مزایا و معایب مجرد ماندن و ازدواج نکردن

  شنبه، 26 بهمن 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
مزایا و معایب مجرد ماندن و ازدواج نکردن
مجردها، معنای عمیق تر و گسترده تر روابط و عشق را به تجربه می کنند. آنها در مورد شرکای زندگی خود نگران هستند و نه تنها نگران یک شریک.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا،مجردها از فرصت های ارزشمند برای رسیدن به علاقه و آرزوهای خود نهایت استفاده را می کنند. از نقاط قوت و اثرات زندگی مجردی در مقابل زندگی متأهلی: لذت بردن از تنهایی و طول عمر بیشتر را می توان نام برد.

نقاط قوت و معنی و مفهوم زندگی مجردی

بیشتر افراد مجرد بیش از حد دچار بدنامی اجتماعی شده اند. آنها همیشه در حال تأسف خوردن هستند در حالی که متاهلین جشن می گیرند. با این حال زندگی مجردی می تواند فوق العاده معنی دار باشد. وقت آن است که دقیق تر نگاه کنیم تا از نقاط قوت و انعطاف پذیری زندگی مجردی و آنچه که به آن معنی می بخشد، آگاه شویم.

16 نکته برجسته و نقاط قوت زندگی مجردی نسبت به زندگی متاهلی

در اینجا برخی از نکات برجسته آورده شده است:

1. آمار مجردی؛ تعداد افراد بالاتر از 16 سال مجرد بیشتری نسبت به افراد متأهل در آمریکا وجود دارد. زندگی مجردی بخش خوبی از زندگی بزرگسالان است. آمریکایی ها بیشتر عمر خود را مجرد می مانند تا متأهل.

2. افرادی که تنهایی را دوست دارند زندگی مجردی را انتخاب می کنند. مجردی به این معنی است که این افراد زندگی بهتر، راحت تر و معنی دار تری را تجربه می کنند. این موضوع به دلیل این که این افراد مشکلاتی دارند که تنها هستند نیست بلکه به دلیل پیدا نکردن فرد مورد نظر است که تنهایی را ترجیح می دهند.

3. مطالعات نشان می دهد که ازدواج باعث می شود افراد شادتر، سالم تر و جامعه یکپارچه تر. اما معلوم شده که این نتایج به شدت اغراق شده هستند یا از اساس ادعایی اشتباه است.

4. افرادی که متأهل می شوند شادتر از زمان مجردی خود نیستند.

5. افراد متأهل به هیچ وجه سالم تر نیستند و از افسردگی کمتری نیز رنج نمی برند و از عزت نفس بالاتری نسبت به افراد مجرد برخوردار نیستند.

6. افراد متأهل نسبت به مجردها بیشتر منزوی می شوند چرا که افراد در زمان مجردی وقت خود را بیشتر با والدین و دوستانشان می گذرانند.

7. با وجود اینکه مطالعات، ازدواج را سودمند نشان می دهند، اما مجرد ها از حمایت های اجتماعی بیشتری برخوردارند.

9. در برخی مطالعات، نشان داده شده که طول عمر و سلامت مجردها بهتر از هر متأهل ها است.

10. دانشمندان علوم اجتماعی به طور جدی ازدواج و تأهل را بررسی کرده اند. اما مجردها بجز برای مقایسه در زمینه ازدواج در بقیه موارد نادیده گرفته شده اند.

11. هنگامی که مردم به سمت زندگی مجردی کشیده می شوند و زمانی که در آن موفق می شوند، به دلایل مثبت و قابل توجه زیر است:

12. مجردها از تنهايی خود لذت می برند و این پاداش عمیقی است.

13. مجردها، معنای عمیق تر و گسترده تر روابط و عشق را به تجربه می کنند. آنها در مورد شرکای زندگی خود نگران هستند و نه تنها نگران یک شریک.

14. مجردها مجموعه متنوعی از مهارت ها را گسترش می دهند. مجردها استاد وظایف جدیدی هستند که تازه طلاق گرفته ها و تازه بیوه شده ها نیاز به یادگیری آن دارند.

15. مجردها به راه های معنی دارتری وارد می شوند. آنها در بسیاری از مشاغل داوطلبانه وارد می شوند و سهم آنها در مراقبت از والدین سالخورده و افراد نیازمند به مراقبت، حتی اگر جزء خانواده نباشند، بیشتر است.

16. مجردها از فرصت های ارزشمند برای رسیدن به علاقه و آرزوهای خود نهایت استفاده را می کنند و کارهایی را انجام می دهند که به آن علاقه دارند. آنها بیشتر نگران معنی و مفهوم کاری که می خواهند انجام بدهند هستند. افراد مجرد در طول زمان احساس خودمختاری بیشتری نسبت به افراد متأهل را تجربه می کنند.

17. افراد مجرد از رشد و توسعه شخصی بیشتری نسبت به افراد متأهل برخوردار می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (94 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان