مزایا و امکانات خودروی سمند ef7

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی سمند ef7
سمند یک سدان متوسط خانوادگی با قیمت مناسب است که از مزایای آن می‌توان به کابین جادار، تجهیزات کافی، طراحی بدنه قابل قبول، پیشرانه قوی و خدمات پس از فروش خوب اشاره کرد. سمند ef7 ارزش خرید بالایی دارد. مصرف سوخت آن هم پایین است که در شرایط فعلی می‌توان به آن به چشم یک مزیت نگاه کرد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ایران خودرو سمند ال ایکس ای اف سون – IKCO Samand LX EF7 اولین خودروی تولید ملی محسوب می شود. که قرار بود خودرویی جایگزین برای پیکان باشد در سال 1381 عرضه شد که البته به دلیل هزینه ی زیاد طراحی و تولید این هدف محقق نشد و قیمت سمند بالاتر رفت. سمند ال ایکس در سال 83، با تغییرات ظاهری سطحی اعمال شده عرضه شد. در سال 1389 سیستم عیب یاب خودکار ( مولتی پلکس ) نیز بر روی این خودرو قرار گرفت و انتخاب موتور EF7 ( موتور قبلی XU7 ) نیز برای این محصول میسر شد.سمند ال ایکس مواردی همچون ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، رینگ آلومینیومی، امکان تنظیم برقی صندلی های جلو، سنسور هشدار دهنده عقب و صندوق پران الکتریکی را بیش از سمند معمولی دارد.

تصویر
طراحی ظاهری سمند ef7

موتور ملی ef7

در اولین بخش از مقاله ” مزایای سمند ef7 ” به بررسی موتور این خودرو می پردازیم؛ موتور ef7 یا موتور ملی، محصول کمپانی ایران خودرو و حاصل همکاری این شرکت با مرکز تحقیقات موتور آلمان(F.E.V) است. موتور ef7 بر پایه سوخت گاز طبیعی ساخته شده، اما قابلیت کار با سوخت بنزین را هم دارد. نسخه دوگانه سوز این موتور با سوخت گاز روشن می شود، اما در صورت اتمام هر یک از دو سوخت، عملیات تعویض سوخت را به صورت خودکار و بدون دخالت راننده انجام می دهد. ef7 در لیست موتورهای گازسوز دنیا در بین سه موتور برتر جای گرفته است.

سمند ef7
حجم موتور(cc) 1645
حداکثر توان موتور(hp) 133 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه(بنزین)
حداكثر گشتاور(Nm) 155 نیوتن متر در(4500-3500) دور در دقیقه(بنزین(
نسبت تراكم 11
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اكتان 95
سیستم انژكتوری پاشش الكترونیكی چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگی یورو 4 بهینه
حداکثر سرعت(km/h) 200
شتاب صفر تا 100(ثانیه) 12
سیستم انتقال قدرت 5 دنده دستی(BE3)
مصرف سوخت(در 100 كیلومتر) خارج شهر(لیتر) 5/9
مصرف سوخت(در 100 كیلومتر) ترکیبی(لیتر) 7/54

مزایای موتور ef7 سمند

توان و گشتاور بالا

مزیت موتور ملی که در ساخت سمند ef7 به کار رفته، این است که با ثابت نگه داشتن حجم موتور و مصرف سوخت، توان و گشتاور بالاتری نسبت به موتورهای بنزینی تولید می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه است که در این رنج قیمت راضی کننده است.

تعویض خودکار سوخت در نسخه دوگانه سوز

نسخه دوگانه سوز این موتور چهار سیلندر شانزده سوپاپ، در سردترین روزهای سال هم بدون دردسر روشن می شود، چرا که کارکرد آن به سوخت بنزین بستگی ندارد. اما در صورت خالی شدن مخزن گاز، به صورت خودکار سوخت موتور از بنزین تامین می شود.

تصویر
طراحی داخلی سمند ef7

سیستم نشتی یاب هوشمند گاز

سمند ef7 به نشتی یاب هوشمند برای گاز مجهز است. در صورت بروز نشتی گاز حتی قبل از ورود گاز به کابین، چراغ Check Engine روشن می شود و راننده را از بروز نشتی باخبر می کند.

امکانات قابل قبول

استراتژی ایران خودرو در تولید خودروی ملی، حفظ قیمت بوده است. به همین دلیل از برخی از امکانات لوکس در ساخت آن صرف نظر کرده است. اما در مجموع می توان گفت امکانات این خودرو قابل قبول و راضی کننده است. سمند ef7 در ابتدا فقط با یک ایربگ تولید می شد، اما در ادامه به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز شد. تنظیم برقی پشتی صندلی های جلو، تنظیم برقی آیینه های جانبی با حسگر دماسنج، آنتن اکتیو و چراغ مه شکن جلو از دیگر امکانات این خودرو است.

طراحی ظاهری

سمند بر پایه پلتفرم پژو 405 طراحی شده است. اما بدنه آن نسبت به پژو 405 آیرودینامیک بهتری دارد. اگرچه این خودرو طی 17 سال تولید تغییرات محدودی را تجربه کرده، اما پلتفرم اصلی آن به همان صورت اولیه حفظ شده است. نمی توان انکار کرد که طراحی ظاهری سمند ef7 در مقایسه با خودروهای وارداتی حرفی برای گفتن ندارد. اما در مقایسه با محصولات وطنی مشابه، وضعیت بسیار بهتری دارد. اگرچه سمند در سال 1381 با رعایت محافظه کاری طراحی شده و جذابیت خاصی ندارد، اما در زمان خود یکی از بهترین های بازار خودرو محسوب می شد.

کابین جادار

یکی از مزایای سمند ef7 کابین راحت و جادار آن است. صندلی های این خودرو برای سواری های طولانی بسیار راحت هستند. به علاوه در صندلی عقب دارای فضای کافی برای سه نفر هستند. فضای پای سرنشینان عقب مناسب است و برای افراد قدبلند مشکلی وجود نخواهد داشت. صندلی راننده، هم به تنظیم برقی پشتی و تنظیم اهرمی ارتفاع مجهز است. صندوق عقب آن 500 لیتر ظرفیت دارد.

سواری راحت

سیستم تعلیق سمند بسیار نرم است و ناهمواری های جاده را به کابین منتقل نمی کند. این خودرو هم در جاده ها و خیابان های شهری و هم در جاده های بین شهری بسیار خوب عمل می کند. به علاوه در پیچ های تند فرمان پذیری و پایداری خوبی دارد. همه این عوامل سمند ef7 را به یک خودروی مناسب سفر تبدیل کرده است.

ایمنی بالا

در بین خودروهای تولید داخل، سمند به ایمنی بالا معروف است. استحکام بالای بدنه این خودرو همواره زبانزد خاص و عام بوده است! سمند ef7 به ترمز ضد قفل(ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز(EBD)، ترمز جلوی دیسکی، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ضدسرقت(ایموبلایزر)، سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی، هشداردهنده موانع عقب، قفل مرکزی با ریموت کنترل، فرمان تلسکوپی جمع شونده در تصادفات، سیستم قطع سوخت خودکار در مواقع اضطراری و کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز است که در کلاس قیمت خود قابل قبول است.

خدمات پس از فروش

شبکه گسترده نمایندگی و خدمات پس از فروش ایران خودرو، یکی دیگر از مزایای سمند ef7 است. اگر اهل سفر هستید، بابت خدمات پس از فروش در جاده های بین شهری هیچ نگرانی نداشته باشید؛ چرا که ایران خودرو در بیشتر شهرهای ایران نمایندگی فعال دارد. قطعات یدکی این خودرو هم به راحتی یافت می شود. این نکته ای است که در مورد خودروهای چینی صدق نمی کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (704 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان