مزایا و معایب انواع دستگاه اسیک

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
مزایا و معایب انواع دستگاه اسیک
بهترین راه و موثرترین روش برای استخراج و ماین استفاده از سخت‌افزار‌های معروف به اسیک(ASIC) است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، فرایند ماینینگ انجام نوعی محاسبات پیچیده برای بدست آوردن یک جواب خاص است. دستگاه های ماینینگ، چه کارت های گرافیک و چه سخت افزار های اسیک باید این فرایند های محاسباتی را انجام دهنده و به پاسخ مناسب برسند. در سیستم های Proof Of Work که برای رمزارزهایی همچون بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد، هرکس که بتواند سریع تر به پاسخ مناسب و درست محاسباتی برسد، پاداش دریافت می کند؛ در حال حاضر این پاداش معادل ۱۲/۵ رمزارز بیت کوین(BTC) است که چیزی حدود ۱۱۰هزار دلار ارزش خواهد داشت.

می توان گفت که هر ماینری که سخت افزار قوی تر و سریع تر داشته باشد، می تواند به سود دهی و درآمد بیشتر برسد، از این رو در حال حاضر تعداد زیادی ماینر و دستگاه های محاسباتی قدرتمندی در سراسر جهان وجود دارند که به فعالیت ماینینگ می پردازند. یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب دستگاه های اسیک توسط ماینر های نیز همین مورد است که با داشتن قدرت محاسباتی بالا، می توانند شانس بیشتری برای بدست آوردن بیت کوین داشته باشند.

هر رمزارز دارای الگوریتم هش رمزنگاری مخصوص به خودش است و دستگاه های اسیک تنها برای فعالیت روی یکی از این الگوریتم های خاص طراحی و تولید می شوند. اسیک های بیت کوین در واقع برای محاسبه ی الگوریتم SHA-256 طراحی شده اند؛ این امر به این معناست که دستگاه های اسیک طراحی شده برای SHA-256، می توانند علاوه بر بیت کوین، هر رمزارز دیگری که بر اساس این الگوریتم فعالیت می کند را استخراج و ماین نماید.

در ادامه ی مقاله سعی شده تا پنج دستگاه اسیک برتر معرفی شده و مزایا و معایب آن ها در کنار قیمت لحظه ای، به صورت خلاصه بیان شود.

۱- دستگاه Antiminer S9

دستگاه های ماینینگ Antminer S9 توسط کمپانی Bitmain تولید و عرضه شده می شود. این کمپانی بزرگ ترین و شناخته ترین تولید کننده ی تجهیزات ماینینگ در جهان است و از سال ۲۰۱۳ فعالیت های خود را آغاز کرده است.

دستگاه Antminer S9 (یا مدل Antminer S9i) یکی از محبوب ترین دستگاه های ماینینگ اسیک در بازار است و در اغلب موارد، قدرت محاسباتی دیگر دستگاه های موجود در بازار با آن مقایسه می شود. به نوعی می توان گفت که دستگاه های S9 در حال حاضر یکی از به صرفه ترین و کارآمد ترین دستگاه های بازار محسوب می شود، گرچه این امر بیشتر به هزینه های برق مصرفی در منطقه ی زندگی کاربر و همچنین کیفیت منبع تغذیه نیز بستگی دارد.

این بازدهی فوق العاده باعث شده قیمت این دستگاه ها در بازار افزایش یابد و در لیست دستگاه های ارزان قیمت ماینینگ جایی نداشته باشند(گرچه قیمت کنونی این دستگاه ها نسبت به چند ماه کذشته به مراتب کاهش یافته است). با این حال، افزایش قیمت نیز باعث کاهش تقاضا برای این دستگاه محبوب نشده است.

کمپانی Bitmain به صورت مرتب ویژگی های خط تولید محصولات S9 را بهبود می بخشد؛ بنابر این در صورتی که قصد خرید یکی از محصولات دست دوم S9 را دارید، در نظر داشته باشید که قدرت هش خروجی دستگاه را چک کنید. قوی ترین مدل این خط تولید ۱۴تراهش بر ثانیه(TH/s) ارائه می کند.

برق مصرفی: ۱۳۲۰ وات

قدرت هش: ۱۳/۵ تراهش – ۱۴ تراهش

مزایا:

  • سازنده ی معتبر
  • بسیار کارآمد از نظر مصرف برق

معایب:

  • سختی دسترسی و سفارش

۲- دستگاه Antminer S7

این مدل نیز توسط کمپانی Antminer تولید شده و به عنوان نسل قبلی سخت افزار های S9 از آن یاد می شود. زمانی که محصولات S9 به بازار عرضه شدند، اکثریت کاربران و ماینر ها دستگاه های خود را ارتقاء دادند و این امر باعث شد تعداد زیادی از سخت افزار های S7 با قیمت بسیار پایین در بازار وجود داشته باشند.

اگرچه قدرت هش سری S7 تنها یک سوم قدرت S9 می باشد، به دلیل کم مصرف بودن این محصول و همچنین وجود یک منبع تغذیه به همراه آن، در برخی موارد، مدت زمان بازگشت سرمایه با خرید یکی از این مدل های قدیمی تر، بسیار سریع تر خواهد بود. قابل ذکر است که دستگاه های S7 مقدار حرارت و صدای کمتری نیز تولید می کنند.

اگر تصمیم به خرید یکی از دستگاه های S7 را دارید، حتما مطمئن شوید که دستگاه مذکور چه مدت زمانی تحت استفاده بوده است. اگر دستگاه خریداری شده همراه با منبع تغذیه ارائه شد، حتما از کیفیت و سلامت آن اطمینان حاصل کنید. در برخی موارد، دستگاه های S7 به همراه یک پاور AWP3++ ارائه می شوند که می توان از آن ها برای اسیک های S9 نیز استفاده نمود.

حتی با داشتن یک منبع تغذیه بسیار مناسب نیز، مدل های S7 از نظر بهینه بودن میزان مصرف انرژی در حد و اندازه ی S9 نیستند. در مدل های S7 به طور متوسط مصرف برق دستگاه معادل است با ۰/۲۵ ژول برای هر گیگاهش، در صورتی که این رقم در مدل های S9 تنها ۰/۱ ژول برای تولید هرگیگاهش قدرت محاسباتی می باشد. البته شما می توانید با خرید تعداد زیادی دستگاه S7 و یا استفاده از انرژی های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی، به سود مناسبی دست یابید.

برق مصرفی: ۱۲۹۳ وات

قدرت هش: ۴/۷۳ تراهش – ۵ تراهش

مزایا:

  • ارزان تر از مدل های S9
  • بازگشت سرمایه ی سریع تر

معایب:

  • سختی دسترسی و سفارش
  • تنها به صورت دسته دوم قابل خرید است

۳- دستگاه AvalonMiner761

کمپانی Avalon یکی از شرکت های زیرمجموعه ی Canaan Creative محسوب می شود و یکی از شرکت هایی بود که اولین تراشه های اسیک ماینینگ اختصاصی بیت کوین را تولید کرده است، بنابر این می توان گفت که تولیدات این کمپانی در زمینه ی ماینینگ بیت کوین از کیفیت مطلوبی بهره می برند.

دستگاه های AvalonMiner سری ۷ را می توان نسل جدیدتر تولید این کمپانی محسوب کرد. به طور کلی این دستگاه ها در بازار رمزارزی با استقبال مناسبی روبرو شده اند، زیرا از طرفی علاوه بر تولید حرارت و صدا بسیار کم، کمپانی Avalon با ساخت اولین تراشه های ۱۶نانومتری اسیک به نام A3212 توانست یه نوآوری در این صنعت ایجاد کند.

دستگاه های AvalonMiner 761 با دارا بودن کنترلر های AUC3 ‘AvalonMiner بر پایه ی Raspberry Pi، توانایی پشتیبانی از ماینینگ دسته ای(cluster mining) دارند و می تواند همزمان تا شش دستگاه را پشتیبانی کند. کنترلر های AUC3 قیمتی معادل ۸۰ دلار دارند و توانایی اتصال به دیگر دسته ها را نیز در خود دارند. به عنوان مثال، چهار کنترلر AUC3 وجود دارد و هرکدام به پنج دستگاه AvalonMiner 761 متصل شده باشد، می توانند در مجموع قدرت محاسباتی ۱۷۶ تراهش بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهند.

در صورتی که برای این دستگاه های نیاز به تهیه یک منبع تغذیه داشته باشید، قیمت هرکدام حدود ۱۵۰ دلار خواهد بود. در مجموع قیمت این دستگاه های از سری Antminer S7 کمتر خواهد بود. قدرت هش بالا در AvalonMiner 761 و همچنین کم مصرف بودن این دستگاه ها باعث شده که مدت زمان مورد نیاز برای بازگشت سرمایه، با استفاده از این اسیک ها به حداقل ممکن برسد.

برق مصرفی: ۱۳۲۰ وات

قدرت هش: ۸/۸ تراهش

مزایا:

  • ارزان تر از تولیدات کمپانی Antminer
  • بازگشت سرمایه ی سریع تر
  • سازنده ی معتبر

معایب:

  • سختی دسترسی و سفارش
  • پشتیبانی ضعیف

۴- دستگاه WhatsMiner M3

اسیک های M3 که در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شدند، توسط یک کمپانی چینی با نام Pangolin Miner تولید می شوند. در وب سایت رسمی این شرکت نه تنها می توانید مشخصات دقیقی از دستگاه های تولید این شرکت را ببینید، بلکه ویدئو هایی نیز وجود دارد که به صورت مفصل آموزش کامل نصب و راه اندازی این دستگاه ها را توضیح داده است.

با اینکه قدرت هش این دستگاه های کمی پایین تر از اسیک های Antminer S9 می باشد، اما قیمت خریدشان نیز به مراتب کم تر است و این امر باعث می شود که مدت زمان مورد نیاز برای بازگشت سرمایه ی کاربرد به پایین ترین حد ممکن برسد.

با اینکه مقدار برق مصرفی در این دستگاه بسیار بالا می باشد، اما طبق اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، به نظر می رسد که این دستگا های به فن های داخلی مجهز شده اند که علاوه بر دفع سریع تر حرارت، میزان صدای تولیدی آن ها نیز به حداقل رسیده و در مقایسه با S9 بسیار کم صدا هستند. منبع تغذیه همراه این دستگاه های نیز بسیار کارآمد و بهبوده یافته است و می تواند بیش از ۹۰ درصد کارایی را ارائه دهد.

در زمان نگارش این مقاله دستگاه های M3 در بازار بسیار محدود هستند، با این وجود نسل جدید آن ها یعنی اسیک های M3X به تازگی موجود شده اند و با قیمت حدود ۲۸۹ دلار عرضه می شوند. این دستگاه های از طرف شرکت تولید کننده دارای ۱۸۰ روز گارانتی هستند که این مورد در بین دیگر تولید کنندگان کمتر به چشم می خورد.

برق مصرفی: ۱۸۰۰ وات تا ۲۱۰۰ وات

قدرت هش: ۱۲/۵ تراهش

مزایا:

  • ۱۸۰ روز گارانتی
  • به همراه منبع تغذیه ارائه می شود

معایب:

  • سختی دسترسی و سفارش

۵- دستگاه AvalonMiner 821

می توان گفت که دستگاه های AvalonMiner 821 نسبت به نسل قبلی خود یک پیشرفت بزرگ محسوب می شوند زیرا توسط کمپانی سازنده به تراشه های ۱۶ نانومتری ۱۰۴ A3210 مجهز شده اند؛ این تراشه ها باعث شده اند قدرت محاسباتی و هش این دستگاه ها حدود ۲۰درصد نسبت به مدل های AvalonMiner 761 افزایش داشته باشد.

همچنین اسیک های AvalonMiner 821 بسیار کارآمد هستند زیرا تنها ۰/۱۰۹ ژول انرژی برای هر گیگاهش قدرت محاسباتی مصرف می کنند که این رقم تنها ۱۰ درصد از دستگاه های Antminer S9 بیشتر است. قدرت محاسباتی این دستگاه پایین تر از محصولات S9 است بنابراین اصلی ترین دلیل خرید این مدل می تواند قیمت نسبتا پایین و بازگشت سریع تر سرمایه باشد.

در زمان نگارش این مقاله تولید این محصول کاهش یافته و بر روی وب سایت رسمی شرکت نیز قابل سفارش نمی باشد. این محصول نیز همانند نسل های قبلی خود، بدون منبع تغذیه ارائه می شوند و کاربر باید یک پاور جداگانه با قیمت حدود ۲۰۰ دلار برای آن تهیه نماید.

برق مصرفی: ۱۲۰۰ وات

قدرت هش: ۱۱ تراهش

مزایا:

  • قدرت هش بیشتر نسبت به مدل های ۷۶۱
  • کارآمدی و میزان مصرف برق بسیار شبیه به دستگاه های S9

معایب:

  • سختی دسترسی و سفارش

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
صحبت های جالب معصومه ابتکار در مورد پوشش دختران مدرسه حداد عادل+ویدئو سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار! استایل دامادی و گران قیمت مرتضی پورعلی گنجی ستاره تیم ملی/ آقای فوتبالیست کراوات بست +عکس اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی زیباترین زنجیره انسانی برای نجات پاکبان گیر افتاده در سیل مشهد+ ویدئو/یک روزی باران می بارد آرام آرام میشورد غم ها را... حکم تتلو اعلام شد/ توبه تتلو چه تاثیری بر مجازاتش داشت؟ جزئیات حکم را ببینید اولین عکس دونفره و عاشقانه « شبنم قربانی» سارا در سریال ملکه گدایان و همسرش در یک مراسم لحظه پیدا شدن جسد سبحان 5 ساله در محل احداث سد خراسان+ ویدئو دلخراش امضای کریستیانو رونالدو روی پیراهن جورجینا/ عاشقانه های آقای فوتبالیست و همسرش جشن تولد ساده و خلوت خانم بازیگر معروف ایرانی در کافه شیک و زیبای المیرا شریفی مقدم+عکس پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت! کیف ضد گلوله در دست محافظ رهبر معظم انقلاب +عکس جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس
منتخب روز