مزایا و معایب خودروی بورگوارد BX7

  دوشنبه، 23 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و معایب خودروی بورگوارد BX7
حضور بورگوارد BX7 در ایران با ممنوعیت واردات خودرو مقارن شد و به همین دلیل شرکت ارائه‌دهنده یعنی کیان موتور وارنا با دشواری‌های متعددی خودروهای ثبت نامی را به دست خریداران رساند. برنامه‌های تولید بورگوارد BX7 نیز تاکنون به‌جایی نرسیده و هم‌اکنون حضور این کراس‌اوور دورگه در بازار داخلی کم‌رنگ‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بورگوارد بی ایکس هفت - borgward bx7، بورگوارد یک برند خودروسازی آلمانی است که در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد و تا اواخر دهه 50 میلادی به موفقیت های زیادی نیز دست پیدا کرد، اما رفته رفته بروز مشکلات اقتصادی موجب ورشکستگی و تعطیلی این برند شد. اما در سال 2008 با سرمایه گذاری شرکت چینی فوتون و مدیریت نوه بنیان گذار آلمانی شرکت، بورگوارد دوباره احیا شد. اواخر سال 96 نیز شرکت کیان موتور وارنا به عنوان نماینده رسمی بورگوارد در ایران معرفی شد و کار خود را با عرضه خودروهای BX7 و BX5 آغاز کرد. BX7 یک کراس اور دو دیفرانسیل فول سایز است که در ایران رقبایی همچون هیوندای سانتافه را در مقابل خود می بیند.

تصویر
طراحی ظاهری بورگوارد BX7

مزایای بورگوارد BX7

مزیت اول، ظاهر زیبا

شکی نیست که ظاهر زیبا یکی از عمده مزایای بورگوارد BX7 به شمار می رود. درست است که برند آلمانی بورگوارد با تزریق سرمایه از سوی چینی ها به مدار تولید بازگشته است، ولی می بایست ظاهری از محصولاتش ارائه دهد که در حد دیگر محصولات آلمانی باشد. به همین دلیل طراحان بورگوارد به جای استفاده از حجم های فانتزی و چراغ های بیش ازحد کشیده به سمت طراحی آرام و متین آلمانی حرکت کرده اند.

ظاهر کلی بورگوارد باوقار و درعین حال اسپرت به نظر می رسد و با محصولات پورشه و آئودی قرابت خاصی دارد. ازآنجایی که بازار هدف بورگوارد شامل کشورهای درحال توسعه می شود، خرید محصولی شبیه به آئودی یا پورشه با اصالتی آلمانی و با قیمت مقرون به صرفه، یک مزیت برای مصرف کنندگان این کشورها محسوب می شود.

تصویر
طراحی ظاهری بورگوارد BX7

مزیت دوم، قوای فنی مطلوب

با توجه به محدودیت های در نظر گرفته شده برای واردات خودرو به کشورمان در سال های گذشته شاهد عرضه انبوهی از خودروهای کره ای با پیشرانه های بیش ازحد ضعیف بودیم. شرایط فوق سبب شده بود که شتاب خودرویی همچون هیوندای سانتافه در حد محصولات وطنی کاهش یابد و موجب سرخوردگی خریداران شود. در این شرایط ارائه محصولی با موتور توربوشارژر و مجهز به سیستم تزریق سوخت مستقیم می تواند نظر خریداران ایرانی را به سوی خود بکشاند.

قوای فنی رضایت بخش نیز یکی دیگر از مزایای بورگوارد BX7 است که در مقابل رقبای کره ای به برگ برنده این خودرو تبدیل شده است. البته در بازار جهانی نمی توان این مورد را جزو مزایای بورگوارد BX7 ذکر کرد ولی در بازار ایران و با توجه به محدودیت های واردات، بورگوارد BX7 خودرویی قدرتمند در مقایسه با رقبا به نظر می رسد.

پیشرانه دو لیتری توربوشارژر این خودرو توان تولید 224 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای یک کراس اوور خانوادگی کافی به نظر می رسد و درعین حال قادر است این خودرو را در کمتر از 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت برساند. انتقال نیرو به چرخ ها نیز توسط سیستم تمام چرخ محرک یا AWD صورت می گیرد؛ بنابراین بورگوارد BX7 از قابلیت مانور بیشتری نسبت به بسیاری از کراس اوورهای چینی حاضر در بازار کشور برخوردار است.

تصویر
طراحی ظاهری بورگوارد BX7

مزیت سوم، تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبول

خودروهای کره ای و چینی در طی دو دهه گذشته با ارائه لیست انبوهی از امکانات رفاهی در مقابل محصولات ژاپنی قد علم کرده و فروش آن ها را به خطر انداختند. خودروهای اروپایی نیز معمولا با نرخی بالاتر عرضه می شدند و در سطح متفاوتی نسبت به خودروهای چینی قرار دارند؛ به همین دلیل رقیب محصولات آسیایی محسوب نمی شوند. در چنین شرایطی کمپانی بورگوارد با همکاری فوتون چین، خودرویی با امکانات متنوع و قیمت مقرون به صرفه را به بازار عرضه کرده اند که می تواند در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات فراتر از انتظار مشتریان خود را راضی نگه دارد.

روکش صندلی چرمی، آینه های جانبی تاشو برقی به همراه حافظه، صندلی های برقی جلو مجهز به ماساژور، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی با 9 بلندگو برای سیستم صوتی، دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک، نشانگر فشار باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید و ده ها آپشن دیگر بورگوارد BX7 را به خودرویی بسیار مجهز در این رده تبدیل کرده است. از سوی دیگر این خودرو به انواع تجهیزات و امکانات ایمنی روز مجهز بوده و به همین واسطه موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه TÜV Rheinland آلمان شده است که موردی قابل توجه در لیست مزایای بورگوارد BX7 محسوب می شود.

تصویر
طراحی داخلی بورگوارد BX7

معایب بورگوارد BX7

عیب اول، محدودیت خدمات پس از فروش

دشواری دسترسی به خدمات و قطعات یدکی از اصلی ترین معایب بورگوارد BX7 و بورگوارد BX5 است که از روز نخست حضور این خودروها در ایران تا به امروز ادامه یافته است. محدودیت خدمات پس از فروش موجب شده تا استقبال از بورگوارد BX7 چندان پررنگ نباشد و مشتریان ترجیح دهند همان شاسی بلندهای کره ای سابق را خریداری کنند.

حضور بورگوارد BX7 در ایران با ممنوعیت واردات خودرو مقارن شد و به همین دلیل شرکت ارائه دهنده یعنی کیان موتور وارنا با دشواری های متعددی خودروهای ثبت نامی را به دست خریداران رساند. برنامه های تولید بورگوارد BX7 نیز تاکنون به جایی نرسیده و هم اکنون حضور این کراس اوور دورگه در بازار داخلی کم رنگ تر از گذشته به نظر می رسد.

عیب دوم، بازار خریدوفروش کم رونق

همان طور که در پاراگراف قبلی نیز گفته شد، حضور کم رنگ یکی از معایب بورگوارد BX7 در ایران است. این حضور کم رنگ موجب شده تا بازار خریدوفروش این خودرو دچار کسادی شود و مشتریان تمایل چندانی به خرید بورگوارد BX7 نشان ندهند. از سوی دیگر حضور بورگوارد BX7 در ایران چندان طولانی مدت نیست و مصرف کنندگان نگران هستند تا مبادا دچار معضلاتی همچون کمبود قطعات یا نبود مرکز ارائه خدمات پس از فروش شوند.

عیب سوم، پیچیدگی های فنی بالا

در قسمتی از مزایای بورگوارد BX7 ذکر شد که این خودرو به قوای فنی قدرتمندی مجهز است. پیشرانه دو لیتری توربوشارژ این خودرو از سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi بهره می برد که تأثیر مثبتی بر ارائه قدرت و گشتاور این خودرو دارد. با این وجود سیستم GDi نسبت به سیستم تزریق غیرمستقیم سوخت یا MPi از پیچیدگی بیشتری برخوردار بوده و نسبت به کیفیت بنزین حساس تر است. علاوه بر آن پیشرانه بورگوارد BX7 از توربوشارژر استفاده می کند؛ درنتیجه استهلاک به مراتب بیشتری در مقایسه با پیشرانه های تنفس طبیعی دارد که این مورد نیز یکی از معایب بورگوارد BX7 به حساب می آید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (464 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (74 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (46 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس