دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / قبل از بارداری /

مصرف داروهای ضد حساسیت و آلرژی در دوران شیردهی 

دوشنبه، 07 مرداد 1398
داروهایی وجود دارد که ویژه آلرژی بوده و می‌توان از آنها در دورانی که به نوزاد شیر داده می‌شود استفاده کرد، بی‎‌آنکه جای هیچگونه نگرانی درخصوص تبعات منفی احتمالی آنها وجود داشته باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، آلرژی از آن دسته بیماری هایی محسوب می شود که ممکن است به سراغ هر انسانی بیاید. با این حال وقتی درباره این بیماری در مادرانی که به تازگی نوزادی به دنیا آورده و از شیر خود به او می دهند صحبت می کنیم باید با دقت و وسواس بیشتری به این موضوع پرداخته و حساسیت ها و نگرانی این دسته از مادران را درک و رفع کرد.

«کارل وینر» متخصص بیماری های زنان و زایمان دراین باره می گوید: بله، داروهایی وجود دارد که ویژه آلرژی بوده و می توان از آنها در دورانی که به نوزاد شیر داده می شود استفاده کرد، بی آنکه جای هیچگونه نگرانی درخصوص تبعات منفی احتمالی آنها وجود داشته باشد.

با این حال توصیه می شود که به نکاتی مهم توجه شود. در داروهایی که قرار است مصرف کنید دقت کنید چون ممکن است حاوی داروهای دیگری هم باشد. برای اینکه احتمال تبعات منفی چنین داروهایی برای نوزاد به حداقل برسد توصیه می شود با توجه به اطلاعاتی که بر روی بدنه آن درج شده از مصرف داروهایی که بیش از یک هدف دارویی برایشان تعریف شده اجتناب کنید. بدین ترتیب کمک زیادی به حفظ سلامتی نوزاد خود خواهید کرد.

به طور کلی آنتی هیستامین ها که آلرژی را تا حدی تسکین می دهند به عنوان دارویی در نظر گرفته می شود که مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که نسل اول آنتی هیستامین ها نظیر «دیپن هیدرامین» و «کلورفینرامین» همان قدر که مادر را آرام می کند، برای نوزاد نیز تسکین بخش است که این نکته را نباید از ذهن دور نگاه داشت. اما نسل دوم و سوم این دارو نظیر «لوراتادین» و «فکسوفنادین» نسبت به نسل اول اثیر تسکین دهنده به مراتب کمتری دارند.

به همین دلیل باید پیش از مصرف حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت شود تا خطری سلامت نوزاد را تهدید نکند.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان