معرفی کامل شبکه اجتماعی تیک تاک!

  چهارشنبه، 31 خرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی کامل شبکه اجتماعی تیک تاک!
تیک‌تاک (TikTok‎) یک شبکه اجتماعی چینی است که از طریق اپلیکیشن‌های آی‌آواس و اندروید قابل دسترس است. تیک‌تاک ابتدا با عنوان دوئین در سپتامبر 2016 در چین عرضه شد و عرضه آن برای خارج از چین، با عنوان تیک‌تاک در سال 2017 صورت گرفت. در ادامه ساعدنیوز به معرفی کامل این شبکه اجتماعی خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

این روزها همه در کنار فیسبوک و اینستاگرام، حرف از یک شبکه اجتماعی نسبتا نوپا می‌زنند که تعداد زیادی کاربر در دنیا را به خود اختصاص داده. TikTok نام این برنامه است که برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده و تنها به ارائه ویدیو اختصاص دارد. در ادامه به معرفی این شبکه اجتماعی و وجهه‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

TikTok چیست؟

پیشتر برنامه‌ای وجود داشت با نام Musical.ly که به شبکه‌ اجتماعی موزیک ویدیوهای آماتور مشهور بود. کاربران روی آن لب خوانی منتشر می‌کردند و کاربران زیادی نیز از آن بهره می‌بردند. بعد از موفقیت‌های اولیه، یک شرکت چینی این برنامه را خرید و نام آن را به TikTok تغییر داد. TikTok تغییرات زیادی کرد و دانلود آن چند برابر شد تا جایی که حالا حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد.

TikTok یک شبکه‌ی اجتماعی کاملا مبتنی بر ویدیو است و کاربران ویدیوهای کوتاه از خود منتشر می‌کنند که خیلی از آن‌ها به لب خوانی، ویدیوهای طنز و همچنین رقص اختصاص دارد. از جمله قابلیت‌های جالب برنامه داشتن فیلترهای جالب است و همچنین امکان اجرا و یا همکاری با دیگر کاربران که باعث می‌شود موجی از اجراها از یک مضمون خاص شکل بگیرد.

بر خلاف آنچه انتظار می‌رود، TikTok کاربرانش را از چین نگرفته، بلکه تنها از یک میلیارد دانلود این برنامه در ماه‌های اخیر، 100 میلیون از آن در آمریکا صورت گرفته و 250 میلیون از آن در هند بوده است که نشان می‌دهد محبوبیت TikTok بسیار فراتر از کشور مبدا آن است.

پوستر برنامه تیک تاک

ویدیوهایی که روی TikTok منتشر می‌شوند

اگر ویدیویی را از طریق TikTok ضبط و منتشر می‌کنید، محدودیت 15 ثانیه‌ای برای هر ویدیو خواهید داشت. اما می‌توانید با انتشار ویدیوهای متوالی، طول آن را به 60 ثانیه برسانید. البته این امکان در برنامه گنجانده شده تا ویدیوهای طولانی‌تر را نیز روی آن منتشر کنید، اما این ویدیوها را باید از روی گوشی آپلود کنید، نه این که از طریق برنامه ضبط کنید.

قرار دادن ویدیو در تیک تاک

از نظر مضمون اگر چه خیلی از ویدیوهای روی این شبکه‌های اجتماعی در مورد رقص و لب خوانی است، اما در نهایت دست شما برای محتوا باز است و کاربران نیز از هر محتوایی استقبال می‌کنند. در واقع با جو مثبتی که در TikTok وجود دارد (بر خلاف جو حاضر بر شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر)، تقریبا هر چیزی را می‌توانید در این شبکه‌ی اجتماعی شاد پیدا کنید.

استفاده از TikTok

TikTok کاملا رایگان است و تنها باید در آن اسم نویسی کنید. بعد از ثبت نام چیزهای آشنای زیادی خواهید دید. ویدیوها همچون استوری‌های اینستاگرام تنها عمودی هستند و فیلترهای متنوع خیلی شبیه به اسنپ چت است. “قلب‌ها” در واقع همان لایک هستند. پخش ویدیوها نیز شبیه به IGTV است و همیشه چیزی برای پخش وجود دارد. با استفاده از جستجو در میان هشتگ‌ها می‌توانید به محتوای دلخواه خود برسید یا این که کاربرانی که می‌شناسید را جستجو کرده و دنبال کنید. آهنگایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا هم لب‌خوانی کنید و هم روی ویدیوهای خود بگذارید، اما اگر نیاز باشد، امکان استفاده از آهنگ‌های خود را نیز دارید. بارگذاری ویدیو نیز خیلی راحت است و در مجموع TikTok به نوعی طراحی شده تا همه از کوچک و بزرگ بتوانند از آن استفاده کرده و به مجموعه‌ی بزرگ کاربرانش ملحق شوند.

آیا TikTok جایی امن است؟

این روزها با قدرت گرفتن TikTok، با توجه به این که شرکت صاحب آن چینی بوده و در سیلیکون ولی مستقر نیست، طبق معمول شایعاتی در مورد موارد امنیتی آن به وجود آمده است. اما از نظر محتوا به طور کلی والدین می‌توانند فیلتر گذاری خوبی روی محتوا داشته باشند تا کودکان و نوجوانان بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. محتوایی که در فیلتر کنترل والدین گیر می‌کنند، نه تنها محتوای ویدیویی بوده، حتی آهنگ‌هایی که مناسب بزرگسالان است نیز برای کوچک‌ترها نمایش داده نمی‌شود.

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق به معرفی برنامه تیک تاک پرداختیم. امیدوارم لذت برده باشید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (636 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (566 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...