مزایا و امکانات خودروی تیوولی

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی تیوولی
این کراس‌اوور شیک و زیبا با داشتن طراحی داخلی و خارجی لوکس و عملکرد موتور قدرتمند، آپشن‌ها و امکانات زیاد، تجربه رانندگی لذت‌بخش و هم‌چنین امتیاز ویژه در تست ایمنی به یک خودرو پر طرفدار و محبوب در ایران تبدیل شده‌است و رقیب جدی و سرسختی برای خودروهای چینی محسوب می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،تا قبل از عرضه تیوولی در سال 2015، اکثر محصولات سانگ یانگ به دلیل طراحی ظاهری عجیب و غریب شان از محبوبیت بالایی برخوردار نبودند به همین دلیل نیز تیوولی به عنوان اولین کراس اور کوچک این شرکت، نقطه عطفی در تاریخ سانگ یانگ به حساب می آید. تیوولی در ابتدا با مدل 2016 و در دو تیپ اسپرت و الیت به ایران آمد؛ تیپ الیت آن از اسفندماه 1394 و تیپ اسپرت آن نیز از خردادماه 1395 تحویل مشتریان شد. البته تیپ اسپرت (که به سقف رنگی بدون سانروف، رینگ اسپرت دیاموندکات، اسپویلر سقفی و شیشه های دودی عقب مجهز بود) خیلی زود وارداتش را متوقف کردند. واردات بیش از 5 هزار دستگاهی تیوولی در سال 1395 که آنرا در جایگاه سومین خودرو وارداتی ایران قرار داد، دلیل دیگری بر موفقیت بزرگ تیوولی در کشورمان است.

تصویر
طراحی ظاهری سانگ یانگ تیولی

جدول مشخصات سانگ یانگ تیولی

حجم موتور

1600 سی سی

موتور

خطی 16 سوپاپ

حداکثر قدرت

128 اسب بخار

جعبه دنده

شش سرعته اتوماتیک-تیپ ترونیک

شتاب 0 تا 100

10.7 ثانیه

حداکثر سرعت

کیومتر در ساعت

175

مصرف سوخت ترکیبی

لیتر

5.7

حجم باک

47

استناندارد آلایندگی

یورو 6

مشخصات فنی تیوولی

خودروی تیوولی پیشرانه ای به حجم 1600cc دارد و قادر به تولید 128 اسب بخار قدرت و حدود 160 نیوتن متر گشتاور است. تیوولی که خودرویی کراس اوور محسوب می شود، دارای وزنی در حدود 1300 kg است. گرچه این قدرت موتور چندان هم بد نیست اما بهتر این بود که شرکت سانگ یانگ، این خودرو را به توربوشارژ مجهز می کرد تا قدرت و شتاب بهتری داشته و عملکرد و قدرت بیشتری از خود نشان می داد.

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک سانگ یانگ تیوولی ساخت AISIN ژاپن بوده و کارایی و سرعت بالایی نیز دارد. این گیربکس مجهز به کلاچ دوبل است. گیربکس این خودرو بسیار هماهنگ بوده و تعویض دنده ضعیف در آن مفهمومی ندارد.

تصویر
طراحی ظاهری سانگ یانگ تیولی

طراحی خارجی تیوولی

در این بخش از مقاله ” چرا تیوولی بخریم؟ ” به بررسی طراحی نمای بیرونی این خودرو می پردازیم. تیوولی از نظر طبقه بندی در دسته کراس اوورهای کوچک قرار می گیرد. این خودرو دارای طولی به اندازه 4410 mm، عرضی به ابعاد 1830 mm و ارتفاعی در حدود 1710 mm است. از نظر طراحی خارجی، جوان پسند بوده و اسپرت محسوب می شود. مهندسین تیوولی با ایجاد هارمونی بین چراغ ها با جلو پنجره ظریف و ایجاد برجستگی در نمای جانبی آن تلاش کردند تا ظاهری شیک به این خودرو ببخشند. در بخش عقب این خودرو نماد سانگ یانگ خودنمایی می کند و صرف نظر از چراغ ها، طراحی ساده و شیکی دارد. نمای جلوی سانگ یانگ تیوولی جذاب و لوکس است و نمی توان در بخش طراحی خارجی بر آن خرده گرفت. از این رو عزیزانی که ظاهر اسپرت و شیک یک خودرو برای آن ها مهم است، قطعا تیوولی از این جهت، نظرها را جلب می کند.

طراحی داخلی تیوولی

طراحی داخلی تیوولی دارای صندلی هایی با کاور کرم رنگ است که حس یک فضای مدرن را در بیننده القا می کند. داشبورد و فرمان به رنگ خاکستری هستند و این هارمونی جذاب در طراحی کابین خودرو سبب شده که رنگ ها با تکنولوژِی های دیجیتال نیز همخوانی داشته باشند. از نظر مواد به کار رفته در طراحی کابین، این خودرو نسبت به کیا و هیوندای در سطح پایین تری قرار دارد؛ اما صددرصد نسبت به رقبای چینی خود یک سروگردن بالاتر است. فضایی که در طراحی داخلی تیوولی درنظر گرفته شده است، به اندازه 4 نفر ظرفیت دارد و یقینا خودروی خیلی بزرگ و جاداری محسوب می شود. اما باید این را نیز درنظر گرفت که تیوولی یک کراس اوور کوچک است و قطعا حس سواری در یک شاسی بلند را القا نمی کند.

تصویر
طراحی داخلی سانگ یانگ تیولی

امکانات رفاهی و ایمنی تیوولی

کمپانی سانگ یانگ تیوولی برای فروش بالاتر تولیدات خود سعی کرده خودروی تیوولی را مجهزبه انواع آپشن ها و امکانات رفاهی کند. این خودرو دارای امتیاز 5 ستاره از تست تصادف KOREAN NCAP است و سانگ یانگ از لحاظ ایمنی و تست تصادف تمامی جوانب و اصول را درنظر گرفته است. تست تصادف و ایمنی تیوولی در NCAP، آمار زیر را داشته است.

  • ایمنی بزرگ سالان: ۷۴ درصد
  • ایمنی خردسال و کودکان: ۶۲ درصد
  • ایمنی عابران پیاده: ۵۵ درصد
  • سیستم کمکی راننده: ۲۵ درصد

تیوولی بدنه محکمی دارد و دارای کیسه های هوای جانبی برای سرنشین جلو و عقب و کیسه هوای پرده ای در طرفین و کیسه هوا جلو است. از این رو تیوولی از نظر ایمنی بالاترین امتیاز را در تصادفات دارا است. دیگر تجهیزات و آپشن های به کاررفته در تیوولی شامل موارد زیر است:

جدول آپشن های تیوولی

سیستم ترمز ضدقفل ABS،EBDوASR

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کمکی ترمز هیدرولیکی HBA

سیستم ضدلغزش خودرو در هنگام شتاب گیری ASR

سیستم فعال ضدواژگونی خودرو ARP

-صندلی کودک به همراه سیستم ISoFix

آیینه های ضدانعکاس نور

سنسور باران و سیستم یخ زدا

سنسورهای پارک جلو و عقب

سیستم قفل شدن درب ها در سرعت بالا

سانروف

صقحه نمایش گر بزرگ با قابلیت انتخاب 6 رنگ

تنظیم سیستم کروز کنترل و سیستم صوتی از روی فرمان

سیستم صوتی و مالتی مدیای کامل با 6 بلندگو

گرم کن صندلی و فرمان

تهویه مطبوع

رینگ های اسپرت 16 یا 18 اینچی

چراغ های روز اشاره

سیستم ورود و استارت بدون کلید موسوم به Smart Key System

نمایش مصرف سوخت، شماره دنده در مدل اتوماتیک

نمایش جهت چرخش چرخ ها بر روی نمایشگر

مورد آخر بیشتر در رابطه با خودروهای آفرودی به چشم می خورد، و این گونه عمل می کند که موقع سراشیبی یا سربالایی با آزادکردن دنده یا فشار پدال به شما جهت حرکت را نشان خواهدداد. تیوولی دارای سیستم تنظیم فرمان سه حالته با قابلیت تعویض دنده به شکل تیپ ترونیک است. این فول آپشن ها قطعا سبب می شود تیوولی از رقبای خود پیشی بگیرد.

تجربه رانندگی با تیوولی

تیوولی دارای جعبه دنده اتوماتیک ساخت AISINژاپن است که بسیار سریع، نرم و کم استهلاک است اما همان گونه که در بالا اشاره شد، قدرت و شتاب خیلی بالایی ندارد.

شرایط خرید و خدمات پس از فروش سانگ یانگ تیوولی

کمپانی سانگ یانگ در تحویل به موقع محصولات خیلی خوش قول نیست و حتی تاخیرهای 200 روزه برای تحویل 120 روزه نیز مشاهده شده است. اما از طرف دیگر گارانتی طولانی مدت این خودرو درصد رضایت بالایی را به ارمغان آورده است. اما باید خاطرنشان کرد جهت استفاده از این ضمانت نامه باید خودرو خود را به صورت کامل به دست نمایندگی بسپارید و صرف هزینه بالایی را هم تقبل کنید. خیلی از مالکان خودروی سانگ یانگ تیوولی در شهرستان ها نیز به علت نبود قطعات یدکی می بایست برای تعمیر خودرو به تهران بیایند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (580 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (48 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان