مبتلایان کرونا به زودی باید در راهرو بیمارستان‌ها بستری شوند

  یکشنبه، 27 مهر 1399 ID  کد خبر 108054
مبتلایان کرونا به زودی باید در راهرو بیمارستان‌ها بستری شوند
ساعد نیوز:استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ‌اکنون ۶۸۰ نفر از مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: اگر آمار بستری‌ها به ۸۰۰ نفر برسد، مجبوریم که مبتلایان جدید را در راهرو بیمارستان‌ها بستری کنیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در جریان بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، افزود: شرایط کرونا در استان بسیار سخت و حساس است و کرمانشاه در وضعیت قرمز پرخطر قرار دارد.

او با بیان اینکه از ۶۸۰ کرونایی بستری در استان ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت ویژه (ICU) بستری هستند، اظهار کرد: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه نسبت به کشور کمتر است به طوری که میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور ۵۸ درصد و در استان فقط ۴۲ درصد است.

استاندار کرمانشاه موج سوم کرونا را خطرناکتر توصیف کرد و گفت: در پیک موج دوم، آمار فوتی های استان هشت نفر بود در حالی که در موج سوم به ۱۳ نفر هم رسیده و هر ۱۲۰ دقیقه یک نفر جان می بازد.

بازوند با اشاره به خدمت رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در موضوع کرونا گفت: اوقاف در شرایط حساس کنونی می تواند کمک بزرگی برای جبران مشکلات ناشی از کرونا انجام دهد.

او با اشاره به اینکه ۹ هزار دانش آموز کرمانشاهی برای استفاده از سامانه آموزشی «شاد» تبلت ندارند، گفت: هزینه تامین این تبلت ها حدود ۱۶ میلیارد تومان است اما اعتبارات دولتی جوابگوی آن نیست و ما خرید این تبلت ها را بین افراد نیکوکار و دستگاه های خصوصی استان سهمیه بندی کرده ایم.

استاندار کرمانشاه از اوقاف هم خواست که در تهیه این تبلت ها مشارکت کند که مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه قول اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان در این زمینه را داد.

۱۳ کرمانشاهی دیگر قربانی کرونا شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فوت ۱۳ نفر دیگر در استان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: شمار قربانیان کرونا در استان کرمانشاه به ۷۵۰ نفر رسید.

«مهدی محمدی» با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی ها بر اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه افزود: از مجموع🟡۱۳ فوتی براثر ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا، چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، سه نفر در اسلام آبادغرب و در هر یک از شهرستان های هرسین، کنگاور، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، سرپل ذهاب و روانسر نیز یک نفر فوت کردند.

او در ادامه به رشد بی سابقه تعداد بیماران کرونایی بستری در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ۶۲۷ بیمار مربوط به کرونا در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری هستند که این تعداد نسبت به یک ماه پیش (۲۶ شهریور) دقیقا ۲برابر شده است.

به گفته او از این تعداد ۳۹۱ بیمار در شهر کرمانشاه و ۲۰۶ بیمار در شهرستان های استان بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین در شبانه روز گذشته ۸۰ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۴۶ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند و اکنون ۶۲۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گفته محمدی 🟡در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۶۸ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (225 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (137 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW