دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

ماسک موز، ماست و روغن زیتون برای مو 

سه شنبه، 22 مهر 1399
میزان رشد و تقویت موی هر انسانی تا حد زیادی به وضعیت بدنی آنها بستگی دارد. موها تاثیر مستقیمی بر زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس افراد دارند. به همین دلیل باید توجه زیادی به نگهداری و تقویت از موها شود تا دچار ریزش نشوند

میزان رشد و تقویت موی هر انسانی تا حد زیادی به وضعیت بدنی آنها بستگی دارد. موها تاثیر مستقیمی بر زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس افراد دارند. به همین دلیل باید توجه زیادی به نگهداری و تقویت از موها شود تا دچار ریزش نشوند. امروزه شاهد تبلیغات بسیار گسترده ای هستیم که شرکت های مختلفی محصولات متنوعی را به منظور تقویت و مراقبت از مو عرضه می کنند که این ها چیزی جز تبلیغات نیستند و تاثیری در تقویت و رشد موها نخواهند داشت. استفاده از موادی، مانند؛ انواع واکس ها، اسپری ها، رنگ موها و… از عواملی هستند که به شدت موها را تضعیف کرده و رشد آنها را کمتر می کنند. علاوه بر استفاده از این مواد مصرف مواد غذایی که هیچ گونه مواد مغذی در آنها وجود ندارد و تنها افراد را دچار سیری کاذب می کنند، تاثیر مستقیمی در کند شدن رشد موها و در نتیجه ریزش آنها خواهند داشت.
مصرف سیگار و دیگر دخانیت نه تنها سیستم تنفسی افراد را با مشکل مواجه می کند، بلکه باعث اختلال در روند رشد موها و پرپشت شدن آنها می شود. برای جلوگیری از ریزش مو انجام روش هایی که در تقویت مو موثر هستند و می توانند رشد موها را افزایش دهند، بهترین گزینه و راه حل برای داشتن مویی سالم و پرپشت است.

موز و ماست

مواردی که نیاز دارید:

یک دوم از یک موز رسیده یک قاشق غذا خوری ماست سه قاشق غذا خوری عسل یک قاشق غذا خوری آب لیمو

مدت زمان: ۳۰ دقیقه

روش آماده سازی:

۱- در یک کاسه، موز را پوره کنید تا کاملا نرم شود و توده ای وجود نداشته باشد. ۲- به موزهای پوره شده باقی مواد را اضافه کنید و خوب با هم میکس کنید تا نرم شوند. ۳- ترکیب را از ریشه تا بالای موها بمالید تا زمانی که کاملا موها را فرا بگیرد. ۴- موها را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه آغشته به ماسک نگه دارید. ۵- با شامپو بشویید. هر چند وقت استفاده کنیم: می توانید این کار را دوبار در هفته تکرار کنید. چرا این ماسک تاثیر گذار است: این ماسک فوق العاده آب رسان، مغذی و همچنین دارای ترکیبات تمیز کننده پوست کف سر است. کمک می کند پوست کف سر و موی سرتان سالم بماند.

ماست و روغن زیتون

مواردی که نیاز دارید:

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون یک فنجان ماست یک قاشق غذا خوری آب لیمو دو فنجان آب

مدت زمان: ۲۰ دقیقه

روش آماده سازی:

۱- روغن و ماست را در یک کاسه ترکیب کنید و کنار بگذارید. ۲- آب لیمو و آب را پارچ ترکیب کنید. ۳- موهای خود را با شامپو بشویید و آب اضافی را از آن بگیرید. ۴- ماسک ماست و روغن را به موهای مرطوب خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. ۵- ماسک را با آب سرد یا ولرم بشویید. ۶- سپس موها را با ترکیب آب و آبلیمو بشویید. هر چند وقت استفاده کنیم: می توانید دو بار در هفته این کار را انجام دهید. چرا این ماسک تاثیر گذار است: سالم نگه داشتن مو و پرهیز از شکستگی آن، برای رشد موها ضروری است. این ماسک موهای شما را نرم نگه می دارد و باعث می شود راحت تر بتوانید حالتشان دهید. شستشو با آب و آبلیمو نیز pH پوست کف سر را متعادل می کند و به درخشندگی موها کمک می کند.

نکات دیگر

گیاه بابا آدم

این ماده که سرشار از ترکیبات و مواد اسید های چرب و ترکیبات فیتوسترول است می تواند با تحریک پوست کف سر و ممانعت از ریزش موها به تقویت و رشد موها کمک کند. این ماده طبیعی و گیاهی به لطف داشتن این دو ترکیب مفید می تواند به رشد موهای جدید کمک کند. بوردوک (بابا آدم) را می توان در بسیاری از ترکیبات مراقبتی مو به عنوان ماده ای برای ترمیم مو مشاهده کرد. مطالعات صورت گرفته همچنین نشان می دهد که اسید های چربی که در این گیاه وجود دارد می تواند به عنوان ماده ای برای درمان پسوریازیس نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

گزنه

این ماده از تولید بیش از حد ماده دی هیدروتستوسترون یا همان DHT که عاملی برای ریزش موها است جلوگیری می کند. این ماده ممکن است به رشد مجدد موها کمکی نکند اما باعث توقف ریزش مو می شود در حالی که به حفظ تعادل بین هورمون های موثر در رشد موها کمک می کند. گزنه همچنین دارای خواص ضد باکتریایی فوق العاده ای است. مطالعات نشان می دهد که وجود این خاصیت در این ترکیب گیاهی و طبیعی ممکن است مربوط به وجود موادی چون لکتین، آگلوتینین و دیگر ترکیبات فعال موجود در گیاه مربوط شود.

جینسینگ

از دیگر ترکیبات گیاهی و طبیعی که به وفور در محصولات و تولیدات مراقبتی مو یافت می شود جینسینگ است. این ماده نیز به این عنوان شناخته شده است که جریان خون مورد نیاز برای رشد موها را افزایش می دهد. علاوه بر این می تواند باعث استقامت موها شده که همین امر به نوبه خود در حفظ مو موثر است. مطالعات صورت گرفته روی عصاره جینسینگ نشان می دهد که مواد موجود در این ترکیب تاثیر بسیار مثبتی را روی بازیابی فولیکول های مو دارد.

گیاه نخل اره ای یا سا پالمتو

این ترکیب طبیعی و گیاهی نیز درست مانند گزنه به حفظ تعادل هورمونی موها کمک کرده و از آن جایی که عدم تعادل هورمونی می تواند سد راه رشد موها باشد، از این طریق به رشد و تقویت مو کمک می کند. در واقع می توان گفت که با ترکیب این دو گیاه و استفاده همزمان آن ها می توانید نتایج بهتری را در رشد و تقویت مو دریافت کنید. تاثیر دیگری که این ماده طبیعی دارد، تاثیر بازدارندگی آن روی دی هیدروتستوسترون یا DHT است. این ماده می تواند گیرنده های DHT را مهار کرده و از این طریق باعث شکسته شدن این ترکیب قوی شده تا در نهایت تاثیر نامطلوب آن روی رشد موها را مهار کند.



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟