مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ چیست و چگونه عمل می کند؟

  شنبه، 31 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ چیست و چگونه عمل می کند؟
استخراج رمزارزها نه تنها ارزشمند است، بلکه به استخراج‌کنندگان پاداش نیز می‌دهد. با یک بیت‌کوین به ارزش 9080 دلار، یک جایزۀ 12.5 بیت‌کوینی به ارزش 113512 دلار به دست خواهید آورد. اگر کارمزد تراکنش‌ها را نیز اضافه کنید در قبال تایید تراکنش‌ها نیز پول دریافت خواهید کرد، لذا می‌توانید استخراج را به یک روش درآمدزایی برای خود تبدیل کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکی از بهترین و قانونی ترین روش های کسب درآمد به کمک بیت کوین ها، استخراج آنها است. استخراج کنندگان بیت کوین هر بار که یک بلاک را کامل می کنند، 12.5 بیت کوین به دست می آورند. البته، استخراج کنندگان اولیه سود بیشتری به دست می آوردند. قبل از ژوئن 2016، استخراج بیت کوین باعث کسب 25 بیت کوین به ازای تکمیل یک بلاک می شد. قبل از سال 2012، استخراج کنندگان 50 بیت کوین به دست می آورند. در حال حاضر، ایجاد یک فارم ماینینگ کمی پیچیده است اما شدنی است.

مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ

فارم ماینینگ یک اتاق یا یک انبار است که مخصوص استخراج رمزارزها می باشد. این مزرعه استخراج می تواند زیرزمین منزل شما با دو دستگاه ASIC یا یک انبار بزرگ با تعداد زیادی دستگاه GPU و ASIC باشد. مزرعه های استخراج حاوی منبع های بزرگ برق، فن های غول پیکر جهت خنک سازی تجهیزات و یک یا چند نفر مسئول نگهداری هستند که این تجهیزات را به راه می اندازند. فارم ماینینگ شبیه یک استخر استخراج کوچک با استخراج کنندگانی است که در ساختمان های مجزا مستقر هستند.

استخراج بیت کوین یک مفهوم ساده است که اگر در مورد آن به خوبی توضیح داده نشود، پیچیده به نظر می آید. استخراج در اصل فرآیند تایید یک تراکنش است طوری که به در یک لجر عمومی به نام بلاک چین ثبت شود. تراکنش ها به بلاک ها افزوده می شوند. تنها چیزی که برای تایید یک تراکنش بیت کوینی به آن نیاز دارید یک کامپیوتر متصل به اینترنت با یک برنامۀ نرم افزاری مخصوص بلاکچین است.

استخراج بیت کوین نیز فرآیندی است که طی آن، بیت کوین های جدید به جریان می افتند. همانطور که قبلاً هم گفتیم، هر بار که استخراج کنندگان بلاک سایز تراکنش ها را کامل می کنند، 12.5 بیت کوین منتشر می شود. هر بلاک تراکنش معادل 1MB و به طور متوسط شامل 1400 تراکنش است.

نحوه ساخت یک فارم ماینینگ

استخراج رمزارزها نه تنها ارزشمند است، بلکه به استخراج کنندگان پاداش نیز می دهد. با یک بیت کوین به ارزش 9080 دلار، یک جایزۀ 12.5 بیت کوینی به ارزش 113512 دلار به دست خواهید آورد. اگر کارمزد تراکنش ها را نیز اضافه کنید در قبال تایید تراکنش ها نیز پول دریافت خواهید کرد، لذا می توانید استخراج را به یک روش درآمدزایی برای خود تبدیل کنید.

ابزارهای اصلی برای شروع استخراج

ابزارهای زیادی برای شروع استخراج وجود دارد. در زیر به بخشی از این دستگاه ها اشاره خواهیم کرد. میزان توان آن ها بستگی به قدرت خرید و میزان استخراج موردنظر شما دارد.

والت بیت کوین: والت یا کیف پول یک اپ موبایلی، یک دستگاه سخت افزاری یا یک اپلیکیشن وب است که از یک پسوورد استفاده می کند و می توانید در آنجا بیت کوین ها را نگهداری کنید.

برنامۀ نرم افزاری مورد نیاز در فارم بیت کوین : استخراج کنندۀ ETC و استخراج کنندۀ CG نمونه هایی از نرم افزاری هستند که از ASICهایی که نیاز دارید، پشتیبانی می کنند.

عضویت در یک استخر استخراج: استخراج کنندگان توان محاسباتی خود را صرف تکمیل سریع یک بلاک بیت کوین می کنند. استخراج کنندگان پس از تکمیل یک بلاک بیت کوین، جایزه ها را تقسیم می کنند.

ریگ استخراج: در حال حاضر، استخراج کنندگان حرفه ای استخراج را با استفاده از دستگاه های ASIC انجام می دهند. ASICها دستگاه های قدرتمندی هستند که به شکل ویژه ای برای استخراج رمزارزها طراحی می شوند.

یک کامپیوتر متصل به اینترنت: فرقی ندارد از چه کامپیوتری استفاده می کنید، فقط توان پردازشی آن مهم است.

منبع برق: شما حداقل به 1000 کیلووات برق هر هفته نیاز دارید تا بتوانید یک مزرعه استخراج کوچک را به راه اندازید.

فن خنک کننده: تجهیزات استخراج، گرمای زیادی تولید می کنند. شما برای حفظ هوای خنک داخل منزل خود و ریگ به یک فن خوب نیاز دارید.

اصطلاحات مهم استخراج

برای آشنایی بیشتر با فارم ماینینگ نیازمند یادگیری چند اصطلاح خاص هستید. در ادامه برخی از مهم ترین این اصطلاحات را مرور خواهیم کرد.

سختی استخراج

دلیل اینکه چرا استخراج کنندگان حرفه ای بیت کوین دیگر از کامپیوترهای CPU یا GPUای استفاده نمی کنند به سختی استخراج بیت کوین برمی گردد. بلاک چین به این منظور توسعه یافته است تا خودش را طوری تعدیل کند که یک بلاک بیت کوینی فقط در عرض 10 دقیقه تولید شود. لذا، پنج سال قبل حل پازل های ریاضی به کمک CPUها و GPUها آنقدر سخت شد که فقط ASICها توانایی استخراج را داشتند.

اپلیکیشنِ مدار یکپارچۀ خاص (ASIC) نسبت به کامپیوترهای عادی از یک CPU با قدرت محاسباتی خیلی بالاتر برخوردار است. دستگاه ASIC حاوی یک چیپ خاص است که پازل های ریاضی که برای تایید تراکنش ها به ازای بیلیون ها هش ریت در هر ثانیه لازم هستند را حل می کند. برخی از ASICها از هش ریتی معادل یک تریلیون تراکنش در هر ثانیه پشتیبانی می کنند. ASICهایی که از سرعت های بالایی برخوردار هستند مادامی که سختی استخراج از سرعت آنها تجاوز نکند، آمادۀ تایید منصفانۀ تراکنش ها خواهند بود.

مصرف برق

دستگاه های استفاده شده در مزرعه استخراج انرژی خیلی زیادی مصرف می کنند. فقط یک دستگاه ASIC می تواند بیش از 150 دلار در هر ماه به هزینه های برق شما اضافه کند. یک دستگاه خوب باید توان محاسباتی بالا و مصرف انرژی پایینی داشته باشد. اگر یک فارم ماینینگ با چندین ASIC به راه اندازید باید آمادۀ پذیرش هزینه 100 دلار هر ماه در صورتحساب برق خود باشید.

ارزش بیت کوین

ارزش بیت کوین مانند سایر رمزارزها نوسان دارد. در پایان دسامبر 2017، ارزش یک بیت کوین 19000 دلار بود. در حال حاضر، بهای آن خیلی پایین تر است. فرض کنید قیمت یا بهای بیت کوین بتواند تا 5000 دلار کاهش پیدا کند، این تاثیر منفی بر سودآوری کسب و کار شما خواهد گذاشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (467 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (348 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (72 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند