دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / مشاوره تحصیلی /

مدرک "زبان" قابل قبول در مصاحبه دکتری 

پنجشنبه، 03 اسفند 1396
کد خبر: 3021
ساعد نیوز: در این گزارش به معرفی 6 آزمون مختلف زبان انگلیسی پرداخته‌ایم. ثبت‌نام در هرکدام از این آزمون‌ها مزایا و گاها معایبی دارد و ممکن است این مدارک در همه دانشگاه‌ها اعتبار نداشته باشد ک

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، آزمون‌های زبان (MSRT)، تولیمو (TOLIMO)، تافل (TOEFL)، آیلتس ‌IELTS ،EPT ،MHLE و UTEPT از معتبر‌ترین آزمون‌های زبان مورد پذیرش دانشگاه‌ها برای مصاحبه‌های دکتری هستند. منابع این آزمون‌ها تا حد زیادی یکسان هستند و با مطالعه یک آزمون می‌توان برای دیگر آزمون‌ها هم آماده شد و تفاوت اساسی شیوه برگزاری آزمون‌ها است.

MSRT؛ معتبرترین آزمون وزارت علوم آزمون

MSRT درواقع همان MCHE است که توسط اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم نام آن تغییر پیدا کرده است. اما تفاوتی در آزمون ایجاد نشده است و کلیه سرفصل ها مانند قبل در قالب چهار مهارت شنیداری، درک مطلب، لغت و ساختار مورد آزمایش قرار می گیرد. مدرک این آزمون تنها در داخل کشور اعتبار دارد. تقریبا هر ماه توسط وزارت علوم برگزار و نتایج آن معمولا 10 روز بعد از طریق وبسایت این آزمون اعلام می شود.

تولیمو؛ موثر در قبولی در آزمون دکتری

تولیمو(the Test of Language by the Iranian Measurement Organizations) یک آزمون زبان انگلیسی است که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و بیشتر متقاضیان این آزمون را داوطلبان دکتری تشکیل می‌دهند زیرا داشتن نمره زبان(تولیمو، تافل، MCHE و...) برای قبولی در آزمون دکترا لازم است.

عنوانتعداد سؤالاتزمان پاسخ‌دهی
بخش شنیداری50 پرسش35 دقیقه
بخش ساختار و نوشتار زبانی40 پرسش30 دقیقه
درک مطلب50 پرسش55 دقیقه
کل140 پرسش120 دقیقه

در این آزمون نمره بالاتر از 600 عالی، بین 520 تا 599 خوب، بین 480 تا 519 متوسط و کمتر از 479 ضعیف تلقی می‌شود.

TOEFL و IELTS آزمونی برای دانشگاه های خارج از کشور

آزمون های آیلتس و تافل از معتبرترین آزمون های بین المللی است با این تفاوت که تافل آزمونی است که توانایی داوطلب را در درک و کاربرد زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی می سنجد؛ اما در آیلتس، انگلیسی به عنوان زبان بینل المللی سنجیده می شود. هزینه ثبت نام آن حدود یک میلیون تومان است و نتایج آن حدود دو هفته بعد از امتحان اعلام می شود. این آزمون برای افرادی اهمیت دارد که به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاههای خارج از ایران باشند.

MHLE؛ آزمون وزارت بهداشت

این آزمون ویژه داوطلب شرکت در دوره های علوم پزشکی دانشگاه های دولتی است. این آزمون را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می کند. نکته قابل تامل در اعتبار مدرک این آزمون آن است که دانشگاه آزاد آن را نمی پذیرد. البته نقطه مثبت این آزمون تعداد دفعات بالای برگزاری در سال است که محدودیتی نیز جهت شرکت داوطلب وجود ندارد.

UTEPT؛ آزمون زبان دانشگاه تهران

UTEPT، مرکز آزمون زبان دانشگاه تهران است که مدرک آن در همین دانشگاه و تعداد دیگری از دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم اعتبار دارد. مرکز آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران جهت سنجش مهارت زبانی داوطلبان آزمون دکتری هر ساله، 6 نوبت آزمون زبان عمومی در فواصل زمانی مشخص برگزار می‌نماید.

این آزمون در سطح آزمون تافل طراحی شده است و شامل 100 سوال چهارگزینه‌ای است. از این تعداد، 30 سوال به گرامر و دستور زبان،‌ 35 سوال به واژه و معنای کلمات و 35 سوال به درک مطلب اختصاص می‌یابد. معمولاً در آخرین آزمون سال، همراه با آزمون زبان عمومی انگلیسی، آزمون زبان عمومی فرانسه نیز برای داوطلبانی که زبان آنها زبان فرانسه است برگزار می‌شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی