معرفی بازارها و مراکز خرید و دیدنی هلسینکی

  شنبه، 05 مرداد 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی بازارها و مراکز خرید و دیدنی هلسینکی
وقتی پای خرید در هلسینکی در میان است نباید انتظار قیمت‌های پایین را داشته باشید، اما بابت کیفیت همه چیز خیالتان راحت باشد!

میدان بازار هلسینکی

میدان بازار هلسینکی میدان مرکزی شهر و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر هلسینکی به شمار می رود. این بازار در مرکز شهر هلسینکی واقع شده است و دسترسی خوبی به تمام مناطق شهر دارد. جاذبه های گردشگری دیگر هلسینکی مثل کاخ ریاست جمهوری و هلسینکی سیتی هال (Helsinki City Hall) روبروی میدان بازار هلسینکی قرار دارند.

از بهار تا پاییز میدان بازار هلسینکی پر از ازدحام فروشندگان محلی است که انواع غذاهای فنلاندی و سوغاتی ها و صنایع دستی را در معرض فروش قرار می دهند. همچنین در محوطه میدان نیز کافه های مختلفی وجود دارد که قهوه های خوب و مرغوبی سرو می کنند.

یکی از رسوم محبوب و پرطرفدار در این میدان، برگزاری نمایشگاه اتومبیل هایقدیمی در اولین جمعه هر ماه است. علاقمندان به اتومبیل سوار و کلیکسیونرهای اتومبیل های قدیمی از نقاط مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

تصویر

بازار کامپی

«مرکز خرید کامپی» (Kamppi) مجموعه ای چند منظوره و اجتماعی برای برطرف کردن تمام نیازهای این شهرک است. در اینجا از ترمینال های مسافربری تا اداره های لوکس، آپارتمان و واحد های مسکونی هم وجود دارند و تمام این امکانات با مرکز خرید، فروشگاه های گوناگون، رستوران ها و سوپرمارکتش کامل می شوند. ساعت کاری مرکز خرید کامپی از ۹ صبح تا ۹ شب بوده و در روزهای تعطیل تنها تا ساعت ۶ عصر باز است.

تصویر

گالریا اسپلانا دهلسینکی

«گالریا اسپلاناد» (Galleria Esplanad) بیشتر روی گردشگرانی تمرکز کرده که در هتل لوکس «کامپ» (Kamp) اقامت دارند. در این مرکز خرید می توانید برندهای بین المللی، بوتیک ها و برندهای دیزاینرهای برجسته و گران را پیدا کنید. اگر گرسنه بودید اصلاً نگران نباشید؛ زیرا کافه اینجا با غذاها و خوراکی های منحصر به فردش به خوبی از شما پذیرایی خواهد کرد.

تصویر

کائوپاتوری

بازار «کائوپاتوری» (Kauppatori) برای تهیه محصولات تازه، غذاهای تازه، قهوه، گوشت، میوه و ماهی های گوناگون فصلی یا حتی سوسیس گوزن ایده آل است. در برخی غرفه ها میزها و صندلی هایی هم برای لذت بردن از غذایتان تعبیه شده اند. این بازار تنوعی گوناگون از خدمات، سوغاتی ها، عروسک ها، پوست حیوانات، صنایع دستی و پوشاک را به مشتریان عرضه می کند. برای گردش هم می توانید روی اینجا حساب کنید، زیرا اینجا بازاری روباز و نزدیک به آب است. در حین گردش از لمس نسیم دریایی روی پوستتان حس خوبی خواهید داشت.

تصویر

کلووی

مرکز خرید «کلووی» (Kluuvi shopping centre) به فروش پوشاک و سایر محصولات گوناگون اختصاص دارد. سه طبقه اینجا انواع خدمات تجاری، رستوران و کافه را در خود جای داده اند. جدای از کانسپت استورها و غذاخوری ها، اینجا شامل یک اِکو مارکت در زیر زمین هم می شود که بیش از ۵۰۰ تولید کننده فنلاندی به فروش محصولات محلی خود مشغول هستند.

تصویر

مرکز خرید ایتیس

«مرکز خرید ایتیس» (ITIS Shopping Centre) مجموعه ای بزرگ با بیش از ۲۵۰ مغازه است که شامل رستوران ها، بخش های تجاری و غیره می شود. موقعیت عالی این مرکز خرید در نزدیکی ایستگاه مترو یکی از نقاط برجسته آن به شمار می رود. طبقه های بالایی برای پارک کردن و فضای اداری بوده و دو طبقه اول به فروشگاه ها و مغازه ها اختصاص دارند.

تصویر

استوکمان هلسینکی

مرکز خرید «استوکمان» (Stockmann Department Store) بزرگ ترینِ نوع خود به شمار می رود. این مجموعه از چهار طرف با خیابان هایی بزرگ احاطه شده و طبقات بزرگش پر از محصولاتی با برند های لوکس، اداره های خصوصی در طبقه بالایی و گزینه های بی انتهای غذایی از فست فود تا غذاهای درجه یک هستند. این مرکز خرید در بین مردم محلی و گردشگران به یک اندازه شهرت داشته و به نوعی یک نقطه برجسته ملی محسوب می شود.

تصویر

سوکوس

«سوکوس» (Sokos) یکی از برجسته ترین مراکز خرید شیک هلسینکی به شمار می رود. این فروشگاه بزرگ که تنها چند بلوک با استوکمان فاصله دارد، در مرکز شهر واقع شده و برندهای ارزنده بین المللی، محصولات وارداتی و چیزهایی از این دست را به مشتریان عرضه می کند. این مجموعه توقفی کامل برای خرید هر نوع کالا، محصولات مد و نیازهای تفریحی به حساب می آید.

تصویر

مرکز خرید Old Market Hall هلسینکی

این مرکز خرید بازار بزرگی هست که میتونین ازش انواع مواد غذایی تازه و انواع گوشت ها رو میتونین از این مرکز خرید تهیه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (20 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (13 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر)
تیتر امروز   
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است