معرفی و بررسی خودروی دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو

  دوشنبه، 22 آبان 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو
دانگ فنگ جدید ایران خودرو از زیرمجموعه آئولوس (AELOS) است و مدل آن نیز در بازار چین، ایشوان مکس (YIXUAN MAX) نام دارد ولی در بازار کشورمان، با نام SHINE MAX به فروش می‌رسد.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در سال 1402 ایران‌ خودرو می‌خواهد 4500 دستگاه از این خودروی دانگ فنگ را وارد بازار کشورمان کند که 4000 دستگاه از نسخه بنزینی و 500 دستگاه دیگر نیز از نسخه هیبریدی این سدان هستند.گفتنی است مدیرعامل ایران‌ خودرو در رونمایی تیرماه 1402 اظهار کرده بود که ثبت سفارش واردات این محصول انجام شده است و خودروها ابتدا به صورت CBU وارد شده و سپس طبق برنامه، به تولید CKD منتهی خواهد شد.

مشخصات فنی دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو

دانگ فنگ شاین مکس در قالب دو نسخه هیبریدی و درون‌سوز به بازار جهانی عرضه می‌شود. نسخه معرفی‌شده در ایران، از نوع درون‌سوز است. این نسخه به پیشرانه 1.5 لیتری TGDi (توربوشارژر به‌همراه تزریق مستقیم سوخت) با کد C15TDR مجهز است. این پیشرانه حداکثر 190 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خروجی این پیشرانه با ارقام خروجی لاماری ایما (دانگ فنگ T5 Evo) مشابه هستند، ازاین‌رو ممکن است که از یک نوع موتور در هر دو خودرو استفاده شده باشد.

وظیفه انتقال قدرت در دانگ فنگ شاین مکس بر عهده گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه از نوع تر قرار دارد. انتقال قدرت در این خودرو تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو صورت می‌پذیرد. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چنداتصاله یا مولتی‌لینک است. ایران خودرو تصمیم دارد در آینده نسخه هیبریدی این خودرو را نیز به بازار ایران عرضه کند. همچنین مدیرعامل ایران خودرو از برنامه‌های این شرکت برای مونتاژ شاین مکس در ایران خبر داده است.

 دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

هیبریدی

حجم موتور

1.5 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 16

تنفس موتور

توربوشارژر

قدرت

190 اسب بخار

176 اسب بخار

گشتاور

300 نیوتن.متر

گیربکس

7 سرعته اتوماتیک DCT

اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

—–

سرعت

180 کیلومتر بر ساعت

215 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

6.8 لیتر در صد کیلومتر

5 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

4797 میلیمتر

عرض

1870 میلیمتر

ارتفاع

1475 میلیمتر

فاصله محورها

2770 میلیمتر

وزن خالص

1486 کیلوگرم

1560 کیلوگرم

تعداد سرنشین

5 نفر

ظرفیت صندوق عقب

428 لیتر

حجم مخزن سوخت

52 لیتر

قطر رینگ

17 اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

پدال شیفتر

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

خودروهای زیرشاخه آئولوس از دانگ فنگ، زبان طراحی خاص خود را دارند. اصول طراحی خودروهای این برند شامل چراغ‌های نوک تیز در جلو به همراه جلوپنجره بزرگ منتظم و مشکی رنگ است. این اصول در دانگ فنگ شاین مکس نیز رعایت شده‌اند. البته برای تزریق حس اسپرت به ظاهر خودرو، قطعاتی قرمز رنگ نیز به جلوپنجره خودرو اضافه شده‌اند.

نمای جانبی دانگ فنگ شاین مکس، شباهت قابل توجهی به سدان‌های آسیایی مشابه دارد. خطوط صاف ملایمی از گلگیر جلو تا گلگیر عقب این خودرو امتداد یافته‌اند. همچنین در گلگیر عقب شاهد یک حجم فانتزی هستیم که این بخش را بزرگتر از قسمت جلو نشان می‌دهد. طراحی بخش عقب دانگ فنگ شاین مکس به خصوص چراغ‌های آن، بیننده را به یاد آریزو 6 پرو می‌اندازد. چراغ‌های عقب این خودرو الگوی y شکل دارند و توسط یک نوار به یکدیگر متصل شده‌اند. زیر سپر این خودرو نیز قطعه‌ای کرومی اضافه شده است. خوشبختانه طراحان دانگ فنگ اعتقادی به خروجی‌های اگزوز تقلبی در این خودرو نداشته‌اند.

 دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو

طراحی داخلی

کابین دانگ فنگ شاین مکس ظاهری بسیار مدرن دارد و گویا براساس مدل‌های طراحی مفهومی ساخته شده است. داشبورد این خودرو ظاهری مواج گونه دارد که از میانه به سمت راننده متمایل شده است. صفحه نمایش‌های سیستم سرگرمی و پنل ابزار نیز به صورت جداگانه تعبیه شده‌اند و به یکدیگر متصل نیستند. در بخش میانی کابین نیز یک کنسول قرار گرفته است که اهرم تعویض دنده و شارژر بی‌سیم در آن قرار دارند. مطابق اصول طراحی ساده انگارانه، دکمه‌های فیزیکی چندانی را در کابین دانگ فنگ شاین مکس نمی‌توان یافت.

طراحی فرمان دانگ فنگ شاین مکس یکی از نکات جذاب این خودرو است، چرا که این فرمان به صورت دو شاخه طراحی شده است. این سبک از طراحی فرمان مربوط به خودروهای اروپایی است و حضور آن در یک سدان چینی برای مشتریان رضایت‌بخش خواهد بود. دو شاخه این فرمان با دکمه‌های کنترلی مختلف احاطه شده است و ظاهر آن را می‌توان شبیه به دسته‌های کنترلر کنسول‌های بازی قلمداد کرد. دانگ فنگ شاین مکس یک خودرو لوکس یا نیمه لوکس محسوب می‌شود، از این رو سطح مواد استفاده شده در ساخت کابین آن نسبت به سایر خودروهای چینی ارزان‌تر، قابل قبول ارزیابی می‌شود. تریم کابین چرمی است و ترکیبی از پلاستیک نرم و خشک را در قسمت‌های مختلف داشبورد و رودری‌ها می‌توان مشاهده کرد.

 دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو

سخن نهایی

قیمت دانگ فنگ شاین مکس در بازار عربستان سعودی حدود 74 هزار ریال سعودی اعلام شده است که معادل تقریبی آن یک میلیارد تومان می‌شود. این خودرو در بازار روسیه به‌دلیل عوارض واردات متفاوت، دو میلیون و 990 هزار روبل قیمت دارد که معادل آن یک میلیارد و 660 میلیون تومان است. بنابراین قیمت آن در ایران نیز از محدوده یک میلیارد تومان فراتر خواهد رفت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (498 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (151 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (41 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان