معرفی بازارها و مراکز خرید و دیدنی هلسینکی

  شنبه، 05 مرداد 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی بازارها و مراکز خرید و دیدنی هلسینکی
وقتی پای خرید در هلسینکی در میان است نباید انتظار قیمت‌های پایین را داشته باشید، اما بابت کیفیت همه چیز خیالتان راحت باشد!

میدان بازار هلسینکی

میدان بازار هلسینکی میدان مرکزی شهر و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر هلسینکی به شمار می رود. این بازار در مرکز شهر هلسینکی واقع شده است و دسترسی خوبی به تمام مناطق شهر دارد. جاذبه های گردشگری دیگر هلسینکی مثل کاخ ریاست جمهوری و هلسینکی سیتی هال (Helsinki City Hall) روبروی میدان بازار هلسینکی قرار دارند.

از بهار تا پاییز میدان بازار هلسینکی پر از ازدحام فروشندگان محلی است که انواع غذاهای فنلاندی و سوغاتی ها و صنایع دستی را در معرض فروش قرار می دهند. همچنین در محوطه میدان نیز کافه های مختلفی وجود دارد که قهوه های خوب و مرغوبی سرو می کنند.

یکی از رسوم محبوب و پرطرفدار در این میدان، برگزاری نمایشگاه اتومبیل هایقدیمی در اولین جمعه هر ماه است. علاقمندان به اتومبیل سوار و کلیکسیونرهای اتومبیل های قدیمی از نقاط مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

تصویر

بازار کامپی

«مرکز خرید کامپی» (Kamppi) مجموعه ای چند منظوره و اجتماعی برای برطرف کردن تمام نیازهای این شهرک است. در اینجا از ترمینال های مسافربری تا اداره های لوکس، آپارتمان و واحد های مسکونی هم وجود دارند و تمام این امکانات با مرکز خرید، فروشگاه های گوناگون، رستوران ها و سوپرمارکتش کامل می شوند. ساعت کاری مرکز خرید کامپی از ۹ صبح تا ۹ شب بوده و در روزهای تعطیل تنها تا ساعت ۶ عصر باز است.

تصویر

گالریا اسپلانا دهلسینکی

«گالریا اسپلاناد» (Galleria Esplanad) بیشتر روی گردشگرانی تمرکز کرده که در هتل لوکس «کامپ» (Kamp) اقامت دارند. در این مرکز خرید می توانید برندهای بین المللی، بوتیک ها و برندهای دیزاینرهای برجسته و گران را پیدا کنید. اگر گرسنه بودید اصلاً نگران نباشید؛ زیرا کافه اینجا با غذاها و خوراکی های منحصر به فردش به خوبی از شما پذیرایی خواهد کرد.

تصویر

کائوپاتوری

بازار «کائوپاتوری» (Kauppatori) برای تهیه محصولات تازه، غذاهای تازه، قهوه، گوشت، میوه و ماهی های گوناگون فصلی یا حتی سوسیس گوزن ایده آل است. در برخی غرفه ها میزها و صندلی هایی هم برای لذت بردن از غذایتان تعبیه شده اند. این بازار تنوعی گوناگون از خدمات، سوغاتی ها، عروسک ها، پوست حیوانات، صنایع دستی و پوشاک را به مشتریان عرضه می کند. برای گردش هم می توانید روی اینجا حساب کنید، زیرا اینجا بازاری روباز و نزدیک به آب است. در حین گردش از لمس نسیم دریایی روی پوستتان حس خوبی خواهید داشت.

تصویر

کلووی

مرکز خرید «کلووی» (Kluuvi shopping centre) به فروش پوشاک و سایر محصولات گوناگون اختصاص دارد. سه طبقه اینجا انواع خدمات تجاری، رستوران و کافه را در خود جای داده اند. جدای از کانسپت استورها و غذاخوری ها، اینجا شامل یک اِکو مارکت در زیر زمین هم می شود که بیش از ۵۰۰ تولید کننده فنلاندی به فروش محصولات محلی خود مشغول هستند.

تصویر

مرکز خرید ایتیس

«مرکز خرید ایتیس» (ITIS Shopping Centre) مجموعه ای بزرگ با بیش از ۲۵۰ مغازه است که شامل رستوران ها، بخش های تجاری و غیره می شود. موقعیت عالی این مرکز خرید در نزدیکی ایستگاه مترو یکی از نقاط برجسته آن به شمار می رود. طبقه های بالایی برای پارک کردن و فضای اداری بوده و دو طبقه اول به فروشگاه ها و مغازه ها اختصاص دارند.

تصویر

استوکمان هلسینکی

مرکز خرید «استوکمان» (Stockmann Department Store) بزرگ ترینِ نوع خود به شمار می رود. این مجموعه از چهار طرف با خیابان هایی بزرگ احاطه شده و طبقات بزرگش پر از محصولاتی با برند های لوکس، اداره های خصوصی در طبقه بالایی و گزینه های بی انتهای غذایی از فست فود تا غذاهای درجه یک هستند. این مرکز خرید در بین مردم محلی و گردشگران به یک اندازه شهرت داشته و به نوعی یک نقطه برجسته ملی محسوب می شود.

تصویر

سوکوس

«سوکوس» (Sokos) یکی از برجسته ترین مراکز خرید شیک هلسینکی به شمار می رود. این فروشگاه بزرگ که تنها چند بلوک با استوکمان فاصله دارد، در مرکز شهر واقع شده و برندهای ارزنده بین المللی، محصولات وارداتی و چیزهایی از این دست را به مشتریان عرضه می کند. این مجموعه توقفی کامل برای خرید هر نوع کالا، محصولات مد و نیازهای تفریحی به حساب می آید.

تصویر

مرکز خرید Old Market Hall هلسینکی

این مرکز خرید بازار بزرگی هست که میتونین ازش انواع مواد غذایی تازه و انواع گوشت ها رو میتونین از این مرکز خرید تهیه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان