دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی در سال ۱۴۰۰ 

سه شنبه، 14 بهمن 1399
کد خبر: 133355
ساعد نیوز: معاون آموزشی وزارت علوم از ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجو در همه مقاطع تحصیلی و مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم گفت: آموزش تمام زمینه های تخصصی مورد نیاز کشور در دانشگاه ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنظیم ظرفیت پذیرش دانشگاه ها از اولویت وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ است افزود: برای ترم آینده و مهر ۱۴۰۰ بحث ظرفیت ها و یک مقداری تنظیم ظرفیت پذیرش دانشگاه ها مطرح است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به ساماندهی ظرفیت پذیرش دانشجو در همه مقاطع تحصیلی و مدل جدید پذیرش دانشجو برای همه مقاطع تحصیلی یادآور شد: این تنظیم پذیرش در همه مقاطع تحصیلی اجرا خواهد شد تا مقداری پذیرش ها قاعده مند شود.

وی به مدل پیشنهادی تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو اشاره کرد و گفت: در مدل کنونی تخصیص ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته دارای مجوز، مستقل از تعداد و رتبه اعضای هیئت علمی متخصص مرتبط با رشته مذکور است.

معاون آموزش وزارت علوم به ویژگی های مدل پیشنهادی تخصیص ظرفیت دانشجو اشاره کرد و افزود: تخصیص ظرفیت (بر اساس بودجه دولتی و شهریه پرداز) در هر مقطع تحصیلی به کل دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی و بر اساس تعداد و رتبه اعضای هیئت علمی، تخصیص ظرفیت کل مؤسسه با توجه به تعداد اعضا هیئت علمی صورت می پذیرد. در این فرایند، تخصیص ظرفیت تقاضا محور تقویت می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت