دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی جذاب‌ترین پارک‌ها در کیش 

پنجشنبه، 23 شهریور 1402
پارک‌ها از جمله مناطق دیدنی و جذاب گردشگری کیش محسوب می‌شوند. پارک‌های زیبای کیش علاوه بر امکانات تفریحی و رفاهی، دارای مناظری زیبا و شگفت‌انگیز از ساحل می‌باشد. برای شناخت بیشتر با این پارک‌ها با ما همراه شوید.

پارک هنگام کیش

پارک هنگام یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های کیش و ساحل‌شرقی این جزیره است. این پارک بهترین موقعیت جغرافیایی را نسبت به تمام پارک‌های دیگر جزیره دارد چون در دل تکاپوی ساحل‌شرقی و انواع جادوهایش قرار گرفته است. پوشش‌گیاهی پارک بسیار زیاد و حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان همیشه تازه، سبز و پر سایه است و چون پارک هنگام نزدیک ساحل شرقی قرار گرفته است نسیم خنک دریایی از دل شاخ و برگ درختان و گیاهان جان شما را تازه می‌کند.

پارک دلفین‌های کیش

پارک دلفین‌های کیش اولین پارک دلفین در ایران و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری استان هرمزگان در کیش است که در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه مساحتی بالغ بر 100 هکتار دارد که در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز در استخری با گنجایش 18 هزار متر مکعب نگهداری می‌شود. به‌دلیل شرایط مساعد و استاندارد نگهداری این حیوانات، شاهد زاد و ولد قابل‌ توجه آن‌ها در این مجموعه هستیم که در نوع خود کم نظیر است. مجموعه پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفیناریوم، شامل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز می‌شود که به‌وسیله اتوبوس‌ قطاری که برای مجموعه در نظر گرفته‌اند، ابتدا از باغ پرندگان و سپس از دلفیناریوم بازدید خواهید ‌کرد. تماشای نمایش این جانداران زیبا و منحصربه‌فرد از نزدیک، مطمئنا تجربه‌ای به یادمانی خواهد بود. این نمایش‌های حرفه‌ای توسط مربیان ماهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و موسیقی‌های شاد همراه نمایش‌ها هیجان آن را چند برابر می‌کند. در باغ پرندگان این مجموعه بالغ بر 107 گونه از پرندگان نگهداری می‌شوند و قطعا بازدید از آن‌ها بخشی لذت‌بخش از سفر به جزیره کیش خواهد بود. فضای سبز و پوشش گیاهی این مجموعه به سبب خاک مرجانی جزیره کیش، در نوع خود کم نظیر است و بیش از 100 گونه گیاه از جمله درخت نخل، درخت لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، تکوما، گل ختمی، کند کارپوس، کهور، شیشه شور، سیاه نوفیلد، جونیا پروس، انواع کاکتوس و بسیاری از گیاهان دیگر را در آن خواهید یافت.

پارک ساحلی مرجان کیش

پارک ساحلی مرجان کیش یک ساحل خاص و زیباست. ویژگی منحصر به فرد این ساحل وجود مرجان‌های مختلف و همچنین انواع صدف‌ها، حلزون‌ها و سنگ‌های دریایی است که ساحل مرجان کیش در شب را به یکی از رویایی‌ترین مناطق تفریحی تبدیل کرده است. مرجان‌ها پس از اینکه می‌میرند به صورت سنگ‌های سفید با روزنه‌های ریز در می‌آیند و در ساحل می‌مانند. ساحل مرجان در کیش به خاطر وجود آب‌های آزاد محل زندگی ماهی‌های بسیار متنوعی می‌باشد. ساحل مرجان کیش از پاک‌ترین ساحل‌های خلیج فارس و سواحل مرجانی ایران با ماسه‌های طلایی رنگ و محوطه‌سازی زیبا است. زلالی این ساحل به‌حدی است که اگر سوار قایق شوید و گشتی در دریای مرجانی کیش بزنید، می‌توانید بسیاری از آبزیان مانند صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها را در آب ببینید. غواصی در دریای مرجانی کیش از دیگر تجربه‌هایی است که بهتر است آن را از دست ندهید. غواصی از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری بسیار پرطرفدار کیش به شمار می‌آید.

پارک ساحلی درخت نارگیل کیش

ساحل درختان نارگیل کیش با مساحت 20000 مترمربع در بخش شرقی مروارید خلیج فارس قرار گرفته است. این ساحل دارای بیش از 2500 درخت نارگیل است. یکی از تصاویر نمادین برای نشان دادن مناطق استوایی،‌ تصویر جنگلی با انبوهی از درختان نارگیل است چرا که این درخت مختص مناطقی با آب و هوای استوایی است و در هر منطقه‌ای امکان رشد آن وجود ندارد. رنگ برگ‌های درختان نارگیل سبز روشن است. از خلیج نیلگون فارس تا ساحلی با شن‌های مرجانی رنگ درخشان و درختان نارگیلی به رنگ سبز روشن که جلوه‌ای خاص به این ناحیه داده است. برگ‌های درختان نارگیل به قدری بزرگ هستند که می‌توانند حکم سایه‌بان را برای شما ایفا کنند.

پارک حیات وحش کیش

بوستان آهوان جزیره کیش یکی از زیباترین جاذبه‌های کیش است که هر مسافر تور کیش نباید از دیدن این بوستان هیجانی غافل شود. این بوستان یکی از پر‌بازدیدترین و شلوغ‌ترین مکان‌‌های گردشگری جزیره کیش بوده که در زمینی بکر و دست نخورده با پوشش گیاهی گوناگونی به مساحت 2 هکتار ساخته شده است که فضای بسیار دوست‌ داشتنی و جذابی برای گردشگران به ویژه کودکان بشمار می‌رود. شما در هنگام بازدید از این بوستان می‌توانید تعداد زیادی آهو را مشاهده کنید که کاملا آزاد هستند.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر از جذاب‌ترین پارک‌­های ساحلی جزیره کیش است. این پارک با مساحت 4 هزار مترمربع در سواحل خلیج فارس واقع شده است. مهم‌ترین جذابیت پارک ساحلی مرد ماهیگیر، مجسمه­‌ 12 متری مرد ماهیگیر است که رکورد بزرگترین مجسمه‌­ فیگوراتیو کشور را به خود اختصاص داده است.

پارک سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش یکی از سواحل پر طرفدار جزیره است که توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می­‌کند. این پارک در قسمت جنوب شرقی جزیره، در کنار هتل سیمرغ و در نزدیکی ساحل مرجان کیش، هتل ماریناپارک و مجموعه دلفیناریوم کیش واقع شده و دسترسی خوبی به اطراف جزیره دارد. بستر این ساحل با ماسه­‌های مرجانی پوشیده شده که در اثر تابش آفتاب به رنگ­‌های زیبایی در می‌­آیند و جلوه­‌ی زیبایی به ساحل می­‌بخشند. هم چنین هنگام قدم زدن در ساحل سیمرغ انواع صدف­‌ها، گوش ماهی‌­ها و ستاره­‌های دریایی را هم در مسیرتان می­‌بینید.

پارک خانواده کیش

پارک خانواده یکی از جاذبه‌های تفریحی کیش است که در منطقه سفین و در مناطق مسکونی آن و به منظور تأمین فضای سبز این مناطق و فراهم‌کردن مکان مناسب برای تفریح و بازی کودکان و اوقات فراغت خانواده‌ها در جزیره زیبای کیش احداث شده است. این پارک دارای رودخانه مصنوعی، آمفی تئاتر روباز، پیست پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و اسکیت، فضای‌بازی مخصوص کودکان، بوفه، نمازخانه، رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی، بازارچه محلی، استخر ویژه قایق‌های کنترلی، فضای ورزشی برای رشته‌های تنیس روی میز و بسکتبال، دستگاه‌های ورزشی و مکانی برای فرود و غذا دادن به پرندگان فصلی است.

پارک آبشار کیش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث زیباتر شدن این پارک شده است، نورپردازی ویژه‌ای است که بر روی درختان و فضای سبز، برکه و آبشار درون پارک انجام شده است. پارک آبشار کیش در حد فاصل بین هتل ارم و بازار پردیس یک واقع شده است. پارک آبشار کیش همه روزه پذیرا مسافران و گردشگران است.

پارک شهر کیش

پارک شهر کیش از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک‌های تازه تأسیس جزیره کیش به شمار می‌آید که به شما توصیه می‌شود. دریاچه مصنوعی، پیست‌های زیبای دوچرخه‌سواری، مسیرهای ویژه اسکیت، زمین ورزش، میدان گل، آب نمایی زیبا همراه با موسیقی، سه محوطه بازی برای کودکان، غرفه‌های عرضه هنرهای سنتی مردمان بومی کیش، ایستگاه تندرستی، ایستگاه شطرنج و سازه‌های چادری ازجمله امکانات پارک شهر کیش به شمار می‌آیند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند