مزایا و امکانات خودروی بی ام و X3

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی بی ام و X3
مزایای بی ام و X3 باعث می‌شود که بتوانیم این کراس‌اوور آلمانی را خودرویی بسیار کامل، زیبا، اسپرت، کاربردی و قدرتمند بدانیم. درمجموع بی ام و ایکس 3 نیوفیس به‌راحتی می‌تواند تمامی انتظاراتی که از یک خودروی آلمانی دارید را برآورده کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ب ام و - BMW - یک شرکت خودروساز آلمانی است، که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان به شمار می آید.

این شرکت در ابتدا به عنوان یک کارخانهٔ تولید موتور هواپیما تأسیس شد و با پایان جنگ جهانی اول مجبور شد که بخش تولید موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتورسیکلت می ساخت و با برداشته شدن تحریم ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد.

بِ اِم وِ در سال ۱۹۹۴ گروه انگلیسی روور، شامل برندهای تولیدی روور، لندروور و ام جی را خریداری کرد اما پس از شش سال زیاندهی شدید در سال ۲۰۰۰ تصمیم به فروش آن گرفت، در آن سال تولید خودرو با برند روور برای همیشه به پایان رسید، ام جی به چینی ها و لندروور به شرکت فورد فروخته شد؛ ولی بِ اِم وِ در مقابل، حقوق مربوط به مینی و رولزرویس را به دست آورد و هم اکنون مالک شرکت های رولز-رویس و مینی است.

ب ام و در حال حاضر در کشورهای آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا کارخانه تولید اتومبیل دارد.

موتورهای ساخته شده توسط بِ اِم وِ با اختلافی فاحش مجموعاً دارندهٔ بیشترین عنوان موتور سال در رقابت معتبر بین المللی موتور سال می باشند.

مزیت اول قوای فنی قابل توجه

بی ام و X3 برخلاف رقیبانی همچون لکسوس RX350 و هوندا CRV که از موتورهای تنفس طبیعی پرحجم استفاده می کنند، به یک موتور کوچک ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده است. مزیت موتورهای توربوشارژردار، قدرت بالا و مصرف سوخت کمتر در مقایسه با نمونه های حجیم و تنفس طبیعی است.

موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر بی ام و X3، توانایی تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور ایکس 3 برای اینکه بتواند این کراس اوور ۱۷۲۰ کیلوگرمی را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند، به زمانی در حدود ۶.۷ ثانیه نیاز دارد که نشان دهنده چالاکی بالای این خودرو است. در برابر چنین توانایی حرکتی شایانی، این موتور قدرتمند اشتیاق بسیار پایینی هم به مصرف بنزین دارد، به طوری که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷.۳ لیتر بنزین را در سیکل ترکیبی مصرف می کند.

حال این موتور قدرتمند را در کنار گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان و سیستم چهارچرخ محرک xDrive قرار دهید تا ببینید X3 چقدر توانایی های فنی بالایی دارد. این خودرو در پیچ ها می تواند پابه پای بهترین خودروهای سواری حرکت کند و هندلینگی فراتر از یک خودروی شاسی بلند را از خود ارائه دهد.

تصویر
طراحی ظاهری بی ام و X3

مزیت دوم راحتی و کاربردی بودن

بی ام و در تولید نسل دوم X3 تنها به توانایی های حرکتی که شاخصه اصلی محصولات این شرکت هستند بسنده نکرده، بلکه روی کاربردی بودن و چندمنظوره بودن این خودرو نیز تأکید فراوانی داشته است. بی ام و X3 نسل دوم به همان اندازه که خودرویی سریع و اسپرت محسوب می شود، برای انجام سفرهای خانوادگی نیز کارآمد به نظر می رسد.

فضای داخلی این خودرو کاملا مناسب است و صندلی های آن راحتی قابل قبولی دارند. به خصوص در قسمت جلو، انواع تنظیمات موجود است و سرنشینان می توانند از گرمکن صندلی نیز لذت ببرند. صندوق این خودرو نیز بزرگ است و قلاب هایی برای مهار کردن وسایل در کف آن دیده می شود.

در جاهای مختلف کابین نیز فضاهایی برای قرار دادن اشیاء وجود دارد و همین مسئله می تواند به عنوان یک مزیت برای این خودرو ثبت شود. کاربردی بودن X3 تنها محدود به فضای داخلی نیست؛ ارتفاع کف این خودرو از سطح زمین به گونه ای است که کم تر جای نگرانی دارد و دید راننده به اطراف نیز بسیار خوب است. اگر نسخه ای که خریداری می کنید به سیستم تعلیق Adaptive هم مجهز باشد، می توانید با تغییر حالت های رانندگی، نرمی سیستم تعلیق را نیز تنظیم کنید.

تصویر
طراحی داخلی بی ام و X3

مزیت سوم امکانات فراوان

از نظر امکانات رفاهی، بی ام و X3 قطعا به پای محصولات لکسوس نمی رسد، اما همچنان آپشن های بسیار مناسبی دارد. از امکانات رفاهی کابین این خودرو می توان به سقف پانوراما، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی های جلو، صندوق عقب برقی از نوع هوشمند، شیفترهای پشت فرمان، سیستم صوتی حرفه ای هارمن کاردون، ترمز پارک برقی، هدآپ دیسپلی، سنسور نور و باران، حافظه صندلی راننده، سیستم اتوپارک، کروز کنترل هوشمند، چراغ شور، چراغ های LED، گرمکن فرمان، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار دو منطقه ای و پرده جانبی عقب اشاره کرد. به این ترتیب می توان X3 را از مجهزترین خودروهای روز بازار دانست.

مزیت چهارم، ایمنی بالا

بی ام و X3 نسل دوم موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP شده است. این خودرو برای دستیابی به این سطح از امنیت، به انبوهی از تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال مجهز شده است. از تجهیزات ایمنی بی ام و X3 می توان به ۶ عدد ایربگ، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، پشت سری های فعال، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، سنسورهای جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری، رادار تصادف جلو، رادار تابلو خوان، سنسور فشار باد تایر، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و سیستم کنترل سرعت در سرازیری اشاره کرد.

مزیت چهارم سیستم چهارچرخ محرک xDrive

تقریباً همه رقبای بی ام و X3 به سیستم چهارچرخ محرک مجهز هستند، اما هیچ یک از این سیستم ها به پای سیستم چهارچرخ محرک اختصاصی BMW موسوم به xDrive نمی رسند. سیستم xDrive بی ام و بسیار هوشمند و کارآمد است، به طوری که اجازه کم ترین هرزگردی را به چرخ ها نمی دهد و با پاسخ دهی بسیار سریع از هرزگردی چرخ ها جلوگیری می کند.

همچنین برای بهبود هندلینگ خودرو، این سیستم در بیشتر مواقع نیروی بیشتری را به محور عقب روانه می کند و تنها درصورت نیاز می توان با قفل کردن دیفرانسیل مرکزی، نیروی موتور را به طور مساوی بین چرخ های جلو و عقب تقسیم کرد. سیستم xDrive سنسورها، سیستم ترمز و دیفرانسیل خودرو را کاملا تحت فرمان خود قرار می دهد تا درنهایت بهترین پایداری و هندلینگ برای ایکس 3 فراهم شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (610 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان