دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی جاذبه‌های دیدنی و شگفت‌انگیز در بابل 

چهارشنبه، 05 مهر 1402
بابل از شهرهای زیبا و جذاب مازندران است که جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. برای آشنایی با مناطق دیدنی در اطراف بابل با ما همراه باشید.

پارک جنگلی بزچفت

پارک جنگلی بزچفت که به پارک جنگلی بابلکنار نیز شهرت دارد، در فاصله 22 کیلومتری شرق بابل واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی بکر مازندران و جاهای دیدنی بابل محسوب می‌شود. بزچفت با وسعت 760 هکتار از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به‌ عنوان منطقه‌ نمونه گردشگری انتخاب شده است. در دل پارک جنگلی بزچفت، آبشار و چشمه‌ کوچکی قرار گرفته‌اند که اصلی‌ترین جاذبه‌‌های آن محسوب می‌شوند.

روستای فیلبند

روستای فیلبند از زیباترین روستاهای مرتفع در استان مازندران است. این روستا به‌ دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش و قرار گرفتن در ارتفاع کوهپایه‌ای، چشم‌اندازی زیبا به مراتع و روستاهای اطراف دارد. روستای فیلبند با طبیعت بکر و زیبایش در نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود. روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود 2,300 متر از سطح دریا، بلندترین روستای قسمت شرقی استان مازندران است و به همین دلیل با نام «بام‌ شرقی مازندران» نیز شناخته می‌شود. بهترین زمان سفر به روستای فیلبند، فصل‌های بهار و تابستان هستند. از آغاز بهار هر چه به‌ سمت تابستان پیش برویم، شرایط آب و هوایی این روستا مناسب‌تر می‌شود.

سد و جنگل شیاده

سد شیاده به همراه پوشش گیاهی و جنگل‌های زیبای مجاور آن از جاهای دیدنی بابل و مقاصد مهم گردشگری در استان مازندران به شمار می‌روند. ارتفاع سد شیاده از زمین 20 متر است و محیطی ایده‌آل برای علاقمندان به ماهیگیری محسوب می‌شود. جنگل شیاده در بخش بندپی شرقی قرار دارد. با قرارگیری در ارتفاع، از این جنگل می‌توان چشم‌اندازی زیبا از سد شیاده را تماشا کرد.

آبشار کلیره

آبشار کلیره در روستای بتلیم، در بخش بندپی شرقی استان مازندران واقع شده است و حدود 45 کیلومتری شهر بابل قرار دارد. این آبشار از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه‌های گردشگری بابل به شمار می‌آید. برای دسترسی به روستای بتلیم باید از مسیر جنگلی بی‌نهایت زیبا عبور کنید و پس از رسیدن به روستای بتلیم، باید آماده یک جنگل‌نوردی حسابی شوید. اگر فصل بهار را برای مسافرت به این منطقه انتخاب کنید، بوی عطر گل‌ها و سرسبزی درختان، هوش از سرتان خواهد برد. از آنجا که در فصل تابستان، هوا گرم است و آب آبشار کم می‌شود.

آبشار کیمون

آبشار کیمون از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های بابل است و در 30 کیلومتری شهر بابل، در بندپی شرقی و در روستایی به نام کیمون قرار دارد. این روستا که در جنگل واقع شده است، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر و آب‌و‌هوایی معتدل دارد. رودخانه‌‌ای با طراوت از میان این روستا عبور می‌کند و آبشار کیمون نیز روی این رودخانه قرار دارد.

آبشار درازکش

آبشار درازکش از جاهای دیدنی بابل در دل جنگل‌های سرسبز است و از زیبایی‌های روستای درازکش به ‌شمار می‌رود. با بلندای هفت متر، این آبشار در ارتفاع 360 متری از سطح دریا قرار دارد. آب آبشار ابتدا به حوضچه‌ای بزرگ می‌ریزد و سپس به‌ صورت رودخانه‌ در جهت شمال ادامه مسیر می‌دهد. در فصل پاییز آب آبشار از شدت و حجم بیشتری برخوردار است و در فصل بهار به بالاترین میزان خود می‌رسد.

جنگل نارنجلو

جنگل نارنجلو از جنگل‌های حفاظت‌شده استان مازندران است و با فضایی سبز و دوست‌داشتنی، از مکان‌های دیدنی بابل محسوب می‌شود. از بخش بندپی غربی بابل می‌توانید به جنگل نارنجلو دسترسی پیدا کنید.

آبگرم ازرود

آبگرم ازرود که با نام آب معدنی آرزو نیز شناخته می‌شود، در میان دره‌ای جنگلی و در مجاورت یک رودخانه قرار گرفته است و با چشم‌اندازی زیبا، از جاهای دیدنی بابل به شمار می‌رود. آب معدنی فیروزه‌ای‌ رنگ ازرود که با جوشش از دل زمین استخر کوچکی را پدید آورده است، در دل جنگل‌های سبز منظره‌ای بدیع را خلق می‌کند. ‌به‌دلیل وجود ترکیبات گوگردی، این آب برای درمان بیماری‌های پوستی، روماتیسم و درد مفاصل بسیار مفید است.

دریاچه کامی کلا

دریاچه کامی کلا در بخش بندپی غربی و در اطراف کوه‌های البرز قرار دارد و از جمله دیدنی‌های بابل به شمار می‌رود. با چشم‌انداز زیبایی از کوه و جنگل، دریاچه کامی کلا فصلی است و در مرداد عموماً خشک می‌شود. در سایر فصل‌ها به‌ خصوص بهار با وجود آب و مناظر دیدنی، گردشگران زیادی به سمت این دریاچه روانه می‌شوند. بافت این منطقه کاملاً روستایی است و عمده فعالیت مردم آن به کشاورزی و دامداری سنتی اختصاص دارد.

هفت آبشار تیرکن

هفت آبشار سوادکوه از زیباترین جاذبه‌های مازندران هستند. این آبشارهای دیدنی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند و قدمت آن‌ها به چهل میلیون سال می‌رسد. همان طور که از نام این آبشار پیدا است، مجموعه هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک، این جاذبه زیبا را به وجود آورده‌اند. این منطقه در نزدیکی روستای تیرکن از توابع دهستان درازکلا قرار دارد و به همین دلیل با عنوان هفت آبشار تیرکن نیز از آن یاد می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی متن