مزایا و امکانات خودروی سایپا کوییک

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی سایپا کوییک
کوییک توانسته است با تکیه‌بر ظاهر نوین و امکانات رنگارنگ خود مشتریان فراوانی را برای خود دست‌وپا کند. امید است با واگذاری مسئولیت تولید کوییک R به پارس‌خودرو و اعتماد بیشتر مشتریان به این خودروساز باسابقه، تیراژ کوییک افزایش پیداکرده و قیمت آن نیز در بازار تعدیل شود تا مشتریان بیشتری شانس خرید این هاچبک ایرانیزه را داشته باشند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کوییک یک هاچبک ساخت سایپا است که در اسفندماه سال 1395 با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و علی لاریجانی رئیس مجلس شواری اسلامی رونمایی شد تا به عنوان یک خودرو کاملا ایرانی وارد بازار شود.

سایپا زمانی در حدود ا سال و نیم برای تحویل خودروهای کوییک به مشتریان صرف کرد در حالی که مطرح ترین خودروسازان جهان برای عرضه بهترین خودروهای دنیا نهایتا چند ماه مشتریان را منتظر نگه می دارند. به هر حال سایپا کوییک اکنون به دست مشتریان رسیده و پا در خیابان های کشور گذاشته است.

سایپا کوییک از همان موتور به کار رفته در ساینا و تیبا استفاده می کند که 1.5 لیتر حجم دارد و می تواند 87 اسب بخار قدرت تولید کند. کوییک در دو مدل با جعبه دنده های دستی و اتوماتیک CVT عرضه می شود.

مزایای سایپا کوییک

سایپا کوییک در بازار با خودروهای باسابقه ای همچون پژو 206 تیپ 5 رقابت می کند. پژو 206 از ابتدای دهه 80 تاکنون توسط ایران خودرو به بازار عرضه می شود و در تمامی این دوران، تولید آن بدون ایجاد هیچ گونه تغییری ادامه داشته است.

به همین دلیل ممکن است کوییک بتواند با ظاهر جدید و امکانات رنگارنگ خود در مقابل شیر قدیمی ایران خودرو حرف هایی برای گفتن داشته باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی مزایای سایپا کوییک بپردازیم؛ از شما دعوت می کنیم برای اطلاع از ویژگی های این هاچ بک جذاب تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مزیت اول، طراحی جدید

طراحی جدید اولین گزینه از ” مزایای سایپا کوییک ” است. خودروسازان ایرانی به تولید محصولات از مد افتاده عادت دارند و همین مسئله موجب شده است تا بازار خودرو کشور از خودروهای قدیمی با طراحی کسل کننده اشباع شود. یکی از پیامدهای چنین مشکلی این است که به محض ورود خودروهای جدید تقاضای فراوانی پیرامون آن شکل می گیرد. حتی برای برخی از مشتریان ایرانی مهم نیست خودرو جدید چه مشخصاتی دارد و یا با چه قیمتی عرضه می شود، بلکه تنها جدید بودن آن برای این افراد کفایت می کند!

یکی از مزایای سایپا کوییک، طراحی بروز این خودرو در مقایسه با هاچبک های کهنه کاری نظیر ام وی ام 110، پراید 111، پژو 206 و… است. در چند سال اخیر سگمنت هاچ بک کراس طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است، به همین دلیل تمامی سازندگان داخلی سعی دارند حداقل یک هاچبک کراس را در سبد محصولات خود داشته باشند. سایپا نیز با افزودن قطعاتی همچون دیفیوزر، ریل سقفی و محافظ های پلاستیکی ظاهر کوییک را شبیه به یک هاچبک کراس درآورده است که برای بسیاری از افراد جذاب و منحصربه فرد به نظر می رسد.

تصویر
طراحی ظاهری سایپا کوییک

مزیت دوم، امکانات رفاهی متنوع

از ابتدای دهه نود خورشیدی و با هجوم همه جانبه خودروهای رنگارنگ چینی به بازار داخلی، سلیقه مشتریان ایرانی تغییر کرده است و دیگر نمی توان آن ها را با امکاناتی همچون شیشه بالابر برقی، چراغ مه شکن یا صندوق پران راضی نگه داشت. مشتریان ایرانی اکنون آپشن پسند شده اند و خودروسازان داخلی نیز ناچار هستند در کنار محصولات قدیمی خود، نسبت به عرضه خودروهای آپشنال اقدام کنند.

حاصل چنین تفکری را می توان در سایپا کوییک مشاهده کرد. سایپا سطح مناسبی از امکانات را برای این هاچبک جدید در نظر گرفته که این موضوع به یکی از مزایای کوییک تبدیل شده است. برخورداری از گیربکس اتوماتیک، نمایشگر هفت اینچی، فرمان D-Cut به همراه دکمه های کنترلی، سنسور دنده عقب، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها به همراه سیستم ورود و استارت بدون کلید برخی از امکانات رفاهی کوییک را تشکیل می دهند که در حد رقبای چینی برآورد می شود.

با نگاهی کوتاه به لیست تجهیزات رفاهی این خودرو به راحتی می توان دریافت که نسخه فول سایپا کوییک در این بخش نسبت به پژو 206 تیپ 5 و سایر خودروهای هم رده برتری های فراوانی دارد. همچنین کابین کوییک نیز نسبت به پژو 206 از طراحی به روزتری برخوردار بوده و از تریم دورنگ بهره می برد، درحالی که کابین پژو 206 تیپ 5 این روزها ساده تر از گذشته به نظر می رسد.

تصویر
طراحی داخلی سایپا کوییک

مزیت سوم، مجهز بودن به گیربکس اتوماتیک

همگام با افزایش جمعیت شهرهای بزرگ کشور و سنگین شدن ترافیک خیابان ها، استفاده از خودروهای اتوماتیک در کشورهای پرازدحامی مانند ایران روزبه روز افزایش پیدا می کند. چینی ها به خوبی این نیاز را درک کرده خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک را به بازار کشورمان عرضه کرده اند. طی سال های گذشته بازار این محصولات آن قدر داغ شده است که خودروسازان داخلی نیز وسوسه شدند تا خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک را به بازار عرضه کنند. در حال حاضر پس از خروج اغلب شرکای خارجی از ایران، بازار خودروهای اتوماتیک میان رده و ارزان قیمت کشور در انحصار خودروسازان وطنی قرار دارد.

در حال حاضر کوییک یکی از ارزان ترین خودروهای اتوماتیک بازار است و بهترین گزینه برای مشتریانی محسوب می شود که برای رفت وآمدهای روزمره خود به دنبال یک خودرو اتوماتیک ارزان قیمت هستند. با اعمال مجدد تحریم ها علیه خودروسازان، تولید بهترین تیپ کوییک موسوم به کوییک اتوماتیک فول پلاس با مشکل مواجه شد و قیمت آن نیز در بازار افزایش یافت. بااین حال همچنان کوییک اتوماتیک ارزان تر از خودروهایی همچون پژو 207 اتوماتیک است و گزینه مطلوبی برای مصرف کننده ایرانی محسوب می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (295 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (145 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (67 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (15 نظر)
تیتر امروز   
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟