 14 میلادی می‌ رسد.

جزیره الخون


این جزیره داخل دریاچه بایکال واقع شده است و با پهنای 730 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ دریاچه ای جهان شناخته شده است. این دریاچه در منطقه سیبری واقع شده که با مناظر بکر و دیدنی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. ساحل شرقی این جزیره متصل به ارتفاعات بلند می‌باشد که در بلندترین نقطه آن، قله ژیما قرار گرفته است.

پارک ملی کنوزرسکی


منطقه ای خاص در شمال روسیه که محل قرار گیری روستاهای قدیمی، دریاچه ‌های بکر، عبادتگاه ‌های کوچک و تپه ‌های دیدنی است. این پارک ملی توسط تالاب‌های عظیم و جنگل ‌های زیبای تایگای احاطه شده است و به یکی از زیباترین تفرجگاه‌ ها در روسیه شناخته شده است. شما می‌ توانید با قایق در اطراف این پارک گردش کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

کاخ یوسوپوف


کاخ باشکوه و تماشایی یوسوپوف (Yusupov) در کنار رودخانه‌ی مویکا قرار دارد و علاوه بر تاریخ جذاب خود، یکی از بهترین دکوراسیون‌های داخلی قرن نوزدهم را دارا است. آخرین مالک کاخ، شاهزاده عجیب‌وغریبی به نام فلیکس یوسوپوف بود که در زمان خود یکی از ثروتمندترین مردان روسیه محسوب می‌شد. این کاخ جایی است که گرگوری راسپوتین در سال 1916 به قتل رسید. زیرزمین این کاخ که برای به اجرا درآوردن چنین توطئه‌ای مشهور است، به‌عنوان بخشی از برنامه سفر گردشگران بازدید می‌شود. کاخ یوسوپوف در دهه 1770 توسط دلا موته ساخته شد اما دکوراسیون حال حاضر کاخ به یک قرن پیش باز می‌گردد که خانواده یوسوپوف در آن ساکن بودند. فضای داخلی کاخ باوجود سالن‌های مختلف بهرنگ‌ها و سبک‌های مختلف، نورافشان‌های طلایی‌رنگ؛ پارچه‌های ابریشمی، نقاشی‌های دیواری، پرده‌های نقش دار و مبل‌های نفیس، بسیار لوکس و زیبا است.

طبقه‌ی دوم این کاخ دارای سالن رقص، سالن مهمانی، اتاق سبزرنگ پذیرایی و تئاتر خصوصی به سبک روکو است. در طبقه همکف از اتاق مطالعه‌ی ترکی که فلیکس از آن به‌عنوان اتاق بیلیارد استفاده می‌کرد، اتاق مطالعه‌ی شاهزاده، اتاق پذیرایی به سبک شمال آفریقا و اتاق‌های دیگر دیدن خواهید کرد اگر مایل هستید از اتاق قتل راسپوتین بازدید به عمل آورید، باید برای 90 دقیقه تور، مبلغ اضافه بپردازید. راسپوتین راهبی مرموز بود که نفوذ زیادی بر نیکلای دوم داشت. وی ابتدا توسط شاهزاده یوسوپوف مسموم شد؛ بااین‌وجود سم بر او اثر نکرد و گریخت؛ درنهایت با ضرب گلوله دوم بر روی رودخانه سن‌پترزبورگ از پای در آمد. تور بازدید از محل قتل راسپوتین هرروزه در ساعت 5 بعدازظهر برگزار می‌شود.

باغ وحش مسکو


باغ وحش مسکو یکی از بهترین و بزرگ‌ ترین باغ وحش ‌های دنیاست که بیشترین گونه جانوری را در خود جای داده است. این باغ وحش در سال 1997 ساخته شده است و به بزرگی 21 هکتار است. در این باغ وحش بیش از 750 گونه جانوری نگهداری می ‌شود که از جمله آنها می‌ توان به خرس‌های پاندا، شیرهای دریایی، پنگوئن‌ ها و غیره اشاره کرد. ورودی این باغ وحش شبیه یک قلعه با آب نماها و برج‌ های زیبا و شگفت انگیز است. اگر علاقمند به تماشای حیوانات از نزدیک می ‌باشید، می ‌توانید تماشای این باغ وحش را در لیست گردشگری خود قرار دهید.

موزه هنر پوشکین


یکی از جاهای دیدنی روسیه، موزه هنر پوشکین است. این موزه در مجاورت کاخ کرملین قرار گرفته است و محلی برای برگزاری نمایشگاه‌ های جهانی می‌ باشد. این موزه در سال 1912 تاسیس شده است و دارای مجموعه ای از آثار هنری می ‌باشد. این موزه یکی از پربازدید‌ترین موزه‌ های این کشور است که سالانه نزدیک به یک میلیون نفر از آن بازدید می‌ کنند.

مامایو کورگان - ولگاگراد


مامایو کورگان (Mamaev Kurgan)، معروف به تپه‌ی 102 در طول نبرد استالینگراد، محل درگرفتن نبردی شدید با آلمان‌ها به مدت چهار ماه بود. امروزه این مکان، بنای یادبودی است که در بزرگداشت جنگجویان شوروی در ولگاگراد بنا شده است. در قطعه مرکزی این بنای یادبود، مجسمه‌ی بی‌نظیر مادر به بلندای 72 متر به چشم می‌خورد که شمشیری را بر بالای سرخود برافراشته و 11 متر دیگر به ارتفاع آن افزوده است. برای رسیدن به این جاذبه دیدنی، سوار تراموای سریع‌السیر به مامایو کورگان شوید و در 3،5 کیلومتری شمال مرکزی از تراموا پیاده شده و از تپه بالا بروید. کورگان علاوه بر بنای مرتفع یادبود، مجموعه‌ی وسیعی از مجسمه‌ها، استخرهای بازتاب‌دهنده و همچنین آرامگاه جنگی، کلیسا، زیارتگاهی با شعله جاویدان و همچنین مراسم تعویض پست نگهبانی در هر ساعت را در بر می‌گیرد.

باغ های ارمیتاژ - مسکو


تمام موارد و زیبایی‌هایی که پارک‌های مسکو را در سال‌های اخیر بهبود بخشیده‌اند، در این باغ جذاب کوچک جمع شده‌اند. امروزه این پارک، یکی از پر رویدادترین مکان‌های مسکو است و تقریباً هر هفته، به‌ویژه در فصل تابستان فستیوال‌های هنری، غذایی، صنایع‌دستی و کنسرت‌های پرشوری در آن برگزار می‌شود.جدا از چمن‌ها و نیمکت‌های دلنشین آن، باغ‌های ارمیتاژ دارای زمین‌بازی بزرگی برای کودکان، سینما و مجموعه‌ای از دکه‌های غذا و صنایع‌دستی است. برای آشنایی با اهالی مسکو می‌توانید به این پارک سری بزنید. این باغ‌ها در اطراف یک سالن تئاتر در سال 1894 ساخته شده‌اند.

قلعه سنت مایکل


اگر به داستان‌ های مخوف و ‌ترسناک علاقه دارید، تماشای این قلعه را از دست ندهید. این قلعه مخوف در شهر سن پترزبورگ قرار دارد و محل حکومت کاترین کبیر و مادر پل اول بوده است. این منطقه از معماری فوق العاده ای برخوردار است که با تماشای آن می ‌توان ‌ترس و خشونت را در تک تک اتاق‌ های آن احساس کرد.

روسیه، کشوری پهناور با جاذبه‌ های دیدنی


روسیه یکی از مراکز گردشگری جالب و دیدنی است که هر گردشگری را مسحور جاذبه ‌های خود می ‌کند. شهرهایی چون سن پترزبورگ و مسکو از جمله شهرهای دیدنی هستند که آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده اند. این کشور پر از شگفتی، یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که با ‌ترکیبی از جاذبه‌ های تاریخی، طبیعی و تفریحی، به یکی از دیدنی ‌ترین کشورهای جهان نیز مبدل شده است.

قبل از سفر به این کشور، آشنایی با جاذبه ‌های تاریخی و دیدنی آن، شرایط فرهنگی و آب و هوایی این کشور لازم و ضروری است. چرا که این اطلاعات باعث می ‌شود تا شما با خیالی آسوده به این منطقه سفر کنید و از تماشای جاذبه‌ های گردشگری آن لذت ببرید. از جاهای دیدنی روسیه می ‌توان به کلیساهای قدیمی، موزه‌ های دیدنی، جاذبه‌ های طبیعی و غیره اشاره کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
هزینه چاپ یک کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
ترجمه تخصصی کتاب
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ترجمه تخصصی متن
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌