معرفی بهترین مارک سه چرخه؛ سه چرخه کودک چی خوبه؟

  پنجشنبه، 16 فروردین 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی بهترین مارک سه چرخه؛ سه چرخه کودک چی خوبه؟
با توجه به انتخاب‌های متنوع در بازار وسایل سرگرمی، سه چرخه کودک چه مدلی بهتر است که خریداری کنید؟ در این مقاله به بررسی بهترین سه چرخه های بازار ایران میپردازیم.

سه چرخه کودک، یکی از بهترین وسایل بازی و سرگرمی است که هر پدر و مادری میتواند برای فرزند خود خریداری کند. با توجه به تنوع بالای این وسیله در بازار، همیشه این سوال به وجود می‌اید که کدام مدل سه چرخه بهتر است؟ و یا کدام مارک سه چرخه کودک ارزش خرید دارد؟ در این مقاله به بررسی همه منظوره این سوال میپردازیم. سه‌چرخه سواری، بیش از یک سرگرمی دلپذیر برای کودکان است و یک تجربه کلیدی در توسعه توانایی های کلیدی ذهنی، فیزیکی و حرکتی آن‌هاست. این فعالیت در سلامتی بسیار موثر است و کودکان را به فعالیت تشویق می‌کند. چنین فعالیت‌هایی برای رشد جسمی و ذهنی کلی کودکان بسیار حیاتی هستند.

سه چرخه کودک چه مزایا و معایبی دارد؟

مهم است که قبل از خرید به نکاتی مانند ایمنی، قابلیت تنظیم و مواد ساخت دقت کنید تا بهترین مارک سه چرخه را مناسب کودک خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که مزایا و معایب هر مدل سه چرخه ممکن است بسته به نوع و مشخصات دقیق آن متفاوت باشند. اینجا چند نکته کلی را بررسی می‌کنیم:

مزایا سه چرخه کودک:

  • مناسب برای کودکان: سه چرخه‌ ها راهی عالی برای ورود کودکان به دوچرخه ‌سواری هستند؛ زیرا آن‌ها به‌تدریج نحوه فرمان دادن و رکاب زدن را هم‌زمان یاد می‌گیرند. خطر افتادن یا تصادف نیز بسیار کمتر است؛ زیرا سه‌چرخ بودن آن ثبات خوبی را فراهم می‌کند. از این زاویه یک سه چرخه می‌تواند از دوچرخه با چرخ‌های کمکی برای کودک نیز مناسب‌تر باشد.

  • جلوگیری از آسیب‌دیدگی: پایداری و تعادل بهتر منجر به ایمن‌تر شدن وسیله نقلیه می‌شود؛ اگرچه در سه چرخه نیز پیچیدن با سرعت بالا همچنان خطرناک است.

  • راحتی: دلیل اصلی انتخاب سه چرخه راحتی کودک است. طراحی سه چرخه ها به‌گونه‌ای است که کودک در حالت نشستن راحت قرار می‌گیرد و مدل‌هایی از صندلی‌ آن‌ها دارای پشتی هستند.

  • محافظت در برابر آب و هوا: برخی از سه‌ چرخه‌ ها دارای سایه‌بان‌هایی هستند که فرد را از نور خورشید، باران و سایر عوامل آب‌وهوایی محافظت می‌کند.

  • قابلیت تنظیم ارتفاع: سه چرخه ها اکثرا دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و تغییرات مختلف هستند که باعث تطابق با رشد کودک می‌شوند.

معایب سه چرخه کودک

  • احتمال واژگونی در پیچ با سرعت بالا: هنگام پیچیدن با سرعت بالا، ممکن است سه چرخه واژگون شود، غلت بزند یا یکی از چرخ‌هایش بلند شود. بااین‌حال، نگران نباشید؛ زیرا کودک شما با چند بار تمرین، به‌زودی نحوه‌ سواری ایمن را خواهد آموخت.

  • نگهداری آن‌ها دشوار است: برخلاف قطعات مدل‌های مختلف و خصوصا بهترین مدل‌های دوچرخه، قطعات مختلف سه چرخه به‌طور گسترده در دسترس نیستند و درصورت خرابی، تعمیر آن‌ها را سخت‌تر می‌کند.

استفاده از آن‌ها روی پیاده‌رو اغلب دردسرآفرین است: آن‌ها فضای بیشتری نسبت‌به دوچرخه‌ها اشغال می‌کنند و ممکن است برای عابران پیاده در پیاده‌رو مشکل ایجاد کنند.

استفاده از سه چرخه کودک موجب توسعه توانایی های حرکتی و ذهنی کودک میشود.

انواع سه چرخه کودک

سه چرخه های کودک در مدل های متفاوتی تولید می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه به تعدادی از رایج‌ترین سه چرخه ها اشاره شده است.

سه چرخه‌ های کلاسیک

این نوع سه چرخه ها دارای طراحی ساده و سنتی هستند. آن‌ها معمولا یک صندلی، فرمان، پدال و سه چرخ و برای برای کودکان نوپا و خردسالان مناسب هستند.

سه چرخه کودک سایبان دار

این نوع سه چرخه ها دارای یک سایبان برای محافظت از کودک در برابر آفتاب و باران هستند. سایبان می‌تواند ثابت یا قابل تنظیم باشد. سه چرخه های با سایبان برای استفاده در روزهای آفتابی و بارانی مناسب هستند.

سه چرخه‌ های با دسته هدایت

این نوع سه چرخه ها دارای یک اهرم کنترل هستند که توسط والدین برای هدایت سه چرخه استفاده می‌شود. اهرم کنترل به والدین این امکان را می‌دهد که به کودک در یادگیری نحوه‌ سوار شدن به سه چرخه کمک کنند.

سه چرخه کودک صندلی چرخشی

این مدل، به صورت سه چرخه طرح کالسکه نیز شناخته شده زیرا صندلی گردان قابلیت تنظیم رو به مادر را دارد و معمولا از سن یک سالگی قابل استفاده است

سه چرخه کودک تاشو

این مدل سه چرخه، جای کمی را اشغال می‌کند و برای والدینی که فضای بزرگی برای نگهداری این وسیله ندارند بسیار مناسب است.

تصویر سه چرخه کودک سایبان دار و تاشو

بهترین مارک سه چرخه کودک در بازار ایران

برند دلیجان (Delijan)

از مدل‌های مختلف سه ‌چرخه در ایران می‌توان به برند دلیجان (Delijan) اشاره کرد. شرکت دلیجان یکی از تولیدکنندگان شناخته‌شده‌ در حوزه اسباب‌بازی و لوازم کودک در ایران است که سابقه‌ طولانی در تولید انواع سه چرخه و دوچرخه دارد. مدل کارن، نیلوفر و تینا برای سه چرخه ‌سواری کودکان 1تا 4 سال و مدل لوتوس و اسپرت برای کودکان 4 تا 8 سال گزینه مناسبی است.

بیبی‌لند

شرکت بیبی‌لند نیز از جمله برندهای نام‌آشنا در زمینه‌ تولید اسباب‌بازی و لوازم کودک در ایران است که سابقه‌ای دیرینه در تولید انواع سه‌ چرخه دارد. این شرکت تنوع گسترده‌ای از سه چرخه ها را برای سنین مختلف و نیازهای گوناگون تولید می‌کند. مدل اسپرت، هارلی و دامبو از مدل‌های محبوب این برند هستند.

فلامینگو

شرکت فلامینگوست که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سه چرخه و بهترین مدل ‌های دوچرخه در جهان است و محصولاتش در ایران نیز محبوبیت بالایی دارند. این شرکت تنوع گسترده‌ای از سه چرخه ها را برای سنین مختلف و نیازهای گوناگون تولید می‌کند. مدل کوکوی، تدی و بیبی مناسب برای کودکان نوپا و مدل پریمیوم و اسپرت برای کودکان بزرگ‌تر مناسب است. قابلیت تنظیم، چرخ‌های بادی و تنوع مدل‌های آن از ویژگی‌های محصولات این برند است.

برای بررسی دقیق‌تر، بهتر است بر روی هر مدل خاص تحقیق کرده و نظرات خریداران را مطالعه کنید؛ همچنین اگر این امکان را دارید، به نمایشگاه‌ها یا فروشگاه‌ها بروید تا محصولات را از نزدیک بررسی کنید. در ادامه به یکی از برندهای محبوب سیسمونی و لوازم نوزاد به نام کیکابو می‌پردازیم.

کیکابو

برند کیکابو، یک برند نوپا در زمینه سیسمونی و لوازم نوزاد است که در بلغارستان تولید شده و محبوبیت بسیاری در بازار جهانی پیدا کرده‌است. یکی از محبوب ترین لوازم این مارک، سه چرخه کودک است که به دلیل کیفیت بالا و امکانات خوب توجه والدین بسیاری را در ایران جلب کرده‌است. از پرطرفدارترین مدل‌های این سه چرخه کودک خارجی می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

سه چرخه کودک کیکابو مدل Giovi جیووی

در این مدل سه چرخه کودک، دنیایی از تنوع را خواهید یافت. سه‌ چرخه‌ های جیووی با تضمین ایمنی، راحتی و سرگرمی بهترین تجربه را برای سه ‌چرخه‌ سواری کودکان رقم می‌زنند. این سه‌ چرخه تاشو است و حمل و نقل آن بسیار آسان است. همچنین مناسب کودکان بالای 12 ماه است و راحتی کودکان و والدین را به‌طور کامل تضمین می‌کند.

ویژگی‌های این مدل شامل: تاشو، نشیمن قابل تنظیم به حالت خوابیده، دسته قابل تنظیم با ارتفاع 94 تا 100سانتی‌متر، دکمه تنظیم دسته، سیستم کمربند 3 نقطه‌ای با پد شانه و پوشش کلیپ پایین، تخته ایمنی نرم جداشونده، پارچه نرم و مشبک، پایه برای راحتی بیشتر کودکان کوچک‌تر، پایه تاشو اضافی، ترمز عقب چرخ، پوشش چرخ جلو، سبد نگهداری، دارای پایه فنجان و کیف.

سه چرخه کودک سایبان دار و تاشو کیکابو مدل Giovi

سه چرخه کودک کیکابو مدل نیکی Nikki

سه ‌چرخه‌ تاشو نیکی با چراغ جلو و افکت‌های صوتی، حس رانندگی واقعی را به کودک شما هدیه می‌دهد. سه‌ چرخه‌ نیکی یک محصول چندکاره و 3 در 1 است که به شما امکان می‌دهد با یک بار خرید، از مزایای سه وسیله مختلف بهره‌مند شوید. این مدل مناسب برای سه چرخه سواری کودکان بالای 12 ماه است و در عین حال، می‌تواند به یکی از بهترین مدل های سه‌چرخه تبدیل شود.

تاشو، نشیمن خمیده، صندلی قابل برگشت، دسته قابل تنظیم با ارتفاع 93 تا 98 سانتی‌متر، دکمه تنظیم دسته، سقف متحرک سایه‌دار، سیستم کمربند 3 نقطه‌ای با پد شانه و پوشش کلیپ پایین، تخته ایمنی نرم جداشونده، پد نرم و مشبک که اجازه عبور جریان هوا را می‌‌دهد، پایه برای راحتی بیشتر کودکان کوچک‌تر، پایه تاشو اضافی، ترمز عقب چرخ، قابلیت کنترل والدین، پوشش چرخ جلو، چراغ جلو سه‌وضعیتی و افکت صوتی و دارای پایه فنجان از امکانات دیگر این مدل است.

سه چرخه کودک سایبان دار و تاشو کیکابو

جمع‌بندی

با توجه به تنوع لوازم سرگرمی کودک در بازار، انتخاب بهترین مدل سه چرخه کودک انتخاب سختی است. در زمان خرید سه چرخه، حتما به کیفیت بدنه، روان بودن چرخ‌ها و سیستم ترمز توجه کنید تا انتخابی امن و راحت برای فرزندتان داشته باشید. سه چرخه کودک خارجی ممکن است نسبت به نمونه‌های داخلی، هزینه بالاتری داشته باشد اما به همان نسبت امکانات بیشتر و کیفیت بالاتری ارائه می‌دهند و کودک در هنگام استفاده احساس راحتی بیشتری دارد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا در زمان خرید سه چرخه کودک، انتخاب راحت تری داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (733 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (252 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (199 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می کنم، ده و ربع دیگه دلم میخواد بخوابم+ویدیو (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (129 نظر) نگاهی به ماشین BMW لوکس و هوش پران رهبر معظم انقلاب+ویدئو (124 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (112 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (96 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (71 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (66 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (61 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (26 نظر) حضور بازیگران و ورزشکاران در ضیافت باشکوه نذری رضا گلزار بدون آیسان آقاخانی+عکس/ از یکتا ناصر و منوچهر هادی تا سعید معروف (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (20 نظر)
تیتر امروز   
از نوحه خوانی دکتر پزشکیان در شب عاشورا تا جزئیات زلزله کرمان در حواشی داغ امروز سه شنبه 26 تیر 1403
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در محضر رهبر انقلاب برگزار شد
تأثیر سوابق تحصیلی/ جزئیات نحوۀ محاسبۀ نمره کل و ضرایب کنکوری‌های 1403
اولین تصاویر از حادثه شاهچراغ و زنده شدن دوباره صحنه های ترس و وحشت+فیلم
اعلام زمان ثبت‌نام آزمون زبان انگلیسی آیلتس
چالش ذهنی/ آیا می‌توانید معمای بقای مردی که از ارتفاع مرگبار پرید را حل کنید؟ کمتر کسی توانسته این معما را حل کند!
معمای ریاضی / در جستجوی نابغه‌ها هستیم؛ آیا شما توانایی و هوش کافی برای حل این معمای المپیادی پیچیده و چالشی را دارید؟
توضیحات دادستان شیراز در خصوص تیراندازی در شاهچراغ
ویدیو/ دکتر عباس موزون: "لَعنَ الله" در زیارت عاشورا به معنای دشنام یا ناسزا نیست
ویدیو/ دکتر الهی قمشه‌ای: امام حسین (ع) زنده است/ «زیرِ شمشیرِ غمش رقص‌کُنان باید رفت»
ویدیو/ تک واژۀ زیارت عاشورا که معنی آن در هاله‌ای از ابهام است/ تفسیر دکتر عباس موزون از کلمهٔ «تَنَقَبَت» چیست؟
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا»/ مکالمات پرکاربرد
شاهکار مهندسی در هلند؛ عبور کشتی‌ها از روی بزرگراه در آبگذر ولئومیر/ از تعجب انگشت به دهان می‌مانید!
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "سگ گله" را که در کمین "روباه مکار" است، در 4 ثانیه پیدا کنند
فال حافظ با تفسیر روز سه‌شنبه 26 تیر 1403 + فیلم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟