دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

معرفی اجمالی صرافی نوبیتکس (Nobitex) 

دوشنبه، 19 دی 1401
صرافی نوبیتکس یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که احتمالا اسم آن را تا به حال شنیده‌اید. این صرافی در دسته صرافی‌های متمرکز محسوب می‌شود، که توانسته است در مدت زمان کوتاهی، به 600 هزار کاربر فعال برسد. و این موفقیت در نوع خود کم نظیر است. در ادامه این صرافی بیشتر معرفی می شود.

صرافی نوبیتکس از ترکیب سه واژه "نو" به معنای تازه و جدید،"بیت کوین" و"اکسچنج" به معنای مبادله ساخته شده است. نوبیتکس در تابستان 1396 شروع به فعالیت کرد و اولین نسخه بازار را در زمستان 1396 رونمایی کردند. نوبیتکس با داشتن محیط ساده و کاربردی، حجم و سرعت بالای معاملات و قدمت چند ساله، میتوان جز یکی از قابل اعتماد ترین صرافی ها در معاملات بازار آنلاین محسوب شود.

پلتفرم های آنلاین ایرانی خرید و فروش ارزهای دیجیتال، پس از سال 1396 به تدریج رونمایی شدند. چراغ اول را صرافی نوبیتکس روشن کرد. این پلتفرم را تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف راه اندازی کردند. صرافی نوبیتکس تا امروز موفق شده است بیش از چهار میلیون کاربر ایرانی را جذب کند و از این حیث، آوازه و شهرت زیادی برای خود دست وپا کرده است. البته، نباید فراموش کنیم پلتفرم های ایرانی هنوز با استانداردهای روز در اکسچنج هایی مانند بایننس و کوکوین، فاصله بسیار زیادی دارند.

صرافی نوبیتکس چیست؟

صرافی نوبیتکس به عنوان اولین پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران، فعالیت خود را در سال 1396 آغاز کرد. در آن زمان، ابهامات قانونی بسیار زیادی درباره فعالیت در بازار رمزارزها در کشور ما وجود داشت؛ به طوری که سایت نوبیتکس به مدت یک سال فیلتر بود. هرچند امروز هم قوانین شفافی درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر وجود ندارد، به نظر می رسد اقبال عمومی مردم به این بازار سبب شده است دولت ها به جای راهکارهای سلبی، به دنبال ابزارهای نظارتی برای کنترل بازار کریپتوکارنسی باشند. جالب است بدانید تعداد ایرانیان فعال در این بازار اکنون از ده میلیون نفر فراتر رفته است.

خدمات نوبیتکس به خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از ریال خلاصه نمی شود؛ بلکه گزینه دیگری به نام بازارهای حرفه ای در نوبیتکس تعریف شده است که در قالب آن می توانید به تبادل ارزهای دیجیتال بر پایه تتر (USDT) بپردازید. یکی از موضوعاتی که توجه کاربران این صرافی را به خود جلب کرده، قوانین نوبیتکس است.

مزایای صرافی Nobitex چیست؟

از مهم ترین مزایای صرافی نوبیتکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیش از چهار میلیون حساب کاربری فعال در این صرافی وجود دارد.
  • تعداد معاملات ثبت شده در نوبیتکس از دویست میلیون فراتر رفته است.
  • امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از ریال و تتر در آن وجود دارد.
  • امنیت نوبیتکس در مقایسه با صرافی های ایرانی دیگر زبان زد است.
  • با ایجاد حساب تریدر، امکان انجام معاملات با کارمزد کم برای تریدرها فراهم شده است.
  • اپلیکیشن موبایل نوبیتکس در دسترس عموم قرار دارد.

معایب صرافی نوبیتکس چیست؟

در کنار ویژگی های مثبت، لازم است به معایب نوبیتکس نیز نگاهی بیندازیم که عبارت اند از:

  • به گفته کاربران، مدت زمان احراز هویت بسیار طولانی است.
  • پاسخ گویی تیم پشتیبانی نوبیتکس به سؤالات کاربران با تأخیر نسبی همراه است.
  • تعداد ارزهای دیجیتال در فهرست معاملات نوبیتکس کمتر از صد رمزارز است.
  • مانند صرافی های ایرانی دیگر، در Nobitex نیز بسترهای معاملات فیوچرز و مارجین فراهم نیست.
  • قوانین زیاد این صرافی از نظر برخی کاربران گیج کننده است.

به هرحال، نباید فراموش کنیم که در حال حاضر، عمده کاربران ایرانی برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال و انتقال به صرافی های خارجی یا برعکس، از صرافی های داخلی استفاده می کنند؛ بنابراین، شاید مشکلاتی که ذکر کردیم، برای این دسته از افراد اهمیت نداشته باشد.

مراحل ثبت نام و ساخت حساب کاربری در صرافی نوبیتکس

برای ثبت نام در صرافی نوبیتکس کافی است وارد وب سایت آن به آدرس nobitex.ir شوید و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

  1. پس از ورود به صفحه ثبت نام، ابتدا ایمیل خود را وارد کنید. دقت کنید که آدرس ایمیل شما به صورت صحیح وارد شود؛ زیرا در ادامه مراحل ثبت نام، صرافی نوبیتکس به ایمیل شما یک لینک یا کد تایید ارسال خواهد کرد.
  2. یک گذرواژه منحصر به فرد برای حساب کاربری خود ایجاد کنید. گذرواژه شما باید شامل حداقل یک حرف انگلیسی، یک عدد و 8 کاراکتر یا بیشتر باشد. همچنین منظور از گذرواژه منحصر به فرد، یک رمز است که در جای دیگری استفاده نشده باشد تا در صورت لو رفتن آن، تمام حساب هایتان به خطر نیفتد.
  3. در این مرحله می توانید با وارد کردن کد دعوت یا معرف، تا 30 درصد در معاملاتتان تخفیف دریافت کنید. برای این کار می توانید در کادر مشخص شده کد 36909 (کد دعوت یا معرف صرافی نوبیتکس)را وارد کنید.
  4. در کادری که به شما نمایش داده می شود، تعدادی حروف انگلیسی نوشته شده است. آن ها در کادر پایین وارد کنید تا سیستم از ربات نبودن شما، اطمینان حاصل کند.
  5. پس از مطالعه قوانین و مقررات صرافی نوبیتکس، تیک مربوط به آن را بزنید.
  6. در نهایت روی دکمه ثبت نام کلیک کنید تا فرآیند ثبت نام اولیه شما به اتمام برسد.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب