مزایا و معایب خودروی بی ام و سری 5

  چهارشنبه، 18 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و معایب خودروی بی ام و سری 5
مواردی همچون قیمت بالا و هزینه‌های نگهداری سنگین، این خودرو را در موضعی ضعیف‌تر نسبت به خودروهایی همچون فولکس‌واگن پاسات یا رنو تلیسمان قرار می‌دهند؛ بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام به خرید در بازار سدان‌های لوکس کشور، نیم‌نگاهی هم به خودروهای هم‌طراز 528i داشته باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ،بی ام و سری 5 / BMW 5 Series سدان سایز بزرگ بی ام و است که یکی از محبوب ترین محصولات در رده ی خودروهای لوکس است و در مدل های مختلفی اعم از 520i، 528i، 530i به فروش می رسد

استفاده از فناوری های جدید، عملکرد فنی فوق العاده و امکانات متنوع، از جمله مزایای بی ام و سری 5 در ایران و جهان هستند که موجب برتری این خودرو بر بسیاری از رقبا شده است. در سوی دیگر قیمت بالا و حساسیت بالای قطعات فنی از معایب بی ام و سری 5 محسوب می شوند که به خصوص در مناطقی همچون ایران موجب ضعف این خودرو شده اند. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب بی ام و سری 5 پرداخته و این سدان محبوب آلمانی را به طور موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر
طراحی ظاهری بی ام و سری 5

مزایای بی ام و سری 5

طراحی ظاهری زیبا

چراغ های جلویی این نسل از سری 5 به چشمان فرشته مشهور هستند و ترکیب زیبایی از خشونت و زیبایی را در خود جای داده اند. در حقیقت اتاق F10 از سری 5 بی ام و حاصل تزریق زیبایی به روح اسپرت و خشن یک سوپرسدان باواریایی است که می تواند اکثر مخاطبان با سلیقه های متفاوت را راضی نگه دارد؛ بنابراین درصورتی که در این رنج قیمتی، زیبایی نمای ظاهری یکی از اولویت های شما برای خرید یک خودرو محسوب می شود، تردیدی نداشته باشید که طراحی ظاهری زیبای بی ام و سری 5 شما را مجذوب خود خواهد کرد.

تجربه رانندگی جذاب

اندکی پیش ذکر شد که بی ام و 528 یک سوپرسدان است، بنابراین می توان تجربه بی نظیری از رانندگی را در این خودرو شاهد بود. البته پیش از رانندگی با بی ام و سری 5، بهتر است نحوه کار با ادوات و آپشن های مختلف این خودرو را به خوبی بیاموزد و پس ازآن با توجه به علایق خود می توانید یک حس رانندگی ناب، به سبک BMW را درون این خودرو تجربه کنید.

پیشرانه قدرتمند، عملکرد نرم و بی نقص جعبه دنده هشت سرعته، هندلینگ فوق العاده در کنار تجهیزات متنوع و راحتی صندلی های ارگونومیک بی ام و 528، حس لذت بخش رانندگی با یک خودروی بی نظیر را به شما منتقل خواهد کرد.

تصویر
طراحی ظاهری بی ام و سری 5

بهره مندی از امکانات متعدد

نسل ششم بی ام و سری 5 خودرویی لوکس است و از فناوری های پیشرفته ای در ساخت آن استفاده شده که این خودرو را به یکی از مجهزترین سدان های آلمانی حاضر در بازار داخلی تبدیل می کند. کابین خوش رنگ و زیبای بی ام و سری 5 از مواد باکیفیتی ساخته شده و علاوه بر آن امکانات بسیاری را نیز در خود جای داده است.

کروز کنترل انطباقی، 4 حالت مختلف رانندگی، سیستم کنترل مسیر پارک، سیستم دید در شب، رادار نقطه کور، رادار تغییر خطوط و سیستم هشدار عابر پیاده، تنها بخشی از تجهیزات و آپشن هایی است که در نسخه فول یا 5 کلید بی ام و سری 5 می توان مشاهده کرد. بدیهی است که چنین مزیت هایی سبب می شوند تا در مقایسه مزایا و معایب بی ام و سری 5، کفه ترازو به سمت مزایای این خودرو سنگینی کند.

تصویر
طراحی داخلی بی ام و سری 5

معایب بی ام و سری 5

قیمت بالا

بی ام و 528 یکی از بهترین سدان های بازار داخلی در دوره خود محسوب می شود، اما می توان گفت که قیمت بالای این خودرو همواره به عنوان یکی از معایب بی ام و سری 5 مطرح بوده است. در بازار ایران که قیمت خودروها در آن همواره از شرایط اقتصادی و قوانین سخت گیرانه واردات تأثیر می پذیرد، یک نقطه ضعف بزرگ برای این خودرو خواهد بود.

در حال حاضر برای خرید بی ام و 528i در فاصله سال های 2013 الی 2016 می بایست مبلغی در حدود یک و نیم میلیارد تومان را هزینه کنید، درحالی که خودروهای مشابهی همچون فولکس واگن پاسات با مدل های بالاتر و مبلغی بسیار کمتر قابل خریداری هستند.

هزینه های نگهداری سنگین

از گذشته های دور تابه حال خودروهای بی ام و در بازار ایران به هزینه های نگهداری سرسام آور خود مشهور بوده اند. مالک یک بی ام و همواره باید اتومبیل خود را در بهترین وضعیت نگه دارد و این امر نیازمند پرداخت هزینه های گزافی برای قطعات و لوازم یدکی گران قیمت این خودرو است که این موضوع هزینه های بالای نگهداری را به یکی از معایب بی ام و سری 5 تبدیل کرده است.

بی ام و درمجموع خودروی کاملی را به مصرف کننده عرضه می کند، اما چگونگی حفظ و نگهداری از این خودرو به میزان توجه مشتری بستگی دارد. علاوه بر آن سیستم تعلیق و فنربندی بی ام و سری 5 نیز برای سواری اسپرت بهینه شده اند و این مسئله تناسب چندانی با جاده ها و خیابان های ایران ندارد؛ از همین رو ممکن است کمی زودتر از حد انتظار، قطعات مربوط به این بخش نیاز به تعمیر و سرویس پیدا کنند.

حساسیت زیاد پیشرانه به کیفیت بنزین

استفاده از فناوری بالا در ساخت پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر بی ام و 528i همواره یکی از مزایای این نسل در بازار جهانی محسوب می شود. بااین وجود این مزیت در کشور ما زمینه ساز یکی از مهم ترین معایب بی ام و سری 5 شده است. پیشرانه توربوشارژر این خودرو مجهز به آخرین دستاوردهای صنعتی آلمان است که آن را به قطعه ای حساس در این خودرو تبدیل کرده است.این پیشرانه حساسیت بالایی نسبت به بنزین و روغن موتور مورد استفاده دارد که در صورت ایجاد هرگونه مشکل، هزینه های تعمیرات سنگینی را به مالک اعمال خواهد کرد. این نقطه ضعف با توجه به کمبود گاه وبی گاه بنزین سوپر در کشورمان، اهمیتی دوچندان یافته است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (622 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان