معرفی و بررسی خودروی فراری روما اسپایدر 2024

  سه شنبه، 29 فروردین 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی فراری روما اسپایدر 2024
شرکت فراری سقف کوپه روما را برداشته تا روما اسپایدر 2024 را که جانشین پورتوفینو ام در نظر گرفته می شود را بسازد. فراری روما اسپایدر 612 اسب بخار توان را از موتور توربوشارژ 3.9 لیتری V-8 خود تولید می کند.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

فراری روما اسپایدر جدیدترین رودستری است که به خانوادهٔ اسب‌های مارانلو اضافه می‌شود. این خودرو ظاهر زیبای نسخهٔ کوپه را با سقف پارچه‌ای تاشو ترکیب کرده است که تا حداکثر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت ظرف 13.5 باز یا بسته می‌شود. همین سقف جمع شونده ظاهر روما اسپایدر را کمی متفاوت از همتای کوپه کرده است. طراحان فراری در این ماشین شکل شیشهٔ عقب را تغییر داده و درب صندوق بار را به شکل دوقسمتی طراحی کرده‌اند تا فضای کافی برای جای گرفتن سقف فراهم شود.

مشخصات فنی فراری روما اسپایدر 2024

همچون نسخه کوپه، فراری روما اسپایدر هم به پیشرانه 3.9 لیتری V8 توئین توربوشارژ مجهز شده است، که 612 اسب‌­بخار قدرت را در فاصله 5750 تا 7500 دور بر دقیقه تولید می­‌کند. حداکثر گشتاور 760 نیوتن‌متر هم در فاصله 3000 تا 5750 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می­‌گیرد. تنها گزینه قابل انتخاب برای انتقال قدرت، گیربکس 8 سرعته دوکلاچه خواهد بود.

بنابر اعلام فراری، روما اسپایدر برای دستیابی به سرعتهای 100 و 200 کیلومتر برساعت به ترتیب به 3.4 و 9.7 ثانیه زمان نیاز دارد، که مورد دوم در مقایسه با نسخه کوپه، 0.4 ثانیه کندتر به نظر می‌­رسد. حداکثر سرعت فراری روما اسپایدر هم 320 کیلومتر برساعت اعلام شده است.وزن فراری روما اسپایدر نسبت به نسخه کوپه، 84 کیلوگرم افزایش یافته است، که علت آن را باید در اضافه شدن الزامات مهندسی ناشی از نصب سقف پارچه‌ای و بادشکن جستجو کرد.

فراری روما اسپایدر 2024

مشخصات کلی فراری روما اسپایدر 2024

نوع موتور خودرو

V8 بنزینی

حجم موتور

3.9 لیتر

سیلندر / سوپاپ

8 / 32

تنفس موتور

تویین توربوشارژ

قدرت

612 اسب بخار

گشتاور

760 نیوتن.متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک DCT

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

3.4 ثانیه

سرعت

322 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

12.3 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

فرمان

برقی

بدنه

گرند تورر

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌های فراری روما اسپایدر 2024

طول

4656 میلیمتر

عرض

1974 میلیمتر

ارتفاع

1306 میلیمتر

فاصله محورها

2670 میلیمتر

وزن خالص

1556 کیلوگرم

تعداد سرنشین

2 + 2 نفر

ظرفیت صندوق عقب

255 لیتر

حجم مخزن سوخت

80 لیتر

قطر رینگ

20 اینچ

آپشن ها و امکانات فراری روما اسپایدر 2024

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

پدال شیفتر

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری فراری روما اسپایدر 2024

سقف پارچه‌­ای فراری روما اسپایدر که تا سقف سرعت 60 کیلومتر برساعت در مدت 13.5 ثانیه باز یا بسته می­‌شود، باعث ایجاد تغییراتی در طراحی شیشه عقب و بخش انتهایی خودرو شده است، تا فضای لازم برای جمع‌­آوری آن فراهم شود. یک باله فیبرکربنی فعال هم در عقب خودرو نصب شده است.مشتریان می‌­توانند نحوه و رنگ دوخت سقف پارچه­‌ای را نیز انتخاب کنند. یک بادشکن هم در پشت صندلی‌ها نصب شده است، تا آسایش سرنشینان در هنگام باز بودن سقف مختل نشود.

فراری روما اسپایدر 2024

طراحی داخلی فراری روما اسپایدر 2024

صندلی‌های ردیف جلو علاوه بر گرمکن (گرمکن گردن سفارشی)، به تنظیم برقی در 18 جهت هم مجهز شده‌اند. سایر بخش‌های کابین از نظر طراحی و امکانات با نسخه کوپه تفاوتی ندارد.صفحه پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر لمسی 8.4 اینچی به صورت استاندارد پیش‌­بینی شده است، اما می‌­توان یک نمایشگر هم برای سرنشین جلو سفارش داد.

داخل کابین فراری روما اسپایدر 2024

سخن پایانی

فراری روما اسپایدر، جدیدترین محصول ابرخودروساز ایتالیایی است و با وجود سقف تاشو، همچنان جذابیت‌های نسخه کوپه را دارد. قدرت 612 اسب بخاری موتور در کنار ظاهر شیک، مزایای ماشین‌های اسپرت و لوکس را یک جا در اختیار خریدار می‌گذارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان