مزایا و محاسن خودروی سوزوکی گرند ویتارا

  دوشنبه، 23 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مزایا و محاسن خودروی سوزوکی گرند ویتارا
سوزوکی گرند ویتارا می‌­تواند شما را از داشتن خودرویی با استاندارهای روز دنیا مطمئن سازد. بدنه محکم و پرقدرت، هم‌چنین کابین بدون صدا به علت سیستم تعلیق مناسب را می­‌توانیم از دیگر مزایای سوزوکی گرند ویتارا بدانیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکی از محبوب­ ترین و پرطرفدارترین کلاس­بندی­های خودرویی، خودروهای شاسی بلند یاsuv هستند که در چند سال اخیر طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده­اند. سوزوکی گرند ویتارا از سال 1988 توسط کمپانی ژاپنی سوزوکی تولید شده است. شرکت سوزوکی بیشتر بر تولید خودروهای چهار چرخ متحرک و یا به اصلاح آفرود تمرکز دارد. تمرکز بر روی تولید خودروهای شاسی بلند سوزوکی باعث شد که سوزوکی گرند ویتارا مورد استقبال و محبوبیت بازارهای جهانی قرار بگیرد. سوزوکی گرند ویتارا در رده خودروهایsuv کوچک قرارمی­گیرد. در این مقاله سعی داریم به مزایای سوزوکی گرند ویتارا بپردازیم.

تصویر
طراحی ظاهری سوزوکی گرند ویتارا

مزایای سوزوکی گرند ویتارا

در ادامه این مقاله به مزایای سوزوکی گرند ویتارا خواهیم پرداخت.گرند ویتارا در روزهای اولیه ی ورود به ایران با استقبال خوبی روبرو شد و توانست بازار مناسبی را برای خود دست­ و­پا کند. ابعاد مناسب، تسلط در هنگام رانندگی در سطوح صاف و ناهموار، موتور پرقدرت، امکانات ایمنی و رفاهی مناسب، در کنار نمای زیبا و طراحی ژاپنی منحصربه فرد، سوزوکی گرندویتارا را به یکی از خودروهای مناسب برای خرید در بازار ایران تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی موارد ذکرشده خواهیم پرداخت.

ابعاد مناسب خودرو:مزیتی برای گرند ویتارا

اولین مزیت سوزوکی گرند ویتارا ابعاد مناسب خودرو است.چراکه این خودرو ابعاد مناسب شهری دارد. دید آینه های جلو و اطراف آن با توجه به ارتفاعی که دارند، بسیار مناسب است. ابعاد این خودرو، از لحاظ عرض در حدود 1810 میلی­ متر، طول آن در حدود 4500 میلی ­متر و ارتفاع آن 1690 میلی ­متر است؛ که نسبت به خودروی رقیبی مثل رنو داستر، دارای عرض کمتر و طول و ارتفاع بیشتری است. از لحاظ ابعاد کابین، فضای بسیار راحتی، هم برای سرنشینان جلو و هم برای سرنشینان عقب فراهم می کند.

فضای پا برای سرنشینان عقب و سرنشینان جلو مناسب است، البته برای افراد بلند قامت فضای صندلی عقب می تواند مقداری آزاردهنده باشد. به همین دلیل می توانیم بگوییم برای خانواده های 5 نفره ابعاد کاملا مناسبی را فراهم آورده است، و درنهایت ارگونومی به درستی در آن رعایت شده است پس تا این قسمت مقاله با اولیت مزیت سوزوکی گرند ویتارا آشنا شدیم.

تصویر
طراحی ظاهری سوزوکی گرند ویتارا

مزایای گرند ویتارا و پیشرانه ای برای لذت بردن

یکی از مزایای سوزوکی گرند ویتارا پیشرانه قوی آن است.سوزوکی گرندویتارا در بحث فنی دارای موتور 4 سیلندر خطی 2.4 لیتری است که 169 اسب بخار را ایجاد می کند و به توان تولیدی 226 نیوتن متر مجهز است. این موتور نیرو را به وسیله یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو و عقب انتقال می ­دهد. این خودرو دارای استاندار یورو 4 است. هم چنین مصرف سوخت سوزوکی گرند ویتارا در داخل شهر به ازای هر 100 کیلومتر 11.4، در خارج از شهر 7.6، و در مصرف سوخت ترکیبی 9 است؛ که می تواند در میان خودروهای شاسی بلند جایگاه مناسبی را ازآن خود کند. گرند ویتارا در کنار سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک، قادر است از مسیرهای سخت و دشوار و صعب ­العبور به راحتی گذر کند.

تصویر
طراحی داخلی سوزوکی گرند ویتارا

در ادامه باید بگوییم که اگر بخواهید به این تنظیمات دسترسی داشته باشید، این کلیدها در وسط کنسول یافت می شوند که خیلی راحت می توان با توجه به جاده ­ای که در آن رانندگی می کنید، وضعیت خودرو را متناسب با شرایط تغییر دهید:

  • حالت 4h: استفاده عادی در بزرگراه ها و خیابان ­ها
  • حالت 4h lock: برای استفاده در جاده ­های برفی و دارای گل ولای
  • حالت 4lh lock: برای رانندگی در مسیرهای سخت و راه های صعب ­العبور

ایمنی بسیار بالا

در ادامه مقاله مزایای سوزوکی گرند ویتارا به ایمنی این خودرو خواهیم پرداخت.اصولا خودروهای ژاپنی از لحاظ ایمنی در سطح بسیار مناسب و قابل قبولی هستند؛ به همین دلیل سوزوکی گرند ویتار هم از این قائده مستثنی نبوده و توانسته سطح ایمنی بالایی را ازآن خود کند. این خودرو توسط موسسه ایمنی اروپا مورد بررسی قرار گرفته است. در تست تصادف، به هر کدام از قسمت ­های آن امتیازی داده شده است، برای محافظت از سرنشینان بزرگسال گرند ویتارا 4 ستاره در نظر گرفته شده است، هم چنین برای محافظت از خردسالان 3 ستاره و در بخش بیرونی خودرو و محافظت از افراد که در حال عبور از خیابان هستند 3 ستاره به این خودرو اعطا شده است.

یکی دیگر از مزایای سوزوکی گرند ویتارا در بحث ایمنی خودرو این است که به دو عدد ایربگ جلو برای راننده و سرنشین مجهز است، که این ایربگ­ ها به صورت استاندارد به کار گرفته شده ­اند. هم چنین دو ایربگ کناری برای سرنشینان جلو و هم چنین دو ایربگ پرده ای برای سرنشینان جلو و عقب در مدل فول تعبیه شده است. در تست تصادف از جلو، سوزوکی گرند ویتارا عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان داده است. از لحاظ سیستم ترمز این خودرو در جلو و عقب مجهز به ترمز دیسکی خنک کننده است، که در اغلب خودروهای امروزی مورد استفاده قرارمی گیرد. همین طور با بهره گیری از جریان هوا، عملیات خنک سازی را انجام می­ دهد. ه مچنین از موارد دیگر می توان از سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز(EBD)،و ایموبلایزر سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت نام برد.

امکانات و آپشن ­های رفاهی بالا

مزایای سوزوکی گرند ویتارا را با بررسی امکانات و آپشن های رفاهی ادامه می دهیم. از لحاظ امکانات رفاهی و آپشن، سوزوکی گرند ویتارا نسبت به دیگر خوردوهای مونتاژ کشور جایگاه بهتری دارد. در گرند ویتارا سیستم باکیفیت صوتی به همراه مسیریاب پیشرفته، و همچنین دوربین دید عقب موجود است. سیستم بلوتوث به همراه یک صفحه نمایش 7 اینچی و هم چینین سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم گرم کن صندلی های جلو(البته در نمونه های سفارشی)،و ماساژور صندلی(در مدل های سفارشی) نیز از دیگر آپشن های این خودرو است. این خودرو هم چنین در تیپ 8 مجهزبه سامانه بدون کلید است، به صورتی­ که اگر کلید داخل جیب راننده باشد می ­تواند با باز کردن در وارد خودرو شود. علاوه بر موارد گفته شده، امکانات دیگری مثل تنظیم ارتفاع نور چراغ ­های جلو و کروز کنترل از آپشن­ های دیگر این خودرو است.

سیستم تعلیق مناسب و کاهش صدا :مزیتی از ویتارا برای رانندگی نرم

سيستم تعليق تمام مستقل سوزوکی گرند ویتارا، به كمك سيستم مك­ فرسون و مولفه ­هاي اتصالي چندگانه عقب، شاسی نردبانی درونی را كامل مي­ كند و صداي بدنه را كاهش مي ­دهد. هم چنین برای کاهش صداهای اضافی، قطعات جدید به قسمت ­های پایین، جلو و عقب درب­ ها اضافه شده است. استفاده از محور متعادل کننده حرکت، در موتور 2.4 ليتري جديد نيز باعث كاهش ارتعاش و صداي نامطلوب در داخل اتاق شده است.

شاسی و بدنه محکم و یکپارچه

شاسی محکمی که در سوزوکی گرند ویتارا به کار رفته است باعث نشده که وزن سنگینی را به آن تحمیل کند. بدنه گرند ویتارا یک تکه و یک پارچه است، که همین موضوع باعث می­ شود سروصدای اضافی نداشته باشد؛ هم چنین باعث شده تا ارتفاع آن از زمین کمتر شود و فضای داخل کابین افزایش یابد. سیستم تعلیق مستقل یکی دیگر از مزایای سوزوکی گرند ویتاراست که باعث افزایش مقاومت در چرخ ­ها شده است، و فرمان­ پذیری راحت ­تر در پیچ ها باعث می­ شود که سفرهای خارج از شهر را آسان­ تر کند.

توانایی افرود در سوزوکی گرند ویتارا

آخرین نقطه قوتی که در فهرست مزایای سوزوکی ویتارا باید به آن بپردازیم، توانایی آفرود ویتارا است. توانایی آفرود در خودروهای شاسی بلند می تواند یک مورد مهم در خرید این گونه خودروها باشد. سوزوگی گرند ویتارا به یک سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل چهار حالته مجهز هست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (629 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان