دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

معرفی جامع برند امگا + راهنمای کاربردی خرید ساعت امگا اصل 

یکشنبه، 10 دی 1402
برند امگا ازجمله برجسته‌ترین عنوان‌های موجود در صنعت ساعت‌سازی است که اغلب مدل‌های آن در دسته کالاهای لوکس قرار می‌گیرد. این کمپانی در سال 1848 توسط لوییس برانت تأسیس شد که البته در شروع یک کارگاه کوچک بود و در ادامه تبدیل به کمپانی بزرگ شد.

Original Omega watch

خرید ساعت امگا با توجه به قیمت این محصولات معمولاً به یک دغدغه (البته شیرین) برای طرفداران این برند تبدیل شده است. در حقیقت جزئیات فراوانی در این باب مطرح می‌باشد که پرداخت به مهم‌ترین آنها در دستور کار این نوشتار قرارگرفته است.

شناخت برند امگا

در سال 1931 بود که شعار «امگا، زمان دقیق برای زندگی» توسط مسئولان بالا رده‌ی این مجموعه انتخاب شد. در این سال امگا در فستیوال ژنو توانست 6 جایزه اول را به خود اختصاص دهد که یک رکورد محسوب می‌شد و نشان از کیفیت محصولات این شرکت داشت. این روند تا سال‌ها بعد برای ساعت امگا ادامه داشت، تا طرفداران و حتی منتقدان این برند تحقیق شعار این شرکت را نظاره‌گر باشند.

1950 یک سال خاص در تاریخ امگا بود چرا که در این مجموعه اولین محصول با تنظیم‌کننده توربیلون ساخته شد که رکورد دقت در زمان را در فستیوال ژنو از آن خود کرد. در ادامه و در سال 1962 والتر اسکیرا و لروی گوردو کوپر که فضانوردان به نامی بوده به یک فروشگاه ساعت‌فروشی در هوستون مراجعه کردند تا برای ماجراجوی پیش روی خود ساعت مناسبی تهیه کنند. درواقع آنها برای سفر فضایی خود نیاز به ساعت قابل‌اعتماد داشتند که انتخاب آنها ساعت امگا بود.

علاوه بر این، ناسا در همان سال برای تحقیقات فضایی خود نیاز به یک ساعت دقیق داشت که رقابتی را بین برندهای مطرح آن زمان یعنی امگا، رولکس و لانژین ویتنور ترتیب داد. در این آزمایش که مواردی متعددی موردبررسی قرار گرفت امگا توانست گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید و به برند مورد اعتماد ناسا تبدیل شود. جالب است بدانید در سال 1969 باز آلدرین به عنوان دومین فردی که پای بر روی کره ماه گذاشت ساعت Speedmaster امگا را به دست داشت.

حضور امگا در عرصه المپیک

از سال 1898 که امگا توانست اولین کرنوگراف خود را تولید کند، حضور در مسابقات ورزشی تاریخ جدید را برای این کمپانی موفق رقم زد. از این زمان تا 10 سال بعد، محصولات امگا در بیش از 16 مسابقه ورزشی حضور فعال داشت و این رقابت‌ها به کمک این برند زمان‌سنجی شد. اما در سال 1932 و پس از موفقیت‌های چشمگیر امگا در فستیوال ژنو، کمیته المپیک تمایل خود برای استفاده از ساعت امگا در این مسابقات را رسماً اعلام کرد.

امگا در کنار شخصیت‌های معروف

ساعت امگا اصل همواره روند بلند پروازانه خود را در طول سال‌های گذشته حفظ کرده است. از مصادیق این ادعا می‌توان به افرادی مشهوری مانند رئیس‌جمهور شوری اشاره کرد از محصولات این کمپانی استفاده می‌کرد. در بسیاری از تصاویری که از میخاییل گروباچف به جای مانده است، او با یک ساعت امگا کانسلیشن طلایی‌رنگ دیده می‌شود.

از دیگر شخصیت‌های جهان که ساعت امگا به دست می‌کردند می‌توان به پاپ جان پل دوم اشاره کرد که علاقه‌مند به استفاده از Omega De Ville Classic بود. جان اف کندی به عنوان سی و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا نیز در سال 1961 از محصولات این برند استفاده می‌کرد.

این موضوع به خوبی نشان از شخصیت، اصالت و کیفیت ساعت امگا دارد که افراد مشهور بسیاری در طول دوران فعالیت این مجموعه تمایل به انتخاب این برند داشته‌اند.

معرفی کامل ساعت امگا کانسلیشن

یکی از مهم‌ترین رویدادها در تاریخ کمپانی امگا راه‌اندازی خط تولید سری کانسلیشن است که موفقیت‌های بسیاری را برای این مجموعه به ارمغان آورد. این کالکشن در سال 1952 توسط امگا رونمایی شد و یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های آن به شمار می‌آید. در طول این سال‌ها ساعت امگا کانسلیشن بارها بازطراحی شد و همین مورد موجب گردید تا به یکی از کامل‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شود.

ساعت امگا کانسلیشن ، یک محصول لوکس تمام‌عیار

ازجمله پرطرفدارترین مدل‌های که در بین سری کانسلیشن می‌توان یافت، ساعت Pie Pan است که در سال 1952 روانه بازار شد. درواقع ماجراجویی امگا در این کالکشن با همین مدل شروع شد که هم از نظر جلوه‌های ظاهری و هم دقت، یک نمونه موفق به شمار می‌رفت. به‌طورکلی ساعت‌های که در دهه 50 و 60 میلادی تولید شدند طراحی کاملاً منحصربه‌فردی داشتند در حالی که از موتور مکانیکی دقیقی استفاده می‌کردند.

ساعت امگا کانسلیشن با توجه به آنچه بیان شد در زمره‌ی کالاهای لوکس این مجموعه قرارگرفته است. جالب است بدانید برخی از مدل‌های موجود رکورددار قیمت در بین ساعت‌های مچی تولیدشده در دنیا هستند. برای مثال در ژوئن سال 2012 بود که ساعت آلویس پریسلی در مزایده‌ای در نیویورک با مبلغ 24 هزار پوند به فروش رسید که تا آن زمان بی‌سابقه بوده است.

ساعت امگا کانسلیشن منهتن

یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های موجود در سری کانسلیشن ، مدل منهتن است که با ابتکار کارول دیدیشیم در سال 1982 به تولید انبوه رسید. با رونمایی از این محصول امگا اصل انقلابی در طراحی ساعت‌های مچی پدید آمد. برای دیزاین قاب آن از گریف‌هایی استفاده شده بود که در موقعیت ساعت 3 و 9 قرار می‌گرفتند. یکی از مهم‌ترین کارایی‌های این گریف‌ها فیکس کردن شیشه ساعت در جای خود بود.

ساعت امگا کانسلیشن منهتن در اکثر مدل‌ها تلاشی برای ترکیب مدرنیته و سنت را به رخ می‌کشد. در حقیقت طراحی ظریف و نوآورانه در کنار استفاده از موتورهای کوارتز تأییدی بر این ادعا هستند. با این حال، در سال 1985 بود که ساعت‌های این سری مجهز به موتورهای اتوماتیک شدند تا به عنوان کرونومتر در بازار جهانی ایفای نقش کنند.

ساعت‌های امگا کانسلیشن امروزه با توجه به بازنگری‌های متعددی که در طول این سال‌ها بر روی آنها اتفاق افتاده، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران این برند سوئیسی تبدیل شده است.

امگا کانسلیشن ، مجموعه عالی برای خانم‌ها و آقایان

در بین مدل‌های که در سری کانسلیشن وجود دارد، نسخه‌های جذابی برای خانم‌ها نیز وجود دارد. درواقع در مدت‌زمان کوتاهی که امگا تصمیم گرفت ساعت‌های زنانه کانسلیشن را هم عرضه کند، موفق شد تا محبوبیت چشم‌گیری را نزد بانوان کسب کند. یکی از مشخصه‌های بارز این نسخه‌ها نماد ستاره پنج پر است که در موقعیت ساعت 6 قرار می‌گیرد.

امگا برای جلب رضایت خانم‌ها سعی کرده است از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در ساعت کانسلیشن بهره ببرد. به این ترتیب رنگ‌های جذابی مانند نقره‌ای، شامپاینی، مشکی، قهوه‌ای، زرگلد و نهایت سفید صدفی در ساعت‌های زنانه این مجموعه دیده می‌شود.

علاوه بر این کمپانی امگا از حیث اندازه نیز سعی کرده تا تنوع لازم را در بین محصولات خود لحاظ کند. به این ترتیب، ساعت امگا کانسلیشن در اندازه‌های 24، 27، 31 و همچنین 35 میلی‌متری عرضه می‌شود تا افراد با فیزیک‌های مختلف بتواند مدل مناسب خود را انتخاب کنند. از طرفی در سری کانسلیشن این فرصت برای بانوان وجود دارد تا هم ساعتی با موتور مکانیکی خریداری کنند و هم مدل‌های کوارتز را تهیه نمایند. نهایتاً باید ذکر شود که در صفحه این ساعت‌ها جزئیات زیادی مانند استفاده از الماس قرارگرفته است که می‌تواند هر خانمی با هر سلیقه‌ای را مجذوب خود کند.

مهم‌ترین نکات قبل از خرید ساعت امگا

برای داشتن تجربه موفق در خرید محصولات امگا نیاز به در نظر گرفتن چند مورد ساده است. اولین آیتم شناخت انواع کالکشن‌های این کمپانی می‌باشد که از برجسته‌ترین آنها می‌توان به سری اسپید مستر (Speedmaster)، کانسلیشن (Constellation)، سی مستر (Seemaster) و نهایتاً دویل (De Ville) اشاره کرد.

بعد از این مرحله باید اطلاعات کافی در مورد موتورهای بکار رفته در ساعت‌های امگا کسب کنید. این کمپانی برای محصولات خود از موتورهای اتوماتیک و مکانیکی بهره می‌برد که هر کی از آنها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. برای مثال سیاست امگا این بود که در سری اسپید مستر از موتورهای خودکار که در حقیقت با حرکت دست فرد کوک می‌شوند استفاده کند و این موضوع با بازخورد مثبتی برای شرکت همراه بود. از نکات قابل‌توجه این نوع از کالیبرها توانایی 40 ساعت ذخیره انرژی آنهاست.

اما کالیبرهای مکانیکی به‌صورت دستی و با چرخاندن تاج ساعت کوک می‌شوند. بسیاری از افراد این موتورها را به مدل‌های خودکار ترجیح می‌دهند و دلیل آنها ارتباط مثبتی است که بین فرد و ساعت ایجاد می‌شود.

دیگر ویژگی‌ که قبل از اقدام به خرید باید به آن توجه کرد، سایز ساعت امگا است. بدیهی است که برای مورد باید به اندازه مچ دست خود توجه کنید. ساعت مدنظر شما باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که نه زیاد بزرگ باشد و نه زیاد کوچک. البته برای خانم‌ها موارد استثنا وجود دارد، به‌خصوص آنهایی که تمایل به استفاده از مدل‌های ظریف و مینیمال دارند. بهترین توصیه که می‌شود در این زمینه کرد بستن ساعت بر روی مچ و بررسی آن قبل از خرید است.

در آخر نیز باید بیان شود که در یک دسته‌بندی کلی، محصولات امگا اصل را می‌توان به دو گروه کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی نمود. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز نسبت به سلیقه خود در این مورد آگاه باشید.

خرید ساعت امگا اصل

برای خرید محصولات امگا با توجه به جزئیات فراوانی که در این ساعت‌ها لحاظ شده و همچنین قیمت قابل‌توجه آنها توصیه می‌شود برای خرید به مراکز معتبر و یا نمایندگی‌های رسمی این شرکت مراجعه کنید. برای این منظور مجموعه واچلند با سال‌ها سابقه در زمینه ارائه محصولات با کیفیت و اصل به عنوان نمایندگی برند امگا آماده خدمت‌رسانی به کاربران عزیز می‌باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
ویراستاری تخصصی مقاله
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه