مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ چیست و چگونه عمل می کند؟

  شنبه، 31 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ چیست و چگونه عمل می کند؟
استخراج رمزارزها نه تنها ارزشمند است، بلکه به استخراج‌کنندگان پاداش نیز می‌دهد. با یک بیت‌کوین به ارزش 9080 دلار، یک جایزۀ 12.5 بیت‌کوینی به ارزش 113512 دلار به دست خواهید آورد. اگر کارمزد تراکنش‌ها را نیز اضافه کنید در قبال تایید تراکنش‌ها نیز پول دریافت خواهید کرد، لذا می‌توانید استخراج را به یک روش درآمدزایی برای خود تبدیل کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکی از بهترین و قانونی ترین روش های کسب درآمد به کمک بیت کوین ها، استخراج آنها است. استخراج کنندگان بیت کوین هر بار که یک بلاک را کامل می کنند، 12.5 بیت کوین به دست می آورند. البته، استخراج کنندگان اولیه سود بیشتری به دست می آوردند. قبل از ژوئن 2016، استخراج بیت کوین باعث کسب 25 بیت کوین به ازای تکمیل یک بلاک می شد. قبل از سال 2012، استخراج کنندگان 50 بیت کوین به دست می آورند. در حال حاضر، ایجاد یک فارم ماینینگ کمی پیچیده است اما شدنی است.

مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ

فارم ماینینگ یک اتاق یا یک انبار است که مخصوص استخراج رمزارزها می باشد. این مزرعه استخراج می تواند زیرزمین منزل شما با دو دستگاه ASIC یا یک انبار بزرگ با تعداد زیادی دستگاه GPU و ASIC باشد. مزرعه های استخراج حاوی منبع های بزرگ برق، فن های غول پیکر جهت خنک سازی تجهیزات و یک یا چند نفر مسئول نگهداری هستند که این تجهیزات را به راه می اندازند. فارم ماینینگ شبیه یک استخر استخراج کوچک با استخراج کنندگانی است که در ساختمان های مجزا مستقر هستند.

استخراج بیت کوین یک مفهوم ساده است که اگر در مورد آن به خوبی توضیح داده نشود، پیچیده به نظر می آید. استخراج در اصل فرآیند تایید یک تراکنش است طوری که به در یک لجر عمومی به نام بلاک چین ثبت شود. تراکنش ها به بلاک ها افزوده می شوند. تنها چیزی که برای تایید یک تراکنش بیت کوینی به آن نیاز دارید یک کامپیوتر متصل به اینترنت با یک برنامۀ نرم افزاری مخصوص بلاکچین است.

استخراج بیت کوین نیز فرآیندی است که طی آن، بیت کوین های جدید به جریان می افتند. همانطور که قبلاً هم گفتیم، هر بار که استخراج کنندگان بلاک سایز تراکنش ها را کامل می کنند، 12.5 بیت کوین منتشر می شود. هر بلاک تراکنش معادل 1MB و به طور متوسط شامل 1400 تراکنش است.

نحوه ساخت یک فارم ماینینگ

استخراج رمزارزها نه تنها ارزشمند است، بلکه به استخراج کنندگان پاداش نیز می دهد. با یک بیت کوین به ارزش 9080 دلار، یک جایزۀ 12.5 بیت کوینی به ارزش 113512 دلار به دست خواهید آورد. اگر کارمزد تراکنش ها را نیز اضافه کنید در قبال تایید تراکنش ها نیز پول دریافت خواهید کرد، لذا می توانید استخراج را به یک روش درآمدزایی برای خود تبدیل کنید.

ابزارهای اصلی برای شروع استخراج

ابزارهای زیادی برای شروع استخراج وجود دارد. در زیر به بخشی از این دستگاه ها اشاره خواهیم کرد. میزان توان آن ها بستگی به قدرت خرید و میزان استخراج موردنظر شما دارد.

والت بیت کوین: والت یا کیف پول یک اپ موبایلی، یک دستگاه سخت افزاری یا یک اپلیکیشن وب است که از یک پسوورد استفاده می کند و می توانید در آنجا بیت کوین ها را نگهداری کنید.

برنامۀ نرم افزاری مورد نیاز در فارم بیت کوین : استخراج کنندۀ ETC و استخراج کنندۀ CG نمونه هایی از نرم افزاری هستند که از ASICهایی که نیاز دارید، پشتیبانی می کنند.

عضویت در یک استخر استخراج: استخراج کنندگان توان محاسباتی خود را صرف تکمیل سریع یک بلاک بیت کوین می کنند. استخراج کنندگان پس از تکمیل یک بلاک بیت کوین، جایزه ها را تقسیم می کنند.

ریگ استخراج: در حال حاضر، استخراج کنندگان حرفه ای استخراج را با استفاده از دستگاه های ASIC انجام می دهند. ASICها دستگاه های قدرتمندی هستند که به شکل ویژه ای برای استخراج رمزارزها طراحی می شوند.

یک کامپیوتر متصل به اینترنت: فرقی ندارد از چه کامپیوتری استفاده می کنید، فقط توان پردازشی آن مهم است.

منبع برق: شما حداقل به 1000 کیلووات برق هر هفته نیاز دارید تا بتوانید یک مزرعه استخراج کوچک را به راه اندازید.

فن خنک کننده: تجهیزات استخراج، گرمای زیادی تولید می کنند. شما برای حفظ هوای خنک داخل منزل خود و ریگ به یک فن خوب نیاز دارید.

اصطلاحات مهم استخراج

برای آشنایی بیشتر با فارم ماینینگ نیازمند یادگیری چند اصطلاح خاص هستید. در ادامه برخی از مهم ترین این اصطلاحات را مرور خواهیم کرد.

سختی استخراج

دلیل اینکه چرا استخراج کنندگان حرفه ای بیت کوین دیگر از کامپیوترهای CPU یا GPUای استفاده نمی کنند به سختی استخراج بیت کوین برمی گردد. بلاک چین به این منظور توسعه یافته است تا خودش را طوری تعدیل کند که یک بلاک بیت کوینی فقط در عرض 10 دقیقه تولید شود. لذا، پنج سال قبل حل پازل های ریاضی به کمک CPUها و GPUها آنقدر سخت شد که فقط ASICها توانایی استخراج را داشتند.

اپلیکیشنِ مدار یکپارچۀ خاص (ASIC) نسبت به کامپیوترهای عادی از یک CPU با قدرت محاسباتی خیلی بالاتر برخوردار است. دستگاه ASIC حاوی یک چیپ خاص است که پازل های ریاضی که برای تایید تراکنش ها به ازای بیلیون ها هش ریت در هر ثانیه لازم هستند را حل می کند. برخی از ASICها از هش ریتی معادل یک تریلیون تراکنش در هر ثانیه پشتیبانی می کنند. ASICهایی که از سرعت های بالایی برخوردار هستند مادامی که سختی استخراج از سرعت آنها تجاوز نکند، آمادۀ تایید منصفانۀ تراکنش ها خواهند بود.

مصرف برق

دستگاه های استفاده شده در مزرعه استخراج انرژی خیلی زیادی مصرف می کنند. فقط یک دستگاه ASIC می تواند بیش از 150 دلار در هر ماه به هزینه های برق شما اضافه کند. یک دستگاه خوب باید توان محاسباتی بالا و مصرف انرژی پایینی داشته باشد. اگر یک فارم ماینینگ با چندین ASIC به راه اندازید باید آمادۀ پذیرش هزینه 100 دلار هر ماه در صورتحساب برق خود باشید.

ارزش بیت کوین

ارزش بیت کوین مانند سایر رمزارزها نوسان دارد. در پایان دسامبر 2017، ارزش یک بیت کوین 19000 دلار بود. در حال حاضر، بهای آن خیلی پایین تر است. فرض کنید قیمت یا بهای بیت کوین بتواند تا 5000 دلار کاهش پیدا کند، این تاثیر منفی بر سودآوری کسب و کار شما خواهد گذاشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم اولین تصویر از محل دفن‌ شهید رئیسی در حرم‌ امام‌رضا(ع)+عکس استقبال مادر رئیس جمهور شهید از پیکر فرزندش در فرودگاه مشهد راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم رسول خطیبی فوتبالیست سابق در مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم/ علی وار زندگی کرد و علی وار شهید شد+ فیلم ماکان آریا پارسا به کمک فرزاد فرزین می آید – بررسی سریال قطب شمال از قسمت اول تا چهارم ماجرای کیش و مات شدن امانوئل مکرون در برابر سخنان سید ابراهیم رئیسی از زبان رئیس جمهور شهید کشور+ویدیو بهترین گزینه برای سفر به ترکیه کدام شهر است؟ عبور پدر آیت الله آل هاشم از میان سیل انبوه مردم برای رفتن به مزار فرزندش +فیلم بی تابی شدید و جگرخراش خواهر و فرزندان شهید دریانوش قبل از خاکسپاری بر سر قبر خالی برادرش+ویدیو پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد گریه های جگرسوز پدر شهید آل هاشم/حضور پرشور مردم تبریز در وادی رحمت +فیلم حضور همسر و پسر شهید امیرعبداللهیان در مراسم وداع با پیکر شهید + فیلم حضور دلی بانوان جوان تبریزی در مراسم وداع با پیکر شهید آیت الله آل هاشم از دید لنز ساعد نیوز دور نماند+فیلم اهدای انگشتر حاج قاسم توسط دخترش برای تدفین همراه با پیکر شهید امیرعبداللهیان+ویدئو ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس نوای حیدر حیدر مردم تبریز در وادی رحمت در مراسم بدرقه آیت الله آل هاشم+فیلم میز عزایی که مادر سید ابراهیم رئیسی برای پسر شهیدش در خانه چیده است+عکس/ ساده و بی ریاترین چیدمان! خداحافظی آخر و سوگواری پدر شهید آیت‌الله آل‌ هاشم برای پسرش+ویدیو لحظه ورود پیکر شهیدجمهور به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد+ فیلم چهره غمزده ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سرشناس ایرانی در مراسم تشییع شهدای خدمت+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403
پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد
ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی
ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس
18 چهره‌ای که استادان سید ابراهیم رئیسی بوده‌اند
اطلاعیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی از سوی رهبر انقلاب
ماجرای تذکر جدی رئیسی درباره اخراج استادان | سفر را ناتمام گذاشتم و...
پیمان جبلی :صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری/ دوری از آسیب‌های قبلی!
هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند
روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین