معرفی و بررسی خودروی دانگ فنگ T5

  پنجشنبه، 14 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی دانگ فنگ T5
گروه خودروسازی فردا به تازگی از تصمیم خود برای عرضه دانگ فنگ T5 به بازار ایران خبر داده است به همین منظور در این مطلب به بررسی این خودرو میپردازیم . با ما همراه باشید.

شرکت خودروسازی فردا طی روزهای اخیر در تبلیغات محیطی و مجازی خود از عرضه یک محصول جدید خبر داده بود. اکنون بررسی ها نشان می دهد این خودروساز خصوصی قصد دارد کراس اور چینی دانگ فنگ T5 را به بازار ایران عرضه کند. خانواده T5 دانگ فنگ در سه مدل در بازارهای مختلف به فروش می رسد، اما خودروسازی فردا کراس اوور متوسط T5 را برای مونتاژ و عرضه به کشور انتخاب کرده که باید آن را مدل لوکس و ارتقا پیدا کرده فردا SX5 دانست.

دانگ فنگ T5 در بازارهای هدف نشان چینی DFL با دو طراحی ظاهری متفاوت به فروش می رسد که خودروسازی فردا یکی از این دو را برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده است. انتظار می رود این محصول جدید خودروسازی فردا نیز همانند سایر محصولات این خودروساز با نام فردا T5 به بازار ایران عرضه شود.

مشخصات فنی دانگ فنگ T5

برخلاف فردا SX5 که از نظر فنی خیلی دهان پرکن و پرقدرت ظاهر نشده، مدل T5 دانگ فنگ پیشرانه های قوی تری را برای خود رزرو کرده است که در این بین می توان به سه موتور بنزینی توربوشارژ با حجم های 1.5 و 1.6 و 1.8 لیتری اشاره کرد.هنوز معلوم نیست که کدام پیشرانه برای بازار ایران انتخاب شده، ولی احتمالا به رسم این روزهای مونتاژکاران داخلی، پیشرانه 1.5 لیتری روی این ماشین در بازار ایران نصب خواهد شد. بیشترین قدرت موتور 1.5 لیتری توربو شارژ دانگ فنگ T5 برابر 150 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور است که احتمالا از طریق گیربکس سی وی تی یا 7 سرعته دو کلاچه به سمت محور جلو ارسال خواهد شد.

اما به نظر ما اگر گروه خودروسازی فردا بخواهد توجه مشتریان بیشتری را به سمت محصول جدید خود جلب کند، باید موتور 1.6 لیتری با قدرت 204 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر را برای این ماشین چینی در نظر بگیرد تا از آن طریق بتواند در میان کراس اوورهای مختلف موجود در بازار کشور حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد. به خصوص که برند فردا هنوز برای مشتریان ایرانی جا نیفتاده و لازم است تا به وسیله ارائه محصولات مناسب با توان فنی بالا، برند خود را بیشتر و بهتر به مشتریان ایرانی بشناساند.

بیشترین سرعت دانگ فنگ T5 به 160 کیلومتر بر ساعت می رسد و در این وسط هم احتمالا حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف کند. باک سوخت 55 لیتری، گنجایش صندوق عقب 515 لیتر، سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون مستقل با میل تعادل افقی، سیستم تعلیق عقب از نوع مالتی لینک، ساختار شاسی یکپارچه، ترمزهای دیسکی، رینگ های 18 اینچی، وزن حدود 1550 کیلوگرم و فاصله محوری 2720 میلی متری، از جمله دیگر اطلاعات فنی اصلی این خودرو به حساب می آیند.

دانگ فنگ T5

امکانات رفاهی دانگ فنگ T5

همان طور که گفته شد، دانگ فنگ T5 نسخه لوکس و فیس لیفت SX5 است و در بحث کیفی نیز، ارتقا قابل توجهی را نسبت به FMC SX5 دارد. برای همین بدیهی است که در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم در جایگاه بهتری از نسخه پایه قرار داشته باشد و به احتمال زیاد هم خودروسازی فردا برای رقابت با کراس اوورهای لوکس بازار، فهرست به نسبت کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را برای FMC T5 در نظر می گیرد. در بازار جهانی، دانگ فنگ T5 در نسخه فول آپشن به امکانات زیر مجهز است:

  • فرمان کمکی برقی
  • کروز کنترل
  • رادار خطی
  • رادار نقطه کور
  • سقف پانوراما
  • تهویه اتوماتیک دوکاناله
  • دریچه تهویه ردیف دوم
  • گرمکن صندلی های جلو
  • جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی
  • نور پردازی کابین با قابلیت تنظیم رنگ
  • درِ صندوق عقب برقی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • ترمز پارک برقی
  • اتوهلد
  • سامانه کنترل پایداری الکتریکی
  • سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
  • سامانه کنترل حرکت در سراشیبی
  • شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
  • آینه حساس به نور
  • آینه های جانبی تاشو برقی
  • تریم داخلی چرم دو رنگ
  • صندلی برقی راننده
  • دوربین ثبت وقایع
  • تابلو خوان
  • سنسور باد و دمای تایرها
  • سنسور نور
  • سنسور باران

هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که خودروسازی فردا کدام یک از امکانات فوق را برای FMC T5 انتخاب کرده است. اما باید منتظر باشیم که در هفته های آتی، این شرکت خودروساز خصوصی سومین کراس اوور خود را در جایگاه محصولات لوکس چینی به بازار کشور معرفی کند. پیش از این مدیران ارشد خودروسازی فردا اعلام کرده بودند که در سال ۱۴۰۰ یک کراس اوور دیگر را در جایگاه بالاتری از SX5 به بازار عرضه خواهند کرد.

داخل کابین دانگ فنگ T5

ایمنی دانگ فنگ T5

متاسفانه برخلاف انتظار دانگ فنگ T5 در آزمون موسسه c-ncap تنها سه ستاره ایمنی از 5 ستاره را به دست آورده که این امتیاز نمی تواند خیلی مطلوب باشد و در رده متوسط ارزیابی می شود، اما با این حال وجود امکاناتی همچون 4 تا 6 کیسه هوا، سیستم های کنترل کشش و پایداری، سنسور فشار باد تایر، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… می توانند تا حدی دلمان را به ایمنی این خودرو گرم کنند.

دانگ فنگ T5

قیمت، رقبا و جمع بندی نهایی

قیمت دانگ فنگ T5 در بازار ما هنوز مشخص نیست، اما با توجه به ارزش حدود 15 تا 18 هزار دلاری این ماشین در بازار چین، احتمالا باید منتظر محدوده قیمتی بالای 750 میلیون برای دانگ فنگ تی 5 در کشور باشیم که در این صورت، با رقبایی مثل ام وی ام X55 ، فیدلیتی بهمن موتور، چری تیگو 7 و… روبرو می شود. به هر ترتیب باید فعلا منتظر بمانیم و ببینیم که دانگ فنگ T5 درنهایت با چه سطحی از امکانات، چه نوع قوای محرکه و چه سطح قیمتی به دست مشتریان ایرانی می رسد، آن وقت می توانیم بهتر در رابطه با آینده این خودرو در کشور صحبت کنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (563 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان