ماسک گوجه فرنگی برای سفیدی پوست و رفع کک و مک

  شنبه، 27 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
ماسک گوجه فرنگی برای سفیدی پوست و رفع کک و مک
ماسک صورت گوجه فرنگی قابلیت سفیدکنندگی و زیبایی عالی دارد که در چند دقیقه پوست را دگرگون می کند. در این مطلب چند مورد ماسک گوجه فرنگی برای شما همراهان ساعدنیوز ارائه شده است.

تهیه ماسک های خانگی از گذشته های دور متداول بوده است. برای تهیه این ماسک ها نیازی به استفاده از ترکیبات نایابی ندارید و تنها نکته استفاده از آن ها در این است که باید در طول زمان استفاده شوند و برای دیدن نتایج آن ها حتماً باید صبور باشید. گوجه فرنگی به دلیل برخورداری از انواع ویتامین و همین طور مواد مغذی دیگر یکی از در دسترس ترین و بهترین موادی است که می توانید با استفاده از آن و ترکیب آن با دیگر مواد، ماسک های سودمندی برای از بین بردن کک و مک های پوستی، جای جوش و آکنه و دیگر لک های پوستی و همین طور سفید کردن پوست صورت خود استفاده کنید. گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین A، C و E هم چنین آهن و پتاسیم است که همه این مواد مغذی به تغذیه پوست کمک می کند. به دلیل این خواص، می توانید صرف نظر از نوع پوستی که دارید، از ماسک صورت گوجه فرنگی برای کمک به پوست خود استفاده کنید. ماسک های خانگی زیادی برای منظورهای مختلف یا پیشگیری و درمان عوارض گوناگون پوستی وجود دارند ولی امروز می خواهیم درخصوص ماسک گوجه فرنگی صحبت کنیم تا پوستی سفیدتر و بدون کک و مک داشته باشیم.

تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ممکن است در ابتدا به دلیل اسیدیته گوجه فرنگی استفاده از آن روی صورت، باعث ایجاد سوزش یا خارش شود. در صورت تداوم این عوارض، ماسک را بشویید و دیگر از آن استفاده نکنید.

ماسک گوجه

ماسک گوجه فرنگی برای سفیدی پوست

ترکیبات ماسک گوجه فرنگی که به عنوان سفید کننده پوست به کار می رود، گوجه فرنگی و آرد برنج است، بنابراین موادی که برای شما ایجاد حساسیت کند در آن وجود ندارد. این ماسک را می توان به راحتی برای هر نوع پوستی استفاده کرد و نتایج مثبت آن را در کوتاه مدت شاهد بود. با این حال توجه داشته باشید که گوجه فرنگی می تواند در برخی از پوست ها ایجاد حساسیت کند، بنابراین باید پوست خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت بروز بثورات جلدی، استفاده از این ماسک را متوقف کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای سفیدی پوست

  • گوجه فرنگی: یک عدد
  • آرد برنج: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی برای سفید کردن پوست صورت

  • گوجه فرنگی را بشویید، رنده کنید یا آن را به قطعات کوچک برش دهید. هم چنین می توانید برای تهیه آب گوجه فرنگی، آن را فشار دهید.
  • آرد برنج را به آب گوجه فرنگی اضافه و مخلوط کنید تا به قوام برسد.

وقتی ترکیب حاصل به قوام رسید، ماسک گوجه فرنگی شما آماده است. می توانید این ماسک را به جز ناحیه دور چشم، به کل صورت خود بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت ده دقیقه روی پوست شما باقی بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید. با استفاده از ماسک گوجه فرنگی برای یک بار در هفته و به طور مرتب، رنگ پوست شما سفیدتر می شود.

ماسک گوجه فرنگی برای از بین بردن کک و مک

ماسک گوجه فرنگی برای از بین بردن لکه های پوستی دارای مواد خشک کننده یا چرب کننده پوست نیست، بنابراین برای انواع پوست مناسب است (مگر اینکه به گوجه حساسیت داشته باشید).

مواد لازم برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای از بین بردن کک و مک

  • گوجه فرنگی : یک عدد
  • خیار: یک عدد
  • آووکادو: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی به منظور رفع کک و مک صورت

  • گوجه فرنگی را بشویید و با چنگال له کنید. باید گوجه فرنگی به شکل پوره دربیاید.
  • خیار و آووکادو را رنده و بر اساس مقادیر فوق به گوجه فرنگی له شده اضافه کنید.

هر سه ماده را خوب مخلوط کنید. این ماسک را روی لک های پوستی خود بمالید. تقریباً ۲۰ دقیقه زمان برای تأثیرگذاری این ماسک روی لکه های پوستی کافی است. می توانید این ماسک را یک بار در هفته و به طور منظم برای درمان لکه های پوستی استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی برای پوست های مستعد آکنه

از آنجایی که بسیاری از لکه های پوستی به دلیل بروز جوش و آکنه به وجود می آیند، استفاده از ماسک گوجه فرنگی برای پیشگیری از جوش و آکنه نیز می تواند مفید باشد. همچنین چون در تهیه این ماسک از ماست استفاده شده است؛ پروبیوتیک ها و باکتری های طبیعی موجود در ماست به مبارزه با ارگانیسم های ایجاد کننده آکنه کمک کرده و شیوع آن ها را روی پوست شما کاهش می دهد.

ماسک گوجه

مواد لازم برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای پوست های مستعد آکنه

  • گوجه فرنگی : یک عدد
  • ماست یونانی ساده: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی برای پوست های مستعد آکنه

  • یک گوجه فرنگی متوسط را ​​بردارید و نصف کنید. قسمت داخلی را درآورید و در یک کاسه کوچک قرار دهید.
  • یک قاشق چای خوری ماست یونانی ساده را به آن اضافه کنید.

خوب مخلوط کنید تا مخلوط صورتی روشن شود. مخلوط را به صورت خود بمالید. بگذارید ماسک گوجه فرنگی و ماست به مدت ۱۰ دقیقه در همین حالت باقی بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر مخلوط بیش از حد روان است، کمی ماست به آن اضافه کنید.

ماسک لایه بردار گوجه فرنگی برای از بین بردن جای جوش و لک های پوستی

گوجه فرنگی های گوشتی برای تهیه این اسکراب بهترین انتخاب هستند زیرا بافت سفت تری دارند و بر اثر مالش روی پوست صورت، به سادگی از هم جدا نمی شود.

ماسک گوجه و نمک

مواد لازم برای تهیه ماسک لایه بردار گوجه فرنگی برای از بین بردن جای جوش و لک های پوستی

  • گوجه فرنگی: یک عدد
  • نمک یددار: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی برای از بین بردن جای جوش و لک های پوستی

  • یک گوجه فرنگی را به دو نیم کنید.
  • دو قاشق غذاخوری نمک یددار در یک بشقاب یا دستمال بریزید.

نیمه گوجه فرنگی را بردارید و کمی در دست خود فشار دهید تا بافت آن کمی نرم شود و آب بیندازد. سطح گوجه فرنگی را به مخلوط نمک آغشته کنید. گوجه فرنگی را برای چند دقیقه روی صورت خود بمالید و از نمک برای لایه برداری استفاده کنید. اجازه دهید مخلوط حاصله به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت شما بماند. صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

گوجه فرنگی را با قدرت زیادی روی پوست صورت مالش ندهید تا پوست شما تحریک نشود. از این ماسک لایه بردار به صورت ماهی یک بار استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (555 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان