دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / DALF, DELF (فرانسه) /

معادل اعداد یک تا ده زبان فرانسوی چه می شود؟ 

یکشنبه، 26 مرداد 1399
در دنیای امروز صحبت کردن به یک زبان خارجی کافی نیست. افرادی که به چندین زبان صحبت می‌کنند شانس پیدا کردن شغل را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور افزایش خواهند داد. یادگیری یک زبان ذهن را تقویت می‌کند.

زبان فرانسوی (به فرانسوی: français) یک زبان هند و اروپایی از خانوادهٔ زبان های رومی است که توسط ۱۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان نخست گویش می گردد. فرانسوی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد، یکی از دو زبان کاری این سازمان (همراه با انگلیسی) و زبان کاری یا رسمی سازمان های متعدد بین المللی یا محلّی از جمله اتحادیه اروپا است. فرانسوی زبانی است کاملاً علمی و دانشگاهی، و امروزه همچنان، در کنار انگلیسی، یکی از مهم ترین زبان های دیپلماتیک به شمار می رود.

در حدود ۱۹۰ میلیون نفر، فرانسوی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند، و ۲۰۰ میلیون نفر دیگر هم آن را به عنوان یک زبان دوم اکتسابی استفاده می کنند. اجتماعات گویش کننده به فرانسوی در ۵۷ کشور و قلمرو حضور دارند. اکثر گویش کنندگان بومی این زبان در فرانسه هستند. بقیهٔ گویش کنندگان به طور عمده در کانادا، به ویژه استان کبک، نیو برانزویک و اونتاریو و نیز بلژیک، سوییس، لوکزامبورگ و مناطقی در ایالت مین آمریکا و لوییزیانا حضور دارند.بیشتر افرادی که فرانسوی زبان دوم آن هاست در آفریقای فرانسوی زبان زندگی می کنند، که با تردید می توان گفت تعداد آن ها از گویندگان بومی بیشتر است.گرچه زبان اسپانیایی از نظر تعداد افرادی که به یک زبان واحد تکلم می کنند در مقام دوم قرار دارد (مقام اول متعلق به زبان چینی می باشد).

زبان فرانسوی، زبان رسمی ۲۹ کشور است، که بیشتر آن ها در فرانسوی به La Francophonie (جوامع فرانسوی زبان) معروفند. هم چنین یک زبان رسمی تمام دفاتر سازمان ملل و گسترهٔ وسیعی از سازمان های بین المللی است. طبق اطلاعات اتحادیهٔ اروپا، ۱۲۹ میلیون (یا ۲۶٪ کل جمعیت اتحادیه)، در ۲۷ عضو، به فرانسوی گویش می کنند که از میان آن ها، ۶۵ میلیون نفر گویشوران بومی اند و ۶۹ میلیون نفر ادعا می کنند که آن را یا به عنوان زبان دوم یا یک زبان خارجی صحبت می کنند و از این لحاظ، فرانسوی در ردهٔ دوم بیشترین گویشوران به عنوان زبان دوم قرار دارد (پس از انگلیسی).

بیست درصد از اروپایی های غیر فرانسوی زبان، قادر به گویش فرانسوی اند که تقریباً برابر ۱۴۵٬۶ میلیون نفرند. به علاوه، پیش از میانهٔ قرن ۲۰، فرانسوی به عنوان زبان سرآمد دیپلماسی در بین اروپاییان و نیروهای مستعمره و نیز به عنوان یک زبان بین المللی در میان طبقات تحصیل کردهٔ اروپا گویش می شد.

اعداد در زبان فرانسه

زبان فرانسه هم ساختاری مشابه بسیاری از زبان های اروپایی دارد. اعداد 1 تا 10 در این زبان کاملا بی قاعده هستند پس باید تمام آنها را به خوبی یاد بگیرید. جدول زیر اعداد 1 تا 10 زبان فرانسه را به شما یاد می دهد:

1 Un /œ̃̃̃/
2 Deux /dø/
3 Trois /tʀwɑ/
4 Quatre /katʀ/
5 Cinq /sɛ̃k/
6 Six /sis/
7 Sept /sɛt/
8 Huit /ʽɥit/
9 Neuf /nœf/
10 Dix /dis/

تمرین: اعداد زیر را بخوانید:

  • 5
  • 9
  • 7
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 10
  • 8

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی