دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی دریاچه زیبای پری در استان زنجان + فیلم 

سه شنبه، 31 مرداد 1402
از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان می‌توان به دریاچه طبیعی در شهر ماهنشان با نام دریاچه پری اشاره کرد. این دریاچه زیبا با نام‌های شورگلی و خندقلو نیز شناخته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این دریاچه جذاب و دیدنی با ما همراه باشید.

معرفی دریاچه پری

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان زنجان را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا زنجان با داشتن آب و هوایی خاص و خنک، به عنوان بهشتی معتدل شناخته می‌شود که هر ساله و به خصوص در تابستان، میزبان عده‌ کثیری از طبیعت دوستان است. یکی از جاذبه‌های طبیعی در این استان دریاچه پری است. دریاچه شورگلی تنها دریاچه طبیعی در پهنه استان زنجان است که در گویش عامیانه دریاچه پری زنجان و یا دریاچه خندقلو نیز نامیده می‌شود. این نام گذاری‌ها به سبب نزدیکی دو روستای پری و خندقلو به این دریاچه زیبا و چشم نواز است. این دریاچه زیبا که یکی از جاهای دیدنی ماهنشان می‌باشد در 2 کیلومتری روستای پری و چند کیلومتری روستای خندقلو از توابع دهستان اوریاد قرار گرفته است و تنها یکی از زیبایی‌های بی‌شمار شهرستان ماهنشان است. دریاچه پری که تنها دریاچه طبیعی استان زنجان به‌شمار می‌رود، یکی از زیباترین جاذبه‌‌های گردشگری ماهنشان است.

ویژگی‌های دریاچه پری

کشاورزان از آب دریاچه برای مصارف کشاورزی استفاده می‌‌کنند و آبزی‌پروران منطقه در این دریاچه ماهی پرورش می‌دهند. به‌ عبارت بهتر، این دریاچه علاوه بر چشم‌انداز زیبا، تاثیر مهمی در اقتصاد این منطقه دارد. دریاچه پری زنجان 1.2 کیلومتر طول و 500 متر عرض و در نهایت حدود 500 مترمربع مساحت داشته و اغلب ریزش‌های جوی آب مورد نیاز آن را تامین می‌کند. این دریاچه دلنشین در یک دشت وسیع و سرسبز قرار گرفته و مراتع سرسبز دور تا دور آن را احاطه کرده‌اند و کوه‌های بلند نیز در دور دست‌ها به چشم می‌خورند. مردم روستاهای اطراف از آب این دریاچه زیبا برای آبیاری مزارع و محصولاتشان استفاده کرده و کار پرورش ماهی را نیز در آن به راه انداخته‌اند و نوعی قزل آلا را در آن پرورش می‌دهند. به‌ عبارت بهتر، این دریاچه علاوه بر چشم‌انداز زیبا، تاثیر مهمی در اقتصاد این منطقه دارد. مردم بومی اعتقاد دارند که در سال‌های دوردست در این منطقه پری دیده شده و به همین دلیل نام این روستا و دریاچه را پری نهاده‌اند.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه پری

بهترین فصل سفر به این منطقه اواخر بهار و اوایل تابستان است. در واقع خرداد ماه و تیر ماه بهترین ماه‌های سفر به این منطقه هستند. پاییز و زمستان به دلیل ریزش‌های جوی فراوان و برفگیر بودن منطقه دسترسی به دریاچه نیز کمی دشوار است.

مسیر دسترسی به دریاچه پری

برای رسیدن به دریاچه پری باید از شهر ماهنشان به سمت روستای پری حرکت کرده و در مسیر خود روستاهای سهند سفلی و علیا را پشت سر بگذارید تا به روستای پری زنجان برسید.

آدرس: استان زنجان، شهر ماهنشان، 45 کیلومتری ماهنشان، روستای پری

فیلمی از دریاچه زیبای پری


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی متن