مضرات خوابیدن با آرایش برای پوست صورت

  شنبه، 12 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
مضرات خوابیدن با آرایش برای پوست صورت
خوابیدن با آرایش بسیار برای پوست ضرر دارد زیرا وقتی آرایش روی پوست بماند موجب کدر شدن پوست صورت می شود.

لازم نیست حتما متخصص پوست باشید تا درک کنید که وقتی با آرایش می خوابید چه عواقب وحشتناکی دارد. شاید فکر کنید، الان خسته هستم، دیگر دیروقت است و ...، حالا چه می شود یک بار بدون اینکه صورتم را تمیز کنم بخوابم؟ واقعیت این است که خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید در حق پوست تان ظلم می کنید. رفتن به رختخواب بدون پاک کردن آرایش و شستن صورت، چیزی است که می تواند اثرات واقعا زیان آوری داشته باشد.
خوابیدن با آرایش، قاتل منافذ پوست شماست. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عناصری چون سیلیکون هستند که منافذ پوست را مسدود می کند.وقتی حفره ها و منافذ پوست بسته می شوند، پوست تان پُر از چاله و چوله خواهد شد! اگر مستعد آکنه هم باشید، حتی می تواند موجب بروز جوش و آکنه هم بشود. در واقع شما با غافل شدن از پاکسازی پوست تان از هر گونه آرایش، خیلی خوب می توانید به پوست تان ضرر برسانید!

پوست ما همیشه در حال فعالیت است، درست مانند قلب که هرگز از تپش بازنمی ایستد. پوست ما هم مانند اندام های درونی بدن، همیشه در حال کار و فعالیت است. پوست از آب، پروتئین، لیپید و مواد معدنی و شیمیایی گوناگون ساخته شده است. ضمنا پوست، پُر از منافذ است که به ما اجازه ی عرق کردن و ترشح چربی می دهد که یک نرم کننده ی طبیعی بوده و پوست را مرطوب کرده و سلول های مرده و سایر آلاینده ها را از پوست جدا می کند.وقتی شما آرایش می کنید، حفره ها را می بندید و مانع ترشح چربی می شوید که می تواند به مرور زمان باعق بزرگ تر شدن منافذ و بروز آکنه و جوش بشود. فشار مکانیکی صورت بر روی بالش هم می تواند مواد آرایشی را وارد فولیکول های مو کند و منجر به بسته شدن منافذ شود. وقتی این پیامدها را بدانید، دیگر چند دقیقه دیرتر خوابیدن و تمیز کردن صورت و استفاده از یک کرم شب مناسب دیگر دردسر به نظر نخواهد رسید، اینطور نیست؟

مضرات خوابیدن با آرایش برای پوست صورت

1. پوست خشک و حساس

هیدراتاسیون یا آب رسانی طبیعی پوست شما در طول شب به عنوان بخشی از ریتم طبیعی بدن کاهش می یابد. هنگامی که پوست دارای آرایش باشد، دیگر نمی تواند همان مقدار کم آبرسانی را هم انجام دهد و در نتیجه پوست شما خشک و حساس می شود.

2. پوست خسته و کدر

خوابیدن با آرایش باعث می شود که پوست صورت نتواند سلول های مرده را از بین برده و سلول های جدید را جایگزین آن کند (روند بازسازی پوست مختل می شود)، در نتیجه این سلول های مرده بر روی هم انباشته می شوند و پوست خسته و کدر به نظر می رسد.

3. آکنه و جوش صورت

گفته می شود که خوابید با آرایش، خطر ابتلا به آکنه و جوش صورت را افزایش می دهد؛هنگامی که آرایش پوست صورت خود را تمیز نکنید، همه ی آلودگی ها، چربی ها و عرق هایی که در طول روز بر روی پوست جمع شده اند باقی می مانند، منافذ آن را مسدود کرده و در نتیجه پوست صورت نمی تواند به درستی تنفس کند و دچار آکنه و جوش می شود.

4. پیری و چروک پوست صورت

شاید تعجب کنید اما جالب است بدانید که خوابیدن با آرایش باعث پیری زودرس پوست صورت می شود؛خوابیدن با آرایش باعث خشکی پوست صورت و تجمع سلول های مرده بر روی هم شده، پوست نمی تواند به درستی تنفس کند و در نتیجه چین و چروک ها در پوست صورت و دور چشم ایجاد می شوند.علاوه بر این آرایش صورت منجر به بیشتر شدن رادیکال های آزاد پوست می شود که بر روی تولید کلاژن اثر گذاشته و باعث افزایش چین و چروک پوست صورت می شوند.

5. ریزش مژه و ابرو

یک متخصص پوست و زیبایی می گوید که مو های مژه و ابرو بسیار حساس هستند، بنابراین اگر آرایش چشم (ریمل، سایه و خط چشم) و آرایش ابرو را قبل از خواب پاک نکنید، بیشتر شکسته شده و ریزش آن ها افزایش پیدا می کند.

6. انسداد غدد اشکی چشم

آرایش باقی مانده بر روی چشم ها، فولیکول های مو و غدد اشکی پلک ها را مسدود کرده و در نتیجه خطر ابتلا به خشکی چشم را افزایش می دهد.

7. عفونت چشم

مطالعات نشان می دهد که آرایش چشم ها را هر شب قبل از خواب پاک نکنید، احتمال قرمزی، سوزش و خارش و همچنین ابتلا به عفونت چشم افزایش پیدا می کند.یک متخصص پوست و زیبایی گفته که خوابیدن با آرایش، باعث التهاب ملتحمه چشم شده و خطر ابتلا به کوری را افزایش می دهد.

در اینجا چند نکته برای کمک به مراقبت از پوست را به شما پیشنهاد می کنیم:

اگر زمان کافی دارید و خسته نیستید ، از پاک کننده و ریموور آرایش استفاده کنید تا آرایش تان را پاک کنید. صورت خود را زیاد ماساژ ندهید زیرا اینکار می تواند منجر به سوزش و کرخت شدن پوست شود، فقط به آرامی ماساژ دهید و پاک کنید. صورت خود را بعد از آن با شوینده ی صورت بشویید و این پروسه را با یک مرطوب کننده تکمیل کنید تا پوستتان نرم و لطیف شود.اگر پوست حساسی دارید ، می توانید آرایش خود را با استفاده از میسلارواتر و پد پنبه ای پاک کنید.اگر روز طولانی داشته اید و خسته شده اید ، از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده کنید. حتی می توانید آرایشتان را زمانی که در رخت خواب هستید پاک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود