معرفی و بررسی خودروی سوزوکی فرانکس 2023

  پنجشنبه، 25 آبان 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی سوزوکی فرانکس 2023
شرکت ژاپنی سوزوکی از خودروی جدید فرانکس 2023 با پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربو رونمایی کرد. این خودرو می‌تواند به عنوان جانشین غیرمستقیم بالنو در برخی بازارها مطرح شود. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

شرکت سوزوکی به وعده خود مبنی بر معرفی سه شاسی‌­بلند جدید در نمایشگاه Auto Expo 2023 عمل کرد و در کنار کانسپت eVX و جیمنی چهار در، مدل جدید فرانکس - Fronx - را نیز رونمایی کرده است.هرچند سازنده از سوزوکی فرانکس به عنوان شاسی­‌بلند کوپه یاد کرده است، اما این خودرو چیزی نیست جزء نسخه کراس از مدل هاچ‌بک بالنو که سال گذشته مورد بروزرسانی قرار گرفت.

مشخصات فنی سوزوکی فرانکس 2023

سوزوکی فرانکس در مدل پایه به پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با 90 اسب­‌بخار قدرت و 113 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که به گیربکس 5 سرعته دستی یا AGS اتوماتیک متصل می­‌شود.اما پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوشارژ با 100 اسب­‌بخار قدرت و 148 نیوتن‌متر گشتاور به همراه ژنراتور استارتر هم برای سوزوکی فرانکس قابل سفارش است، که نیروی خود را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک به محور جلو ارسال می­‌کند. این پیشرانه قبلاً برای سوزوکی بالتو RS عرضه می­‌شد، که اکنون به دلیل استقبال کم مشتریان، از خط تولید کنار رفته است.

 سوزوکی فرانکس 2023

مشخصات کلی سوزوکی فرانکس 2023

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

هیبرید

حجم موتور

1.5 لیتر

1 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 16

3 / 12

تنفس موتور

تنفس طبیعی

توربوشارژر

قدرت

102 اسب بخار

99 اسب بخار

گشتاور

137 نیوتن.متر

147 نیوتن.متر

گیربکس

4 سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

13 ثانیه

سرعت

—–

مصرف سوخت

6 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور کوچک

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های سوزوکی فرانکس 2023

طول

3995 میلیمتر

عرض

1765 میلیمتر

ارتفاع

1550 میلیمتر

فاصله محورها

2520 میلیمتر

وزن خالص

—–

تعداد سرنشین

5 نفر

ظرفیت صندوق عقب

308 لیتر

حجم مخزن سوخت

37 لیتر

قطر رینگ

16 اینچ

آپشن ها و امکانات سوزوکی فرانکس 2023

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتوهلد

دارد

پدال شیفتر

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرمکن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری سوزوکی فرانکس 2023

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای سوزوکی فرانکس به ترتیب 3.995، 1.765، 1.55 و 2.52 متر اعلام شده، که نسبت به بالنو در تمام بخش‌ها به جزء فاصله محوری، با افزایش مواجه شده است.

علاوه بر قطعات پلاستیکی در نقاط مختلف و ریل سقفی، طراحی بسیاری نقاط دیگر همچون نمای جلو، شیشه­‌های عقب و ستون انتهایی مورد بازنگری قرار گرفته است. در تریم پایه چراغ‌های هالوژن و رینگ‌های 16 اینچی نصب شده است، که در مدل‌های گران‌تر با چراغ‌های LED و رینگ‌های 17 اینچ تعویض می‌­شود.

سوزوکی فرانکس 2023

طراحی داخلی سوزوکی فرانکس 2023

در فضای داخلی سوزوکی فرانکس شاهد طراحی مشابه با بالنو هستیم، با این تفاوت که روکش صندلی‌ها عوض شده و برخی جزئیات تزئینی هم تغییر کرده است. مواردی شامل شش کیسه هوا، دوربین 360 درجه، صفحه نمایش 9 اینچی، نمایشگر هداپ، سیستم صوتی Arkamys و غیره را می‌­توان با پرداخت مبلغ اضافه برای این خودرو سفارش داد.علیرغم افزایش ابعاد بدنه، حجم صندوق عقب نسبت به بالنو 10 واحد کاهش یافته و به 308 لیتر رسیده است.

 طراحی داخلی سوزوکی فرانکس 2023

سخن نهایی

سوزوکی تایید کرده است که فرانکس به بازارهای خارج از هند، از جمله آفریقا و آمریکای لاتین صادر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این مدل در اروپا عرضه خواهد شد یا خیر، جایی که می‌تواند شکاف بین ایگنیس و ویتارا را به عنوان یک محصول جدید در بخش پررونق شاسی بلندهای سگمنت B پر کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (290 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (178 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (123 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (53 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (33 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (23 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (20 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز