دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق: 

شنبه، 03 دی 1401
ساعدنیوز : دولت برای مقابله با تهدیدات عصر دیجیتال و ارتباطات، هیجانی تصمیم می‌گیرد / بازار نخل به‌دنبال اجرای ساختار عام‌المنفعه جهت توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال است.

مدیرعامل بازار اجتماعی نخل در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق:

دولت برای مقابله با تهدیدات عصر دیجیتال و ارتباطات، هیجانی تصمیم می گیرد / بازار نخل به دنبال اجرای ساختار عام المنفعه جهت توسعه ی اقتصاد دیجیتال است

در همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق که با حضور معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان مورخ 28 آذر 1401 در سالن همایش های بین المللی سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، از بازار اجتماعی نخل به عنوان کسب و کار موفق و خلاق کشور تقدیر به عمل آمد.

محمدرضا بنازاده ماهانی، مدیرعامل بازار آنلاین نخل در این همایش، اظهارداشت: عصر امروز که عصر دیجیتال و ارتباطات است، برای نسل های گذشته ی نه چندان دور، غریب و شگرف به نظر می رسد.

وی افزود: اگر بخواهیم واقع بینانه حرف بزنیم، این عصر برای دولت ما هم عجیب به نظر می رسد چرا که برای مقابله با تهدیدات این عصر، هیجانی تصمیم گیری می کند.

مدیرعامل نخل با بیان اینکه امروز از واقعیت افزوده عبور کرده ایم و حرف از واقعیت مجازی است، یادآور شد: اکنون شاهد بروز تغییراتی در فرهنگ، سبک زندگی جامعه و حتی اقتصاد هستیم که این تغییرات اساسی نیازمند یک حکمرانی و سیاست گذاری درست می باشند.

وی محدودسازی فضای مجازی برای متولدین دهه ی 70 به بعد را مضحک خواند و تصریح کرد: سیاست گذاری و حکمرانی صحیح در عصر دیجیتال، همزمان با فراگیرشدن فناوری های نوظهور اهمیت روزافزون یافته است.

بنازاده ماهانی افزود: اکنون می بینیم که فقدان فرهنگ صحیح در استفاده از ابزارها و تکنولوژی، کشور را دچار بحران های هویتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کرده است.

وی توسعه ی اقتصاد دیجیتال را منوط به این سیاست گذاری و حکمرانی درست دانست و گفت: نمی توان حرف از توسعه ی اقتصاد دیجیتال زد اما خلاف آن عمل کرد.

مدیر بازار نخل(https://nakhll.com/) با اشاره به اینکه اشتراک ارتباطات در جهان به سرعت در حال رشد است، خاطرنشان کرد: وجود اتصال قابل اطمینان برای تحول و توسعه ی اقتصاد دیجیتال ضروری است، زیرا تعاملات بین افراد، سازمان ها و حتی ماشین آلات را تسهیل می کند.

بنازاده ماهانی به ذکر آماری از پیشرفت های کشورهای مختلف در حوزه ی دیجیتال و ارتباطات اشاره و عنوان کرد: در کشورهای مختلف تجهیزات دنیا هرروزه ارتقا پیدا کرده و هزینه های استفاده از اینترنت نیز به میزان چشم گیری کاهش می باید، این درحالی است که در ایران با مشکلاتی چون کندی سرعت، محدودیت های پهنای باند و... مواجه هستیم و دولت هنوز به دنبال افزایش هزینه های استفاده از اینترنت است.

وی آسیب ها و مشکلات کنونی اقتصاد دیجیتال را ناشی از فقدان یک سند راهبردی درست مبتنی بر واقعیت های جامعه ی ایران دانست و افزود: شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک موتور پیشران توسعه در جهان اسلام، تحرک بیشتری را از درون می طلبد و به ساختارهایی نیاز دارد که تسهیل کننده و شتاب دهنده ی مباحث اقتصاد دیجیتال باشند.

این مدیر جوان تصریح کرد: دولت باید برای ایجاد هیجان مثبت و مولد کارآفرینی و رشد اقتصاد دیجیتال، به سمت فراگیرسازی تسهیلات حرکت کند و زیرساخت امن، باکیفیت و مقرون به صرفه ای را فراهم سازد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، شرکت ها و نهادهای خصوصی نیز باید برای پویایی اقتصاد دیجیتال در کشور، به سمت یک شبکه ی پر سرعت عام المنفعه، فراگیر و فراتر از قواعد منفت طلبانه ی شخصی بروند به نحوی که این شبکه یا ساختار عام المنفعه توامان بتواند بستر ایجاد و شکل گیری هزارات استارت آپ و شرکت های بزرگ و کوچک خصوصی و محلی باشد.

بنازاده ماهانی با تأکید بر اینکه این شبکه نیازمند نیروی انسانی جوان و متخصص و همچنین شرکت های مجرب و مخاطره پذیر است، ادامه داد: اینگونه می توان از طریق هیجان و شتاب ایجاد شده، دولت و نهادهای مربوطه را نیز به تحرک بیشتر واداشت تا آن ها نیز به بسترسازی و حمایت بهتر از هسته های مقوم و پرشتاب گسترش خدمات اجتماعی و افزایش قدرت برای عموم مردم بپردازند.

مدیرعامل بازار آنلاین نخل در پایان از اجرای این اکوسیستم خبر داد و گفت: این ساختار عام المنفعه به امید مؤثر بودن جهت تحقق چنین هدف بزرگی توسط تیم جنگجو و پرتلاش نخل طراحی شده و با توکل به حضرت حق به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.

شایان ذکر است همایش ملی اقتصاد دیجیتال و کسب و کار خلاق، با هدف ایجاد بستر مناسب به منظور گردهمایی مقامات و صاحب نظران حوزه ی اقتصاد با صاحبان کسب و کار های خلاق، ایده پردازان و شرکت های دانش بنیان جهت بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور برگزار گردید.

انتهای پیام /


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟