دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی در رامسر 

پنجشنبه، 06 مهر 1402
رامسر از شهرهای زیبای استان مازندران است که طبیعتی شگفت‌انگیز و دیدنی دارد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های دیدنی در رامسر با ما همراه باشید.

آبشار ازارک رامسر

ازارک نام یکی از آبشارها و جاذبه‌های طبیعی رامسر است که واقع در منطقه سنگ‌پشت در شهرستان رامسر می‌باشد. این آبشار زیبا به دلیل بارش زیاد در ارتفاعات این مناطق ایجاد شده است و مانند سایر قسمت‌های رامسر اطراف این آبشار نیز دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی می‌باشد و این موضوع باعث شده که طبیعت علاوه بر جلوه زیبا، عطر و بوی دلنشینی نیز در اطراف این آبشار داشته باشد. آبشار ازارک مانند سایر آبشار‌های این منطقه از کوه‌های پر بارش رشته کوه البرز سرچشمه گرفته است و به سمت دریای خزر سرازیر می‌شود.

روستای جواهرده رامسر

جواهرده از جاذبه‌های گردشگری مازندران به شمار می‌آید و یکی از روستاهای شهرستان رامسر در غرب استان مازندران و در مرز استان گیلان است. این روستای زیبا در 29 کیلومتری مرکز شهر رامسر در دهستان سخت‌سر و در ارتفاعات 2000 متری رشته کوه البرز قرار دارد. روستای جواهرده رامسر در ارتفاعات البرز و در قله‌های سرخ قله، واژک سه برار رژه و سماموس قرار دارد و موقعیت جغرافیایی آن سبب شده است تا آب و هوایی دلپذیر داشته باشد. در گذشته مردم رامسر از جواهرده به‌ عنوان ییلاق برای رهایی از گرمای شرجی تابستان شهر استفاده می‌کردند و در زمستان‌های سرد و برفی به شهر خود باز می‌گشتند.

جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی یکی از جاذبه‌های دیدنی رامسر است. این جنگل زیبا با وسعتی در حدود 600 هزار مترمربع، در 30 کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن در استان مازندران قرار دارد. جاده جنگلی دالخانی از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس آغاز و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر ختم می‌شود. جنگل دالخانی رامسر به دالان بهشت نیز شهرت دارد و دلیل آن وجود دریاچه‌، رودخانه، دریای ابر و آبشاری زیبا در جنت رودبار می‌باشد.

آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت از مناطق دیدنی رامسر است که در فاصله‌ 35 کیلومتری جنوب این شهر و در مجاورت مسیر ارتباطی به منطقه‌ ییلاقی جنت رودبار قرار دارد. این پدیده‌ طبیعی را می‌توان در فاصله‌ 300 متر پایین‌تر از جاده‌ اصلی جنت رودبار مشاهده کرد که فضای اطراف آن بهره‌مند از طبیعتی بی‌نظیر و بسیار تماشایی است.

سد میجران رامسر

سد میجران سدی خاکی است که در دل کوه، مابین «اربه کله» و «دالخانی» قرار دارد و زیبایی حیرت‌انگیزی به منطقه هدیه داده است. سد میجران در اسفند ماه سال 1382 به‌ منظور تأمین آب زراعی منطقه به میزان 1500 هکتار، توسعه و تقویت صنعت گردشگری و تأمین آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به میزان هفت میلیون‌متر مکعب ساخته شده است.

دریاچه قو رامسر

دریاچه قو جواهرده یک منطقه تفریحی بسیار زیبا است که در چند کیلومتری جواهرده قرار دارد. این دریاچه که در ابتدا یک برکه بود، با تلاش بخش خصوصی به‌ صورت دریاچه درآمد و امروزه از مناطق دیدنی رامسر به شمار می‌رود. دسترسی به دریاچه قو از طریق جاده‌ای خاکی به طول یک تا دو کیلومتر میسر می‌شود.

آبشار صفارود رامسر

آبشار صفارود یا آبشار اول جواهرده در 15 کیلومتری جنوب شهر رامسر و در مسیر جاده جواهرده واقع شده است. این آبشار فصلی، از دامنه‌های شرقی کوه سماسوس در 24 کیلومتری جنوب غرب رامسر سرچشمه می‌گیرد. ضمن عبور از روستاهای جواهرده، تنگ دره و صیقل محله، صفارود از میان جنگل عبور می‌کند و به دریا می‌ریزد.

آب‌گرم سادات محله رامسر

آب گرم سادات محله‌ از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و جاهای دیدنی رامسر به‌ شمار می‌رود که به‌ دلیل وجود املاح معدنی در سراسر کشور مشهور است. سادات محله در فاصله‌ پنج کیلومتری رامسر قرار دارد و به دلیل بهره‌مندی از آب‌های گرم معدنی با ویژگی‌های درمانی و دارویی، همواره میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

غار یاغی لوکا رامسر

غار یاغی لوکا با دهانه‌ای به عرض سه متر از جاهای دیدنی رامسر است و در شمال‌غربی آن در کوه ایلمیلی قرار دارد. در گویش محلی لوکا به معنای سوراخ است و برخی معتقدند که این غار پناهگاهی برای دزدان و یاغیان حکومت بوده است.

تله‌کابین رامسر

مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر که با عنوان مجتمع تفریحی شهر سبز رامسر شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های دیدنی استان مازندران است. از جاذبه‌های این مجموعه می‌توان به کارتینگ، شهربازی، کلوپ تفریحات دریایی، زیپ لاین و پل معلق، پینت بال و... اشاره کرد. تله‌کابین رامسر با دو کیلومتر طول، یکی از زیباترین مسیرهای تله‌کابین ایران است. در این مجموعه علاوه بر وجود شهربازی مخصوص کودکان، انواع تفریح‌های آبی و ورزش‌های موتوری نیز تدارک دیده شده است. همچنین کشتی تفریحی برای گردش در دریای خزر، از دیگر تفریحات این منطقه می‌باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
ویراستاری تخصصی مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد