معرفی و بررسی خودروی ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

  شنبه، 29 بهمن 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)
این مطلب از ساعد نیوز به تشریح جزئیات خودروی جدید ایران خودرو «ری را » پرداخته است . کراس اوور ملی ایران خودرو که به خاطر نامش خبرساز شده بود. در ادامه همراه ما باشید.

محصول ری‌را ایران‌خودرو، موفق شد تا استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده ECE R127 را در مراکز معتبر آزمون اروپایی دریافت کند.این موفقیت، نشانه توجه ایران‌خودرو به توسعه محصولات رقابتی با جدیدترین استانداردهای روز دنیاست تا ضمن فروش در بازار کشور، شانس بیش‌تری برای موفقیت در بازارهای صادراتی را داشته باشد. ری‌را، همانند تارا، به دلیل تطابق طراحی با استانداردهای روز جهانی، این استاندارد ایمنی را دریافت کرده که تحولی بزرگ در حوزه طراحی و توسعه محصولات جدید و باکیفیت و استاندارد در گروه صنعتی ایران‌خودرو است.

با توجه به طراحی پیشرفته و منطبق با استانداردهای روز، خودرو ری‌را استانداردهای 85 گانه را به خوبی پشت سر خواهد گذاشت. محصولات فعلی گروه صنعتی ایران‌خودرو از جمله سورن، پژو 207، رانا و دنا نیز با اعمال تغییرات موفق به دریافت استاندارد حفاظت از عابر پیاده شده‌اند که ارتقای استانداردی این تعداد از محصولات ظرف یک سال اخیر رکوردی تاریخی در صنعت خودرو کشور به شمار می‌رود و نشان از تلاش این شرکت برای تولید محصولاتی با ایمنی بالاتر نسبت به گذشته و استاندارد روز است.

ایران خودرو می‌گوید نام این کراس اوور را از یکی از اشعار نیما یوشیج اتخاذ کرده است و در همین راستا نیز یک مراسم رونمایی برای ریرا در روستای یوش شهرستان نور برگزار شده است. ریرا اما از نظر طراحی براساس ترند روز صنعت خودروسازی شکل گرفته است و در نمای جلو، ظاهری نزدیک به سانتافه جدید و در نمای عقب، خط و خطوطی نزدیک به پژو 2008 دارد که در واقع مدل پایه این خودرو محسوب می‌شود.

مشخصات فنی ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

ریرا با نام تجاری پروژه K125 قرار است یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودروهای داخلی با استانداردها و تجهیزاتی در رده خودروهای مطرح اروپایی و برترین‌های آسیا باشد. بد نیست نگاهی به مشخصات ریرا ایران خودرو بیندازیم:

ریرا ایران‌خودرو بر اساس پلتفرم IKP1 ساخته شده و در دسته کراس اوورهای B+ قرار می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، این ماشین هم جثه با پژو 2008، نیسان جوک، سیتروئن C3-XR است.طبق گزارش‌های مختلف، خودروی K125 با دو پیشرانه متفاوت وارد بازار می‌شود. مدل پایه ریرا به موتور 1.6 لیتری TU5+ مجهز بوده که حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 113 اسب بخار و 144 نیوتن متر می‌رسد.

سیستم انتقال نیرو شامل گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بوده و چرخ‌های محور جلو را به حرکت درمی‌آورد.و اما مدل فول آپشن ریرا از موتور 1.65 لیتری توربوشارژ ef7+ استفاده می‌کند که قادر به تولید 168 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور است. از دیگر مشخصات ریرا ایران خودرو در نسخه فول آپشن می‌توان به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و رانندگی دیفرانسل جلو (FWD) اشاره کرد.

 ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

مشخصات کلی ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

1.6 لیتر

1.7 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 16

تنفس موتور

طبیعی

توربو

قدرت

113 اسب بخار

168 اسب بخار

گشتاور

144 نیوتن.متر

245 نیوتن.متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

سرعت

مصرف سوخت

استاندارد آلایندگی

یورو 5

فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌های ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

طول

عرض

ارتفاع

فاصله محورها

وزن خالص

تعداد سرنشین

5 نفر

ظرفیت صندوق عقب

حجم مخزن سوخت

قطر رینگ

آپشن ها و امکانات ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین 360 درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

ری را ایران خودرو روی پلتفرم پژو 2008 ساخته شده و به همین دلیل، ابعاد و اندازه مشابهی با همتای فرانسوی دارد. هر چند هنوز ابعاد و اندازه دقیق کراس‌اوور ملی ایران اعلام نشده است.طراحان ایران خودرو برای ظاهر ری‌را از خودروهای روز و مدرن الهام گرفته‌اند و سعی کرده‌اند چهره‌ای اسپرت و تازه برای آن درست کنند که از این نظر شباهت‌هایی به هیوندای سانتافه 2021، لاماری ایما و ام و ام X22 پرو دارد. چراغ‌های باریک در دو طرف در کاپوت کشیده شده. در وسط چهره ری‌را جلوپنجره مشبک و بزرگ دیده می‌شود و در پایین سپر هم ورودی بزرگ هوا قرار دارد و دو طرف آن نیز مه‌شکن‌ها در قاب مشکی نصب شده‌اند.

ری را در نمای جانبی شباهت زیادی به پژو 2008 دارد و خط شانه‌ای و حجم‌های روی درها، این خودرو را عریض‌تر نشان می‌دهد. ستون‌ها و سقف با رنگ مشکی متفاوت از بقیه بدنه هستند. ستون C عریض‌تر از پژو 2008 است و شیب بیشتری دارد و نشان می‌دهد طراحان قصد داشته‌اند کراس‌اوور اسپرت‌تری از همتای فرانسوی عرضه کنند. دور تا دور خودرو از سپرها و قوس چرخ‌ها و پایین درها را پلاستیک مشکی رنگی پوشانده است.

در مجموع هر چند طراحان ایران خودرو تلاش کرده‌اند ماشینی با المان‌های طراحی روز را پیش روی بیننده قرار دهند، اما برای مخاطبی که خودروهای روز دنیا را می‌بیند، هماهنگی چندانی بین اجزای ری را وجود ندارد.کراس‌اوور ایران خودرو همچنان در مرحله طراحی و و توسعه قرار دارد و به همین خاطر هیچ تصویری از نمای پشت منتشر نشده است.

 ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

طراحی داخلی ری را کراس اوور ایران خودرو (مدل K125)

به دلیل اینکه ری را هنوز مراحل طراحی و توسعه را به پایان نرسانده، تصویر واضح و مشخصی از نمای داخلی ری را ایران خودرو منتشر نشده، اما در ویدیوهایی که نمایی کوتاه از کابین را نشان داده‌اند، با طراحی داخلی جدیدی نسبت به محصولات داخلی روبه‌رو هستیم.ایران خودرو با نگاهی به کراس‌اوورهای روز جهان، یک صفحه نمایش بزرگ و به‌هم‌پیوسته را روی داشبرد ری‌را قرار داده که شامل کیلومترشمار دیجیتال و نمایشگر لمسی بزرگ می‌شود. فرمان دی‌کات و تریم دو رنگ تکمیل‌کننده نمای تقریبا اسپرت ری‌را است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (196 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (184 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (167 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (101 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (98 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (95 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (68 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (68 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (67 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (63 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (63 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (59 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (54 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (48 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 8 شهریور ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 8 شهریور 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403
همکاری مشترک رهبر معظم انقلاب و داریوش ارجمند، بازیگر سریال ستایش برای سرپا نگه داشتن خانه ابدی فردوسی
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 8 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403+فیلم
بیوگرافی و زندگی شخصی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان و همسر و فرزندش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
رهبر معظم انقلاب: من و آقای رفسنجانی وضع مالی خوبی نداشتیم آنقدر به بقال سر کوچه بدهکار شدیم خجالت می کشیدیم برویم و تقاضای نسیه کنیم
کیک دو تخم مرغی بدون فر و همزن؛ ساده، سریع، پف دار
فرماندار شهرستان شوشتر، برنامه‌های هفته دولت را اعلام کرد
حمزه سلیمانی بخشدار جدید شعیبیه شد
انفجار اسپری در خودرویی در تبریز حادثه ساز شد!
به بهانه تشبیه شهید رئیسی به امیر کبیر توسط رهبر معظم انقلاب؛ مروری بر نکات مشترک حکمرانی شهید رئیسی با امیرکبیر در یک نگاه +عکس
کوه های مریخی (دیولر بازاری ) سیوان، جاذبه طبیعی ناشناخته مرند
برخورد مرگبار روآ با نیسان وانت در محور تبریز ارومیه با 3 فوتی و 4 مصدوم
منتخب روز   
رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه