معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام

  سه شنبه، 14 فروردین 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام
اگر از میان انبوه جاذبه‌هایی که در این مقصد تماشایی قرار دارد قصد دارید گلچینی از بهترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام را برای سفرتان انتخاب کنید با ما همراه شوید تا این جاذبه‌ها را به شما معرفی کنیم.

کشور هلند همواره جزو گزینه‌های خاص و پرطرف‌دار در میان مقاصد اروپایی قرار دارد. پایتخت این کشور یعنی شهر آمستردام یک مقصد رنگارنگ و پرجاذبه است که تقریباً از هر نوع جاذبه گردشگری که سراغ دارید در آن پیدا می‌شود. این شهر با پیشینه تاریخی بیش از هشت قرن طیف وسیعی از بناها و خانه‌های تاریخی باشکوه و موزه‌های تاریخی را در خود جای داده است. علاوه بر آن طبیعت شگفت‌انگیز آن زبانزد گردشگرانی است که تجربه سفر به آن را داشته‌اند. خلاصه آمستردام به قدری جذاب است که حتی قدم‌زدن و دوچرخه‌سواری در آن هم به تنهایی می‌تواند تجربه سفری فراموش نشدنی و متمایز را برای گردشگران رقم بزند. اگر از میان انبوه جاذبه‌هایی که در این مقصد تماشایی قرار دارد قصد دارید گلچینی از بهترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام را برای سفرتان انتخاب کنید با ما همراه شوید تا این جاذبه‌ها را به شما معرفی کنیم.

موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum)

اگر بخواهیم بهترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام را در قالب یک فهرست رتبه‌بندی شده ارائه کنیم بی‌شک موزه ملی آمستردام را باید در ردیف بالای این فهرست قرار دهیم. این موزه را بیشتر با عنوان هلندی آن یعنی موزه ریکس می‌شناسند و به موزه امپراطوری هم لقب گرفته است. شاید کمی اغراق باشد اگر بگوییم اغلب گردشگرانی که به خودشان زحمت می‌دهند تا بلیط هواپیما لحظه آخری به این کشور را تهیه کنند به قصد بازدید از این موزه راهی سفر می‌شوند. اما بی‌شک برای آنهایی که به تاریخ و هنر اروپا علاقه‌مند هستند بازدید از این موزه که گنجینه‌ای غنی از آثار هنری اروپا است یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر به آمستردام است. این موزه بالغ بر 8000 تا از ارزشمندترین آثار هنرمندان نامی اروپا را به معرض نمایش گذاشته است و همواره در ردیف برترین موزه‌های جهان نظیر لوور قرار می‌گیرد. معماری کاخ مجللی که موزه در آن قرار گرفته است نیز بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.

خانه آنه فرانک آمستردام (Anne Frank House)

خانه آنه فرانک یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر آمستردام است که طبق آمار در سال دست کم بیش از دو میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. این خانه قدیمی در واقع محل زندگی دختری شانزده‌ساله به نام آنه فرانک است که در طول جنگ جهانی دوم به مدت دو سال در این خانه به طور مخفیانه زندگی کرده است. او در طول این سال‌ها خاطرات زمان جنگ را به‌صورت یک کتاب به نگارش در آورد و بعدها کتاب او به قدری شهرت گرفت که به 51 زبان مختلف دنیا ترجمه شد. هر چند خانه اصلی مورد بازسازی قرار گرفته است و بسیاری از وسایل آن به جنگ‌زدگان اهدا شده است اما بافت اصلی آن حفظ شده است و امروزه به عنوان موزه مورد بازدید قرار می‌گیرد.

کانال آب بروورزگرچ آمستردام (Brouwersgracht)

شهر آمستردام به داشتن کانال‌های آبی با ساختاری چشم‌نواز شهرت دارد و یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی این شهر هم همین کانال‌های آبی یا آبراهه‌ها هستند. این کانال‌ها بالغ بر 100 کیلومتر از آمستردام را به خود اختصاص داده‌اند و با وجود آبی که در میان آنها جاری است قایق‌سواری در طول آنها و تماشای معماری زیبای خانه‌های شهر و جاذبه‌های طبیعی پیرامون آنها برای گردشگران در حکم گشت و گذاری دریایی در دل زیبایی‌های شهر آمستردام است. به اعتقاد بیشتر اهالی آمستردام کانال آبی بروورزگرچ که در محله دل‌فریب این شهر به نام محله جردن قرار گرفته است یکی از زیباترین کانال‌های آبی آمستردام است. کشتی‌های کروز این کانال آبی با چیدمانی خاص و تدارک وعده‌های غذایی اوقات به‌یادماندنی برای گردشگران رقم می‌زنند. اگر نگران هزینه بالای گشت دریایی در کشتی‌های کروز هم هستید کافی است با خرید بلیط چارتر کمی از هزینه‌ها را کم کنید و برای این گشت خاطره‌انگیز کنار بگذارید.

A-Front-View-Of-Brouwersgracht-Water-Cannel-In-Amsterdam

پارک وندل آمستردام (Vondelpark)

پارک وندل آمستردام به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و البته پرطرف‌دارترین بوستان‌ها در کل کشور هلند شناخته می‌شود. این پارک محیطی سرسبز و باطراوت دارد که هر گوشه از آن چشم‌اندازی خیره‌کننده از طبیعت را دربرگرفته است. چشم‌اندازهای طبیعی این پارک به‌قدری دل‌فریب و جادویی است که نه تنها گردشگران بلکه اهالی شهر آمستردام را هم بارها و بارها به وجد می‌آورد. به‌طوری که ده میلیون نفر آخرین آماری است که از شمار بازدیدکنندگان این بوستان اعلام شده است. این بوستان زیبا با درختانی بلند با قدمت بیش از 150 سال و یک دریاچه‌ خارق‌العاده و زیبا که همیشه انواع پرندگان دور آن جمع می‌شوند محیطی دل‌انگیز برای سپری کردن اوقات سفر در دل طبیعت زیبای شهر آمستردام است.

موزه ون گوگ آمستردام (Van Gogh Museum)

کافی است کمی اهل هنر به ویژه نقاشی باشید تا با ونسان ون گوگ آشنا باشید. او از نقاشان مطرح هلندی است که آثارش را به سبک پست امپرسیونیسم عرضه می‌کرد و از چهره‌های سرشناس و تأثیرگذار در هنر سرزمین غریب محسوب می‌شود. به همین دلیل است که موزه‌ای بزرگ و مجلل در پایتخت هلند به آثار او اختصاص داده شده است. موزه ون گوگ در شهر آمستردام به قدری با استقبال گردشگران و اهالی هلند روبه‌رو می‌شود که در ایام شلوغ سفر همیشه باید از قبل بلیط ورودی آن را تهیه کرد در غیر این صورت فرصتی برای بازدید از آن پیدا نمی‌کنید. گفتنی است هزینه بلیط ورودی این موزه هم چندان گران نیست و اگر با بلیط ارزان سفر کرده باشید به راحتی می‎‌توانید مبلغی را صرف تهیه بلیط‌های ورودی این جاذبه معروف و دیگر جاذبه‌های شهر آمستردام کنید. گفتنی است موزه ون گوگ علاوه بر 200 تابلو رنگ روغن و 500 اثر نقاشی از این هنرمند نامی، مجموعه‌ای از نامه‌های او را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده است که روایت‌های عجیب و شنیدنی از زندگی این هنرمند را بازگو می‌کنند.

میدان دام آمستردام (Dam Square)

میدان دام نیز در زمره بهترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام قرار دارد. این میدان که نام اصلی آن دم و در انگلیسی به معنای سد آب است در گذشته صرفاً مکانی پیرامون گذرگاه آب بود و بعدها مبنایی برای نام‌گذاری پایتخت هلند به آمستردام شد. میدان دام درست در ناحیه مرکز شهر قرار گرفته است و نه تنها خودش به عنوان یک جاذبه پربازدید گردشگری محسوب می‌شود؛ بلکه مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری را هم در خود جای داده است. پلان مستطیل شکل میدان دام با جاذبه‌های تاریخی نظیر کاخ‌های سلطنتی، موزه‌ها و مجسمه‌های نمادین زیادی احاطه شده است و معمولاً از اویان جاهایی است که مسافران بلیط هواپیما آمستردام بعد از سفر به این شهر راهی آن می‌شوند.

A-Top-View-Of-Dam-Square-In-Amesterdam-During-Day-Netherland

کلام آخر

هلند از نظر جذابیت‌های گردشگری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به مقاصد اروپایی محسوب می‌شود. پایتخت این کشور یعنی آمستردام معمولاً اولین مقصد گردشگرانی است که به هلند سفر می‌کنند. تنوع جاذبه‌هایی که در این شهر قرار گرفته است به قدری زیاد است که به سختی می‌توان در سفرهای کوتاه مدت از همه آنها دیدن کرد؛ بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم تا در این مطلب صرفاً به معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام بپردازیم. با این وجود انتخاب بهترین‌ها از میان انبوهی از جاذبه‌های تماشایی در این شهر کار دشواری است و ازاین‌رو ممکن است از نظر برخی گردشگران بعضی از جاهای دیدنی آمستردام که در این مطلب به آنها اشاره نشده است از مواردی که درج کردیم بهتر باشند. اما اگر شما آشنایی چندانی با جاذبه‌های این شهر ندارید و قرار است راهی آن شوید می‌توانید مطمئن باشید که جاذبه‌های نام برده در این مطلب جزو بهترین‌ها هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان